Gå til innhold

Hvorfor kan ikke en dieselbil ha fin motorlyd?

Ranger emnet


ovlov86

Anbefalte innlegg

  • Svar 175
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Tror ikke skoesken din er noen match for meg, så det blir nok du som må flytte deg :)

 

:asshole: heheh:P blir nok å selge skoeska snart som du kaller den. kjøpe en nyere og sprekere bil. Du må nok deretter belage deg på å flytte deg, Følg med i speilet du:fatality:

Kjør hardt, kjør stil, det er volvo som er bil!!!!! :) :partyon :boxing

Folk med hjerne,kjører ikke bil med stjerne :P

kjører nissan primera

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jo mer svartrøyk jo bedre..

 

jeg her følgende spørsmål til dere,

 

hvorfor lager bensinmotor så stygg lyd i motsetning til diesel?

 

noen spesiell motor du tenker på da?

 

Nyere biler har jo ganske pen gange da...

[x]91' Opel Vectra 4x4

[x]87' Opel Kadett Gsi

[x]90' Opel Vectra

[x]89' Opel Vectra 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:asshole: heheh:P blir nok å selge skoeska snart som du kaller den. kjøpe en nyere og sprekere bil. Du må nok deretter belage deg på å flytte deg, Følg med i speilet du:fatality:

 

Ser svært sjelden i speilet, for det er ikke noe poeng. Hva skal du kjøpe for noe flott da? Husk å overgå 1250kg, 190hk og 400nm :)

Eller, dvs. når du har kjøpt deg ny bil kan det jo hende jeg kjører noe annet jeg også.

x Audi 90 -84 2.2E

x Vw Golf 2 -87 1.6

Audi 80 1.8cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser svært sjelden i speilet, for det er ikke noe poeng. Hva skal du kjøpe for noe flott da? Husk å overgå 1250kg, 190hk og 400nm :)

Eller, dvs. når du har kjøpt deg ny bil kan det jo hende jeg kjører noe annet jeg også.

 

Har kjørt en Touran 140HK dsg chippet til 190 hk, og kan bekrefte at det går noe fælt i hastigheter under 100. Over 100-120kmt så merker du at det er "bare" 190 hk, men i "norske" hastigheter så er det draget veldig veldig imponerende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kjørt en Touran 140HK dsg chippet til 190 hk, og kan bekrefte at det går noe fælt i hastigheter under 100. Over 100-120kmt så merker du at det er "bare" 190 hk, men i "norske" hastigheter så er det draget veldig veldig imponerende.

Jeg opplever det helt omvendt jeg? 0-100 er den kjapp til å være diesel, men ikke noen rakett. Men i 60-70 og oppover derimot er draget heftig på grunn av momentet. Har motoren over 1400rpm er det bare å trøkke ned pedalen, så er skyvet vanvittig :)

Edit: Kjørte opp fra Danmark forrige helg. Skyver bra forbi 200km/t, men det syntes jeg selv holdt.

Touran`en veier riktignok drøye 200kg mer, men sikkert ikke enorm forskjell på ytelsene.

x Audi 90 -84 2.2E

x Vw Golf 2 -87 1.6

Audi 80 1.8cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg opplever det helt omvendt jeg? 0-100 er den kjapp til å være diesel, men ikke noen rakett. Men i 60-70 og oppover derimot er draget heftig på grunn av momentet. Har motoren over 1400rpm er det bare å trøkke ned pedalen, så er skyvet vanvittig :)

Kjørte opp fra Danmark forrige helt. Skyver bra forbi 200km/t, men det syntes jeg selv holdt.

 

 

Har du DSG? Tror de går fortere med sånn gearkass, for den mister ikke ladetrykket ved gearskift, det blir et "sømløst" drag.

 

Den var ikke treg i høy hastighet, men den var vannvittig rask fra 30 til 100.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du DSG? Tror de går fortere med sånn gearkass, for den mister ikke ladetrykket ved gearskift, det blir et "sømløst" drag.

 

Den var ikke treg i høy hastighet, men den var vannvittig rask fra 30 til 100.

 

Har dessverre ikke dsg. Vurderte det, men fant ut at det ikke var viktig nok for meg. Har etterpå også sett at de store trimfirmaene jeg har vært borti sørger for å begrense momentet noe dersom man har dsg, for å skåne kassen. Ny manuell kasse er nok dyrt, men ny dsg kasse tør jeg ikke tenke på hva koster :) Hk derimot er lik for motorer med/uten dsg.

 

Men ja, Golf 2,0tdi med 190hk, 400nm og dsg hadde vært en nærmest uslåelig kombinasjon :)

x Audi 90 -84 2.2E

x Vw Golf 2 -87 1.6

Audi 80 1.8cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår