Gå til innhold

Husk å sjekke blinklysoljen regelmessig

Ranger emnet


dramfjor

Anbefalte innlegg

  • Svar 297
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Lurer på om blinlysoljen tømmes raskere på nyere biler enn på eldre? Eller er det mindre tank?

 

Hvis du tar en titt i f.eks rundkjøringer, er andelen nyere biler med tom blinklysoljetank vesentlig større enn antall gamle biler.

 

Eller er det bare det at blinklys er blitt for dyrt til å huke av på ekstrautstyrs listen på nye biler?

1997 VW Passat 1.8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på om blinlysoljen tømmes raskere på nyere biler enn på eldre? Eller er det mindre tank?

 

Hvis du tar en titt i f.eks rundkjøringer, er andelen nyere biler med tom blinklysoljetank vesentlig større enn antall gamle biler.

 

Eller er det bare det at blinklys er blitt for dyrt til å huke av på ekstrautstyrs listen på nye biler?

 

Det skyldes nok ABS, anti-blink-sensor, som man finner på de fleste nye biler. Det er en sensor som leser av væske-mengden i blinklysolje-tanken, og ut i fra det bestemmer den om det er nødvendig/verdt å blinke. Men det er ofte noe rusk med desse sensorene, som gjør at bilen aldri blinker.

 

Jeg ser det at på Scooteren min er blinklys-volumet på fattige 13,97ccm. Noen som vet om det går bra om jeg flytter over blinklys-nettet fra Vectraen til fattern, over på Scooteren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å flytte over blinklysnettet fra en bil til en scooter krever en ganske modi(g) fisering. Du må legge nye rør fram til blinklysreleet, da dette ikke sitter på samme plass og du bør borre releesokkelen til første overdim og selvfølgelig montere et større blinklysrelee.

 

Ut over dette er det vel ganske plug&play, man må bare passe på at rørene fra beholderen til releet er like lange på begge sider, hvis ikke så ender man opp med ujevn nødblink (som kanskje ikke er noe problem, da mopeden ikke har nødblink?).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Det skjønner du når DIN understrøm korslutter så pluggfilteret ditt tar fyr og hele trommelkammen overroterer inn i en omvendt akse... Blir komplett motorforlis av sånnt. Men ikke kom her og grin når DET skjer din blinklysolje-understrømm-dissende akseomvender :D

94 BMW E36 316i compact

94 Opel Astra 1.6si sedan (Død)

8? Lånt Ford Fiesta 1.0 Idiotibil (Pyntet med teip og levert tilbake)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Jeg vetta faen

 

Har bestilt den olja men har funnet ut at jeg skal slutte å bruke blinklysa. Da pris på olje stiger. Så jeg har har begynt med å vifte ned arma ut vindue. Må gjerne bruke foten på pasasjer siden vist jeg ikke har folk med meg! men noe jeg har fundert på , å lett etter men faen ikke finner! Er bremselys olja! Er det samme prinsipp som med blinklysa da eller? Er det rød ølje? kanskje teste med rødspirit.. hmmfh.

 

dessuten har jeg problemer med defektanlegget mitt!

Mvh Mr Eriksen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår