Gå til innhold

Husk å sjekke blinklysoljen regelmessig

Ranger emnet


dramfjor

Anbefalte innlegg

  • Svar 297
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

jeg klarte å glemme blinklysolje skiftet nå 1 okt (bytter en gang i mnd) og det kostet meg dyrt. for hadde jeg huksa å bytte olja 1 okt hadde jeg lagt merke til at den ene slangen var hoppa ta. så olja rant ut. 3 av blinklys sylindra skar seg, måtte bytte hele motor'n.. stemplet var så slitt at det var bortimot 1 cm klaring på hver side, tverra nesten under blinke-takten.

måtte ha 3 nye sylinderne med stempel og diverse, også måtte jeg ha nytt stempel til det siste blinklyset, men sylindern hadde klart seg, alt detta kom på: 16'755 kr.

 

ikke faen om jeg skal glemme detta en gang til. skal bruke CaleKoauto synthetic blinker fluid. og bytte annahver mnd. da burde bliklysa holde!!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du husket å smøre innsiden av oljetanken med Anti-Vaporazing fluid?

 

Du må huske at blinklysolje fordamper veldig lett, noe som forer til at den sniker seg ut gjennom det (nesten) tette lokket.

Denne væsken som du smører på innsiden av tanken hindrer at olja fordamper, og er dermed livsviktig hvis du vil beholde blinklysene dine i mer enn et par dager.

fotoklubben - member #4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du husket å smøre innsiden av oljetanken med Anti-Vaporazing fluid?

 

Du må huske at blinklysolje fordamper veldig lett, noe som forer til at den sniker seg ut gjennom det (nesten) tette lokket.

Denne væsken som du smører på innsiden av tanken hindrer at olja fordamper, og er dermed livsviktig hvis du vil beholde blinklysene dine i mer enn et par dager.

 

kjekt og vite.. takker for informasjon ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 weeks later...

Jeg har en Volvo 142 med noen voldsomme blinklys foran.

Har en gammel 10-liter med blinklysolje i kjelleren som jeg for noen år siden kjøpte til en 242 jeg hadde. Vet dere om jeg kan bruke samme blinklysolje på disse to bilene? Er jo Volvo begge to.....

Siden olja er så dyr og blinklysa er så forbanna store tenkte jeg å spare noen kroner ved å bruke litt av det jeg allerede har. Tviler på at 10 liter holder, men det er jo en begynnelse.

Noen som har byttet på disse bilene før eller? Forrige gang tappet jeg ut gammel olje ved å fjerne den ene skruen i bunnen av glasset. Påfyllingen tok litt tid siden hullet i topp var like lite. Vet at enkelte har egen tank til denne oljen, men regner med at blinklysglasset fungerer som blinklysoljetank på denne modellen. Smart trekk av Volvo dette her:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
jeg har hørt at det er jævelig billig å fylle blinklys olje hos rennestein auto... (om noen skjøntn:P)

byttet på min for ca 3uker siden.. gruer meg til neste shift. er en skikkelig dritt jobb! byttet til sort blinklys olje. å den er så vanskelig å se om den er slitt eller ikke!

 

En blinklysolje som er helt oppbrukt er helt blank, dvs at den ikke har igjen noe farge og blinke med.

- 1989 Mitsubishi Galant 2.0 GLSi 4x4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

faen heller, 940 vogna stoppet i dag i det jeg blinket meg ut av en rundkjøring ved solsiden i trondheim, noen som har vært bort i samme tilfelle? det var som den stoppet og startet for hver gang blinklyset blinket.. dum som jeg var tenkte jeg å prøve å blinke på den andre siden.. det var nok det dummeste jeg noen gang har gjort, alt lever bare sitt eget liv nå, den blinker når den vil, den gasser av seg selv og cd-spilleren går kun på p1 og misjonskanalen! er det noe form for høyere makter som har tatt over bilen? kjære gud, jeg har fylt olje til blinklysene mine regelmessig, i begge tankene også.(det er 2 på turboutgaven av 940) hva har jeg gjort galt? jeg orker snart ikke mer nå.. hele blinklysgreia blir for mye for meg.. det tar jo psyken fra en! alt går til helvete nå!

 

jeg trenger desperat hjelp! skjønner ingenting..

 

bruker "goodblink" olje btw.. aldri vært noen problem tidligere.. mine foreldre har brukt den i alle år som jeg har gjort.. oldefar brukte den på traktoren osv..

 

jeg sitter her å gråter..

Volvo 940 TIC (FK)

Volvo 740 TIC

Volvo 760 GLE(solgt)

Volvo 740 GL(solgt)

Volvo 740 GL(vraket etter kræsj)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kanskje jeg har koblet feil i helga når jeg holdt på! jeg koblet den grønne overledningen til grønn underledning! den rosa er på plass! kan det ha så stor betydning at jeg satte grønn underledning istedet for overledning?

Volvo 940 TIC (FK)

Volvo 740 TIC

Volvo 760 GLE(solgt)

Volvo 740 GL(solgt)

Volvo 740 GL(vraket etter kræsj)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du sikker på det? Har du bytta til V70 blinkers? Det er kun dem som har grønn underledning. vanligvis har volvo rød eller svart underleding, men siden du har tic og helepakket der så tviler jeg på at du har underledning, men heller har en vacumslange fra turboen og bort til innsuget på blinkrele motoren.

 

Vist du har prestert på å koblet feil av svart vacumslange og grønn overledning så må jeg nok gi deg en klapp på skulderen og si: "Det går nok bra, går nok bra" også når du har gått, så vil jeg rulle rundt på gulvet å le til jeg urinerer på meg!

'09 Ford Ranger

'91 Mazda 323 GTX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

endelig! det viste seg at problemet rett og slett var kulde! for tynn glykolblanding i kjølesystemet til høyre blinklys! da falt jo alle bitene på plass:D heldigvis gikk det bra, men jeg vil anbefale alle andre også til å ta det til etteretning!

 

jeg har lært min feil nå,og skal lage en "blinklys-sjekkliste" som jeg skal gå igjennom hver høst og vår!

Volvo 940 TIC (FK)

Volvo 740 TIC

Volvo 760 GLE(solgt)

Volvo 740 GL(solgt)

Volvo 740 GL(vraket etter kræsj)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår