Gå til innhold

Husk å sjekke blinklysoljen regelmessig

Ranger emnet


dramfjor

Anbefalte innlegg

  • Svar 297
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Var innom Biltema i dag og fant denne:

 

36-2720_l.jpg

 

Føler liksom at helga er reddet nå. Denne skulle blandes ut med 18% vann og 24% hydraulikolje, noe som passet meg perfekt med tanke på jobb og fritidsinteresser. Funket kjempefint og anbefales på det sterkeste. Skal vist holde nesten frem til jul (med forbehold om feil datostempling og uvettig bruk).

PS! Husk å kjøpe olje til både høyre og venstre side hvis du er glad i bilen din.....

Rabatt ved kjøp av begge samtidig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi blinker vel ikke i rundkjøringer? GJØR VI VEL?????

Tenk litt økonomisk og dropp det heretter. Volvo'n er spesielt utsatt på dette området.....

 

ja, jeg er egentlig flink til å spare på blink, men jeg hadde en v70 med 2 lakrismenn bak meg, derfor jeg ikke tok noen sjangser :)

Volvo 940 TIC (FK)

Volvo 740 TIC

Volvo 760 GLE(solgt)

Volvo 740 GL(solgt)

Volvo 740 GL(vraket etter kræsj)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Jeg har gjort et par forsøk med en gammel Ford jeg bruker daglig, der jeg har fylt den ene lykta bare halvfull med 5 - 50 helsyntetisk... Ingen forskjell å spore i forhold til den lykta som er full. Nå lurer jeg på å ta steget helt ut, og tømme ut all oljen, og prøve uten. Hørte om en kar her om dagen som gjorde nettopp dette. Det gikk fint, rent bortsett fra at hele ledningsnettet revna, og måtte syes igjen... Det viste seg at han hadde borra litt for langt da han tok på hull i lykta si...

Har også en nabo som dreiv å fikla med polariteten på blinkersene på en Mazda. Han bytta pluss og minus, og bilen svingte feil vei når han slo på blinklyset... Så, til dere som tror at blinklys er noe man driver og tuller med i tide og utide; tro om igjen!

 

Traff Ola(Lunde)her om dagen. Skal hilse så mye... Blink - opp høgre... Blink - ned høgre... Blink - ned venstre.....osv....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle tipsene folkens, dere har hvert til stor hjelp.

Det er noen verdensmestere som tror at deres bil er bedre enn alle andres, men d vil fort finne ut hva som skjer...

1988 Omega A 20Seh turbo - Megasquirt

''The one who shall be last...

Will be sideways and smiling!'' :D

 

monstergarasj på Instagram.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva tenker dere med? dere har glømt noe vesentlig mer viktig...

 

hva med bremsekalipter-intercooler? er veldig viktig hvis du liker å kjøre fort.. bremsevæska koker lett, så liker du bra bremser er det en fordel å huske på neste gang du har dekkene av bilen..

 

jeg fikk dette spørsmålet på oppkjøring forresten:

 

-hva kan dårlig bremseeffekt skyles?

 

svar: mangel på bremse-kalipter intercooler eller mangel på katalysator..

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

ja, huff gikk på en skikkelig smell og glemte eksoswiren på forrige EU kontroll! blei skikkelig dyrt siden dette ikke er noe du får lov til å fikse selv. bilen var jo så risig så det var bare den som manglet for at den ikke kom igjennom. massevis med feil vettu! som punktert svinghjul (glemte å tømme på litt fordelerbank). bare glad de ikke så at jeg hadde en helt sinnsyk skjæring av gjengene på blinklyset bak. ordnet seg når jeg fikk tatt meg sammen og honet å smurt opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har litt erfaring med TRIMMING av blinklys? :p

Syns det blinker så seint skjønner dere.. 2x i sekundet er for treigt for meg altså.. Må ha noe som virkelig suser! : )

 

Noen ideér på å montere en eventuell turbo eller lignende?

Kom med forslag :D

Audi Uten Quattro er som bil uten dekk!

Chevy Van

BMW 316i(320) 90

x BMW 325 88

x Audi 80 Quattro 87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har en turbo utencooler til salgs:P selges me blinkelys olje me super pærer;) pm meg for pris:spin:

 

 

Noen som har litt erfaring med TRIMMING av blinklys? :p

Syns det blinker så seint skjønner dere.. 2x i sekundet er for treigt for meg altså.. Må ha noe som virkelig suser! : )

 

Noen ideér på å montere en eventuell turbo eller lignende?

Kom med forslag :D

- volvo 240 gle

- mb 230

- mb 300 te

- opel omega

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har litt erfaring med TRIMMING av blinklys? :p

Syns det blinker så seint skjønner dere.. 2x i sekundet er for treigt for meg altså.. Må ha noe som virkelig suser! : )

 

Noen ideér på å montere en eventuell turbo eller lignende?

Kom med forslag :D

 

Har hørt at Blinklys-chip er en grei løsning, men du øker bare blinkehastigheten til ca 2,5 blink i senkundet. Dessuten så har chipen det med å slite ut pærene fortere, av ukjent grunn.

 

Jeg har sett folk som kobler på en elektrisk turbo i relèet, men dette krever litt arbeid, da du må demontere relèet. Men dette funker fett, så lenge du monterer en wastegate-dyse på både venstre og høyre side av bilen. Dette kan dog få konsikvenser for fotgjengere, i form av støt, men vi er da ikke fotgjengere? Dette vil forøvrig øke blinkehastigheten til ca 13 blink i sekundet i følge leverandør, men da har du en del blinklystrim fra før. Så regn med ca 9 blink i sekundet, på orginale blinklys. Det følger med forsterkede pærer i dette kit'et.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt at Blinklys-chip er en grei løsning, men du øker bare blinkehastigheten til ca 2,5 blink i senkundet. Dessuten så har chipen det med å slite ut pærene fortere, av ukjent grunn.

 

Jeg har sett folk som kobler på en elektrisk turbo i relèet, men dette krever litt arbeid, da du må demontere relèet. Men dette funker fett, så lenge du monterer en wastegate-dyse på både venstre og høyre side av bilen. Dette kan dog få konsikvenser for fotgjengere, i form av støt, men vi er da ikke fotgjengere? Dette vil forøvrig øke blinkehastigheten til ca 13 blink i sekundet i følge leverandør, men da har du en del blinklystrim fra før. Så regn med ca 9 blink i sekundet, på orginale blinklys. Det følger med forsterkede pærer i dette kit'et.

 

 

Tror faktisk jeg går for 13 blink i sekundet.. Passer meg ypperlig, men tror kansje det vil gå hardt utover pærene da.. Halverer sikkert levetiden.. Så kan hende jeg stikker på biltema å kjøper meg 4 hadegen-lys :)

Må vel kjøpe det dyreste og beste som fins av blinklysolje.. hvis ikke vil vel hele opplegget skjære seg..

 

Stå på folkens! Kom gjerne med flere trim tips til blinklys! (Y)

Audi Uten Quattro er som bil uten dekk!

Chevy Van

BMW 316i(320) 90

x BMW 325 88

x Audi 80 Quattro 87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til deg litt lengre oppe som foreslo å tappe all olje fra blinklysene: Prøvde dette i dag, og det endte med at jeg må bytte panser, fanger, venstre forskjerm og lykt da hele lykta ekspoloderte :( Sa bare PANG og så stoppa bilen helt. Var så alvorlig at til og med ledningsnettet til blinklysene hadde snurpa seg sammen rundt grenrøret!

Mvh Espen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, uff vanlig feil på VAG det der. Desverre stoppet mine blinklys i dag da jeg hadde fylt på sommerblinklysolje fra Nille. Jaja, billig og funka jævli bra når det var over 10+. Merket at det plutselig begynte å blinke på feil side og når blinklyset lå på 8000rpm begynte det å tikke noe voldsomt fra nødlys forsterkeren under førersetet.

05 Skoda Octavia L&K

75 Jaguar XJ6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår