Gå til innhold

R.I.P VOLVOen min. (Gjennoppliving har begynt!)

Ranger emnet


Gjest sicarlse

Anbefalte innlegg

Lyktene skulle vel være de samme. Hva gjelder "frontplate", går jeg ut fra at det siktes til (i post #115) den mellom panseret og frontruta. Og der står det "eller". For å få det til å "henge sammen" må du enten bytte den plata til den eldre typen for å få det til å passe med det gamle panseret du har satt på nå - eller bytte panseret. Det sistnevnte er det du bør gjøre - det første alternativet er først og fremst en vanskeligere omvei som dessuten gir "feil" resultat. Så sant det ikke finnes usynlige forskjeller her som jeg ikke kommer på i forbifarten, trenger du bare panser og grill.

93/94 240SE st.v. aut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 134
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gjest sicarlse

jaok.. takker.. skal se om jeg får tak i det.. blir ikke lakking til helga, er litt treg med å bestille org lakk + at jeg fikk fyken fra jobben.

 

men jeg fikk tilbud om en NY servo for 1 høvding. min bruker en halvliter olje til dagen. bør jeg slå til der eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sicarlse

servoen kommer i morra... får se når jeg får installert den:)

 

men er det farlig å kjøre med en gåen servo?

det som er problemet er jo at det er slark i det reimhjulet, og den bruker en halvliter olje til dagen.

tenkte bare kjøre til jeg fikk bytta servoen, har jo kjørt ei uke nå:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for å vere frekk, men jeg håper du har tatt lærdom av denne hendelsen. Ut fra de opplysninger du har gitt virker det for meg som du var på en helt annen planet da dette skjedde. Jeg mener du burde blitt fratatt førerkortet ditt straks. Det heter seg forøvrig i vegtrafikkloven (eller hva det nå heter) at man skal vere aktpågivende og varsom. Svigermora mi ble påkjørt bakfra på en lang oversiktlig strekke og hun har i dag store problemer etter det og er uføretrygdet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sicarlse
Ikke for å vere frekk, men jeg håper du har tatt lærdom av denne hendelsen. Ut fra de opplysninger du har gitt virker det for meg som du var på en helt annen planet da dette skjedde. Jeg mener du burde blitt fratatt førerkortet ditt straks. Det heter seg forøvrig i vegtrafikkloven (eller hva det nå heter) at man skal vere aktpågivende og varsom. Svigermora mi ble påkjørt bakfra på en lang oversiktlig strekke og hun har i dag store problemer etter det og er uføretrygdet.

 

mener ikke jeg bør bli fratatt førerkort. men nå er det slik at man har det visstnok på prøve i 2 år?

det jeg bekymra meg mest for når jeg krasja, var ho jeg krasja i. var borte til bilen og skulle hjelpe med ei gang. jeg blei veldig lettet da hun sa hun ikek fikk noen skader. ho var visst sykepleier og, så hun vistte litt om wiplash! jeg tenker på det hver gang jeg er ute å kjører, og er mere "aktpågivende og varsom" i trafikken.

det er også noe som heter at man skal "kunne stoppe for enhver upåregnelig hindring" eller no slikt. jeg brøt begge.

jeg fikk også beskjed om at jeg mest sannsynlig måtte inn i politiavhør, siden det involverte personskader..

men har ikek hørt no enda, syns de drøyer litt hvis de vil haie meg inn da men:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sicarlse
kje sei for masse du SATYR, plutseligt så e d du som har gjort d sama;) fort gjort vettu;)

 

det er som sagt veldig fort gjort. men fremdeles helt og holdent min feil.

 

er man "aktpågivende og varsom" og "kan stoppe for enhver påregnelig og upåregnelig hindring skal allikevel ikek dette skje,,,

 

gjort er gjort og spist er spist.

 

jeg er kvitt mine smerter i nakken, og ho har (foreløpig) ingen smerter i nakken.

 

det er jo det som er viktig. en bil til 20000 drukner vel litt i forhold til uføretrygd eller personskader. menså lenge det gikk bra med begge, så fikser jeg liksågodt opp bilen.

 

noen i krsands område som har snutepanser og snutegrill?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Hei igjen..

 

Åssen går det med bilen her da?

 

Har også et annet spørsmål.. Hvordan kan jeg foreta en kryssmåling, for å finne ut om ramma er noe særlig skakk? HVOR skal jeg måle mer nøyaktig og sånn..

- Volvo V70 '05 2.0T

- Volvo 240 '83 B23A/M46

x Nissan Sunny 1.6 SLX

x Suzuki RMX '04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest sicarlse

joda, bilen sviver og går... er i daglig drift. har også fått ny servo med større reimhjul. 1000spenn, aldri åpnet... trokke det var så dumt det altså.

 

har desverre ikke fått lakket den.. ENDA. han som hjelper meg holder på å flytte til høvåg.

tenkte jeg skulle handle meg effektanlegg for å få litt sportsligere lyd.

 

men tar det med tida... har ikek sett så mye som ei lønning heile sommeren. 1mnd ventetid på lønning i kommunen... typisk komunen. så dette er et snileprosjekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår