Gå til innhold

R.I.P VOLVOen min. (Gjennoppliving har begynt!)

Ranger emnet


Gjest sicarlse

Anbefalte innlegg

Gjest sicarlse

er det dyrt å rette de på karossverksted?

 

har fint lite penger uansett. alt drittet har kostet meg 32000kr. og jeg hadde 16000 når jeg kjøpte den for 3 uker sia.

 

regnestykket mitt:

bil: 20000

omreg: 1500

forsikr: 3000

egenandel: 6000 (!!!!)

__________________

sum= 30500

 

resten er jo da seff driftskostnader, bompenger, bensin osv. kan vel egentlig ikke regnes.

 

edit: som du ser ligger jeg godt i gjeld. mangler fremdeles 4000 på selve bilen, og 6000 i egenandel. forsikring er delvis betalt, og omregistrering er betalt. har mnd inntekt som tlfselger på 4000-5000, så det tar si tid. har heldigvis en solid sommerjobb. og ut i lære. så mesteparten av pengene vil gå til å fikse opp bilen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 134
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

traff en 460 i ræva på motorveien med 240'n til far, hadde 100 i det jeg så det smalt foran meg, stod på bremsen og knuuuuste bokstavlig talt 460n, pappa sin byttet jeg en skjerm en lykt frontfanger og panser, samt grill, forstillinga har jeg ikke fått justert enda så han sliter litt dekk på ene hjulet, men ingen bagatell faktisk, så syns de brutale skadene du fikk er litt sprøtt, mta min erfaring, men for all del, hvis ikke det er for store jobben mta rammevanger og slikt er det en meget smal sak og kurrant å bytte front

 

Kollisjonsskader er resultat av bevegelsesenergi i utfoldelse. Forutsatt at bilen du kjørte på fortsatt var i bevegelse (i samme retning som deg) da det skjedde, er det sikkert mulig at dette var mindre hardt enn å kjøre i 65 og treffe en stillestående bil.

93/94 240SE st.v. aut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det meste passer jo. men fikk høre panseret var annerledes.

 

men på en 83mod stasjonsvog, er det flatnose da eller?

jeg har vel snute på min 90mod vel?

 

Du har halvsnute, ikke snute....

[x] 2 x 1984 Volvo 240GL [x] 1987 Toyota Camry 2,0 XLi [x] 1980 Volvo 245 L [x] 1994 Ford Scorpio CLX

[x] 1995 Honda Accord 2,0iLS [o] 1991 Volvo 740 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er forskjellig er som sagt:

- Panser

- Den biten mellom panseret og frontvindu (ergo får du ei gleppe der)

- Grill

- Sideblinklys på skjermene (bare snakk om et hull (86+) eller bittelite ledningshull (før 86))

 

Småtteforskjeller er listene over frontlyktene. Pre-86 er som en L-vinkel, mens etter 86 er det to deler, en over og en på siden, men de passer om hverandre som nevnt.

 

Du er emd nå?

- Volvo V70 '05 2.0T

- Volvo 240 '83 B23A/M46

x Nissan Sunny 1.6 SLX

x Suzuki RMX '04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

når du sier får igjen på forsikringa, tror at bilens verdi "altså 245en du ramponerte" ikke overgår det forsikringsselskapet kommer til å kreve.

Om du ikke velger å paye kun for skadene innen 3 måneder som er enten bilens verdi eller det det koster for reparasjon, vil forsikringsselskapet muligens ønske å øke prisen på egenandelen din med 25.000kr over lengre tid tils de 25k er betalt.

 

Jeg veit ikke helt hva 245ens verdi er, men jeg kan hinte til at du snart får et brev fra forsikringsselskapet ditt om at de har lagt ut for skadene og du får valg om betaling hvor jeg regner med at de hinter til at bilens verdi er mindre enn 25k :)

 

Dette kommer såklart an på hvem som har forsikringen din.

 

 

Altså, det jeg prøver å si på mongoforklaringsmåten min er at du må kanskje regne med å få litt flere utgifter i senere tid enn bare din egen bil.

 

Hvis du derimot er heldig, velger motparten å ikke skrive noen skade på skademeldingen eller at de ikke gidder å levere den inn, kasko ol.

Hvis motparten driter i alt, vil du om ca et år etter kolosjonen få et brev om at saken ikke vil kreve deg erstatningsansvarlig hvis motpart ikke gjennopretter saken innen 3 år etter at du får brevet. "husker faktisk ikke helt om det var nøyaktig slik men shit au"

 

Håper dette hjelper litt med den fremtidige planleggingen din økonomisk, så du ikke får noen overaskelser.:thumb

 

Rett meg gjerne, jeg prøver bare å hjelpe

System som pomper, tute på romper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sicarlse

skjønte fint lite av det egentlig:) er det du sier at jeg må sannsynligvis betale mer enn egenandelen min på 6000kr(i og med jeg er under 23)? eller dekker egenandelen min alt?

 

har gjort en del med bilen i dag! kommer bilder i neste innlegg.!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sicarlse

de rammevangene var forholdsvis rette. borsett fra at det var knekt av en del på tuppen. den delen som var festet i fangeren!

DSC01252.jpg

 

har DU hull i radiatoren kanskje??

DSC01253.jpg

 

alle viftebladene er faktisk heile. så dvs at motoren ikke har fått den verste trøkken!

DSC01254.jpg

 

denne sia er jeg litt skeptisk til, her trodde noen det kunne bli et problem. batterikassa er også trøkt bakover.

DSC01255.jpg

 

fikk ikke av den siste biten av fangeren:( kunne ikke begynne med vinkelsliperen i 11tia?

DSC01257.jpg

 

veggen på venstre sia må rettes:

DSC01258.jpg

 

veggen på høyresia og:( spylevesketanken er og kaputski gewessen.

DSC01259.jpg

 

kan dette være et problem? dere som har peiling. er bare blitt en ujevnhet, en bulk. ingen alvorlig trøkk tror jeg:/

DSC01260.jpg

 

ser ikek helt bra ut:( men motoren og motorrommet er strøkent etter en vask:) og når alle deler kommer på plass.

DSC01257.jpg

 

søppel:

DSC01256.jpg

DSC01262.jpg

 

skiltet fikk har medfart. min gode Kamerat, hr. Altmann som titter på deg.

DSC01265.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sicarlse
Det som er forskjellig er som sagt:

- Panser

- Den biten mellom panseret og frontvindu (ergo får du ei gleppe der)

- Grill

- Sideblinklys på skjermene (bare snakk om et hull (86+) eller bittelite ledningshull (før 86))

 

Småtteforskjeller er listene over frontlyktene. Pre-86 er som en L-vinkel, mens etter 86 er det to deler, en over og en på siden, men de passer om hverandre som nevnt.

 

Du er emd nå?

 

nå er jeg med...

jeg tar jo skjermer, panser, radiator, luftfilter, spyletank, fanger, grill, emblem(?), lykter, blink(hvite kommer), noe mer?

stort sett det jeg trenger tror jeg. og bilen jeg kjørte på, er jo alle ruter inntakte. muligens 3 dører. så dette selger jeg bare etterpå. så går ikke så jævlig i underskudd p åå kjøpe delebil da:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror jeg hadde fått maniske depresjoner hadde noe sånnt skjedd med meg:(

 

men utrolig flott å se at du tar til mot og bygger opp igjen denne flotte bilen;)

helt enkelt blir d nok ikke, men alt går med litt krativitet:)

 

lykke til!

Mvh Tage Midtun

 

volvo 940 97 turbo

volvo 245 86 racarvogn

245 glt 87 (vrak)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sicarlse

har jo god hjelp av noen rallycross folk nedi gata. de bruker 240. og en tidligere biloppretter, som hjelper hvis det blir nødvendig. jeg er egentlig mest praktisk anlagt. jeg gjør det jeg får beskjed om, men finner ikke ut av det med bil heilt sjøl enda:)

 

i dag har meg og hr. Altmann gjort alt sjøl. hadde jo en tilhenger her, så greit og få kjørt alt på søpla i morra tidlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår