Gå til innhold

1978-modell 244 DDR-versjon, en av kun 1000 eksemplarer...€7700

Ranger emnet

ungua

Anbefalte innlegg

Den kilometerstanden der er ekstrem!:)

Ekstrem? 70000km? Enig i at det er lite men ikke ekstremt.

Så en 240 på blocket for en stund siden som hadde gått 1000km eller noe i den duren, hadde stått i garasje fra den var ny, det er ekstremt. ;)

Skjønner ikke hvem som betaler 7700€ for en 240 med 264 front som er kjørt av en tysk kommunist men er vel noen som har det. ;)

Volvo 940 Turbo -95.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekstrem? 70000km? Enig i at det er lite men ikke ekstremt.

Så en 240 på blocket for en stund siden som hadde gått 1000km eller noe i den duren, hadde stått i garasje fra den var ny, det er ekstremt. ;)

Skjønner ikke hvem som betaler 7700€ for en 240 med 264 front som er kjørt av en tysk kommunist men er vel noen som har det. ;)

EG vil kalle 70 000 km på en 78-modell ekstremt ja! Definér ekstremt for meg, så KANSKJE eg ombestemme meg;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lav kjørelengde på så gammel bil er i hvert fall langt utenom det vanlige - så får det være at vi ikke kan definere entydig hvor grensen går mellom "ekstremt" og "ikke ekstremt"... Den andre bilen som nevnes var en 86- eller 87-modell som bare hadde gått noen hundre km eller kanskje rundt 1000 - det kan man kalle museumseksemplar.

93/94 240SE st.v. aut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en 244 DLS, en 244 DL med 264 front. Kun laget for DDR som sagt.

Rettelse: Det der kan egentlig ikke kalles en 264-front vel? Den har jo USA-modellens 240DL-grill... Lett gjenkjennelig vet at Volvomerket sitter midt på. Jeg tror faktisk at denne DLS-utgaven er den eneste med denne kombinasjonen av grill/lykter, ettersom 240DL-utgaven i USA har denne grillen kombinert med usa-lykter. Alle 264'er jeg har sett fra før '81 har Volvomerket litt oppe til høyre for midten på grillen.

Korriger meg hvis jeg har feil.

Bare for å være pirkete liksom ;-)

'79 Volvo 244DL, skal bli 254R

'84 Volvo 244GLT, blir snart spiker

'90 Volvo 240GL, B230FK-bruksbilprosjekt

'93 BMW 525iA, skal bli M540i kopi

'99 Volvo S80 T5 225hk bruksbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høre med en rik onkel om ikke han kan kjøpe den til meg, klør i bengalakk sprøyta mi..

haha dritbra...du har den mellom beina du eller

????

jeg sponser bengalakken..eller nei tør jeg foreslå hammerslag maling....det gir den fine finishen

Medlem på Bilforumet i over 10 år nå. Internett begynner å bli gammelt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rettelse: Det der kan egentlig ikke kalles en 264-front vel? Den har jo USA-modellens 240DL-grill... Lett gjenkjennelig vet at Volvomerket sitter midt på. Jeg tror faktisk at denne DLS-utgaven er den eneste med denne kombinasjonen av grill/lykter, ettersom 240DL-utgaven i USA har denne grillen kombinert med usa-lykter. Alle 264'er jeg har sett fra før '81 har Volvomerket litt oppe til høyre for midten på grillen.

Korriger meg hvis jeg har feil.

Bare for å være pirkete liksom ;-)

Greit, tar deg på ordet! Det var nesten korrekt, men akkurat ikke helt: 260-modellene finnes også i en billigere og sjeldnere (!) utførelse, nemlig 264DL 1975 og 264/265DL 1976 - disse har svart grill med merket midt på.

Hva gjelder interesseverdien av denne DDR-utgaven eller en helt vanlig 244, ville jeg faktisk for min egen del si at en helt vanlig gammel 244 i strøken stand helt klart kunne begynne å virke interessant. Likevel, 60000 legger nok litt demper på interessen...

93/94 240SE st.v. aut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider