Gå til innhold

Hva er hensikten med justerbar bensintrykkregulator?

Ranger emnet


jan e34

Anbefalte innlegg

Rart at det står på alle sidene jeg har lest om bredbandslambda da.

Og er det ikke renest mulig forbrenning vi er ute etter?

Selvsagt er det det.

 

Da trur jeg du skal lese en gang til. Eller revudere kildene dine. Og vær veldig forsiktig med å kalle 14,7:1 "optimal" blanding.

Trimmer du bilen din for å få renest mulig forbrenning? Da er du ganske alene om interessen din vil jeg påstå.

Selv går jeg for det forholdet som produserer mest effekt.

Eneste gang jeg vil ha 14,7:1 er når jeg ligger på delgass å lunker bortover uten belastning.

 

justerbar bensintrykk regulater er kjempefint om du liker stempler med hull i eller glatt polerte sylindervegger

 

 

Det du snakker om er progressive bensintrykkregulatorer?

Jeg har regulerbar, og den er 1:1, dvs den leverer samme effektive trykk uansett vakum eller trykk.

Problemer med det? Ingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da trur jeg du skal lese en gang til. Eller revudere kildene dine. Og vær veldig forsiktig med å kalle 14,7:1 "optimal" blanding.

Trimmer du bilen din for å få renest mulig forbrenning? Da er du ganske alene om interessen din vil jeg påstå.

Selv går jeg for det forholdet som produserer mest effekt.

Eneste gang jeg vil ha 14,7:1 er når jeg ligger på delgass å lunker bortover uten belastning.

 

Dess magrere blandinga er, dess bedre går det, og dess varmere blir det.

 

Hva mener du er den "optimale" blandinga da?

Snakker du om N/A motor eller turbomotor?

1996 Volvo 945 Racewagon

X 1986 Volvo 745 Racewagon

 

Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dess magrere blandinga er, dess bedre går det, og dess varmere blir det.

 

Hva mener du er den "optimale" blandinga da?

Snakker du om N/A motor eller turbomotor?

Det er ikke helt riktig. Hvis blanding blir for mager så går det fra å være forbrenning til detonasjon og det er på det punktet hvor stempler osv. går til helv.... Det blir ikke varmere av den grunn, det er bare det at hele bensinblandingen antenner på en gang (mens stempelet er på topp) til forskjell fra forbrenning da bensinblading godt kan brenne til og mens den er på vei ut eksosmanifoilen.

 

 

Det du snakker om er progressive bensintrykkregulatorer?

Jeg har regulerbar, og den er 1:1, dvs den leverer samme effektive trykk uansett vakum eller trykk.

Problemer med det? Ingen.

 

Progresiv blir feil å bruke. Trykkforandringen i en bensintrykksregulator er alltid grunntrykk + (trykk i manifoilen x faktoren på BTR'en) Det vil si en linær økning av trykket. Det gjelder også din 1:1 bensintrykksregulator. Hvis du har 1 bar turbotrykk på bilen din så vil bensintrykket være grunntrykk + 1bar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dess magrere blandinga er, dess bedre går det, og dess varmere blir det.

 

Hva mener du er den "optimale" blandinga da?

Snakker du om N/A motor eller turbomotor?

 

Hvis du mener det går bedre med magrere blanding, hvorfor vil du ha 14,7:1 da? Hva med å magre den ut å gå for 16:1 eller 18:1?

Fordi det ikke bare er vanskelig å kontreollere, men det produserer også lite effekt.

 

Uansett motor så er ikke 14,7:1 et blandingsforhold som produserer mest effekt, på vanlig bensin.

En sugemotor produserer gjerne mest effekt på rundt 13,5:1, og det er sansynligvis rundt der din motor også ligger ved full gass. Ikke 14,7:1.

På en turbomotor oppnås mest effekt ved ca. 12-12,5:1, som noen andre nevnte tidligere her.

 

Progresiv blir feil å bruke. Trykkforandringen i en bensintrykksregulator er alltid grunntrykk + (trykk i manifoilen x faktoren på BTR'en) Det vil si en linær økning av trykket. Det gjelder også din 1:1 bensintrykksregulator. Hvis du har 1 bar turbotrykk på bilen din så vil bensintrykket være grunntrykk + 1bar.

 

Det gjelder ikke "også" min 1:1 regulator, det er rett og slett der navnet 1:1 kommer fra.

Derfor det PoloClassic skriver blir feil, for det ble ikke nevnt noe om progressiv regulator i topic.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gjelder ikke "også" min 1:1 regulator, det er rett og slett der navnet 1:1 kommer fra.

Derfor det PoloClassic skriver blir feil, for det ble ikke nevnt noe om progressiv regulator i topic.

 

Regner med at du har en vakum/trykk slange inn på BTR'en din? Prøv å kjør uten den slangen og se hvor godt bilen går da.

 

Står her også

http://www.240sx.org/faq/articles/fuel_pressure_regulator_wo.htm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oh fy faen. først nå ser jeg hvor mye LAME kunnskap det er ang motor på dette forumet fra folk..

 

Noen her som har vurdert å melde seg på KOKKE-forumet.net? kanskje matlaging er et tryggere basis for dere?!

 

 

hvordan i svarte kan du påstå at en bil går bedre med mager blanding? det gjelder 2 takts mopeder det smukken!

 

en bil skal ha perfekt blanding WHAT SO EVER! dvs riktig Luft VS bensin! ikke bry deg så mye om AFR'en så langt. den fin justerer du med så du vet hva du har av blanding!

 

og JA! optimalt med afr skal i grunn være mellom 12-12.4 ikke 14+ som det er påstått tidligere

 

en FPR generelt som er justerbar er for at du skal kunne justere bensin mengden din i f.eks i forhold til ladetrykk. om du vil ha mye på tomgang enn vanlig, eller ekstra ved større ladetrykk!

 

En progressiv FPR justerer seg selv likt hele veien i forhold til ladetrykket ditt! enten du har 0.5 eller 5 bar i ladetrykk!

Da kan bensin trykket variere alt fra 2-5bar spørs hvor stort behov det er for dysene å mate på!

 

der finnes det da også forsjellige ratio på FPR.. 1:1 1:1.2 2:1 osv

 

 

Om du har grenrør, chip, filter og kammer er nokk FPR veldig bortkastet for deg, og du vil heller risikere å tape effekt da du på egenhånd skal justere dette! enten vil du få for fet eller for mager blanding på bilen din!

 

 

Du har skaffet deg chip. Chipen justerer riktig bensin og luft og tenning for deg automatisk! det du hjelper chipen med er å la han få lettere tilgang til luft dvs filter, og lettere kvitte seg med lufta. dvs grenrør og komplett race eksos!

 

Jeg ville heller hørt meg litt om noen kunne timet motoren din perfekt for deg om du har justerbare kamdrev!

 

du vil nokk tjene mere der.. en grad til eller fra på dem kan bety MYE i respons!

Sperra.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med at du har en vakum/trykk slange inn på BTR'en din? Prøv å kjør uten den slangen og se hvor godt bilen går da.

 

Står her også

http://www.240sx.org/faq/articles/fuel_pressure_regulator_wo.htm

 

Hvorfor diskuterer du når du bare gjentar det jeg har skrevet?

Jeg kommenterte PoloClassic sin uttalelse fordi de farene han nevnte ikke gjelder ved en vanlig 1:1 regulator.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår