Daniel M. Warmedal Skrevet Desember 19, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 19, 2007 "Slipstream" hadde tydeligvis stått opp på riktig ben i går og overleverte meg en grom justerbar tårnstiver fra Sparco som bursdagsgave, ikke værst! Siter BMW 323ci E46 SOLGT !VW Passat 1,8 T 99' http://www.dmwfoto.no - Motorsportbilder Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tomtom Skrevet Desember 19, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 19, 2007 mulig jeg er dum, men eksakt hva er den god for? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel M. Warmedal Skrevet Desember 19, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 19, 2007 mulig jeg er dum, men eksakt hva er den god for? Den hjelper til med å forhindre at karosseriet vrir seg og krenger. Bilen blir litt stivere rett og slett:) Siter BMW 323ci E46 SOLGT !VW Passat 1,8 T 99' http://www.dmwfoto.no - Motorsportbilder Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tomtom Skrevet Desember 20, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 20, 2007 aha :P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel M. Warmedal Skrevet Desember 21, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 21, 2007 Nye clutchen kom i går, skal prøve å lage en guide til bytte av denne også... Siter BMW 323ci E46 SOLGT !VW Passat 1,8 T 99' http://www.dmwfoto.no - Motorsportbilder Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rozzy Skrevet Desember 21, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 21, 2007 De frontlyktene dine? hvor har du kjøpt de, og vilket merke er det? Siter 2004 Volvo V70 1982 Mercedes G 1998 Opel Astra G 1,4 16V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hassa Skrevet Desember 21, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 21, 2007 Hei! Bilen begynner og bli bra nå! Ser veldig strøken ut! Men den dumpen du har, henger ikke den seg opp på din? Stempelet mitt henger seg opp i de to gummi pakningene i sylinder veggen, samme hvor godt jeg smører dem. Hadde tenkt til å ta ut de to gummi pakningene og dreie meg ett nytt stempel på jobben og teste det ut, men har en Forge to stemplet dump nå så har ikke stresset noe spesielt med det. Har du blendet resirken? Når jeg chippet min så klarte ikke bilen og lade mer enn orginale 0.55 bar, men så fort jeg hev den av så ladet den 1.3 med engang. Mvh Siter - 97mod. Vw Passat 1.8 20V Turbo BSR Steg 3. * 87mod. Bmw E30 325 Tic * 87mod. Honda Prelude 2.0 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel M. Warmedal Skrevet Desember 21, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 21, 2007 De frontlyktene dine? hvor har du kjøpt de, og vilket merke er det? De er kjøpt på Realcar i Oslo, merket er jeg litt usikker på akkurat nå.. Siter BMW 323ci E46 SOLGT !VW Passat 1,8 T 99' http://www.dmwfoto.no - Motorsportbilder Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel M. Warmedal Skrevet Desember 21, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 21, 2007 Hei! Bilen begynner og bli bra nå! Ser veldig strøken ut!Men den dumpen du har, henger ikke den seg opp på din? Stempelet mitt henger seg opp i de to gummi pakningene i sylinder veggen, samme hvor godt jeg smører dem. Hadde tenkt til å ta ut de to gummi pakningene og dreie meg ett nytt stempel på jobben og teste det ut, men har en Forge to stemplet dump nå så har ikke stresset noe spesielt med det. Har du blendet resirken? Når jeg chippet min så klarte ikke bilen og lade mer enn orginale 0.55 bar, men så fort jeg hev den av så ladet den 1.3 med engang. Mvh Takker! Vet ikke helt om den henger seg opp, men det skjer ihvertfall ett eller annet når jeg kjører litt hardt, for når det begynner å bli godt å varmt oppi der så dævver motoren på tomgang hver gang jeg trykker inn clutchen, tror at dumpen ikke klarer å lukke ordentlig så den suger falskluft... Resirken er forresten blendet ja. Litt usikker på hva du hev av for at den skulle lade ordentlig? Siter BMW 323ci E46 SOLGT !VW Passat 1,8 T 99' http://www.dmwfoto.no - Motorsportbilder Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hassa Skrevet Desember 22, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 22, 2007 Jeg måtte ta av dumpen for at bilen skulle lade mer enn 0.55 bar. Hørte at bilen blåste og pustet mer etter chipingen, men det skjedde ikke noe særlig mer. Men så fort jeg tok den av så ble det fart i sakene. Men jeg syns det er litt lite lyd under panseret nå, så jeg tenkte jeg skulle blende slangene til resirken og sette på Forge dumpen. Håper det fungerer bedre da. Har du byttet ut den orginale N75 ventilen din? Til en J eller H ventil? Isåfall, hjalp det noe særlig? Mvh Siter - 97mod. Vw Passat 1.8 20V Turbo BSR Steg 3. * 87mod. Bmw E30 325 Tic * 87mod. Honda Prelude 2.0 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel M. Warmedal Skrevet Desember 22, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 22, 2007 Jeg måtte ta av dumpen for at bilen skulle lade mer enn 0.55 bar. Hørte at bilen blåste og pustet mer etter chipingen, men det skjedde ikke noe særlig mer. Men så fort jeg tok den av så ble det fart i sakene. Men jeg syns det er litt lite lyd under panseret nå, så jeg tenkte jeg skulle blende slangene til resirken og sette på Forge dumpen. Håper det fungerer bedre da.Har du byttet ut den orginale N75 ventilen din? Til en J eller H ventil? Isåfall, hjalp det noe særlig? Mvh Har ikke byttet N75, men må gjøre det for det fucker opp så motoren går i nødprogram hele tiden. Men hva er og hvor får man tak i J eller H ventil? Siter BMW 323ci E46 SOLGT !VW Passat 1,8 T 99' http://www.dmwfoto.no - Motorsportbilder Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hassa Skrevet Desember 23, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 23, 2007 Har ikke byttet N75, men må gjøre det for det fucker opp så motoren går i nødprogram hele tiden. Men hva er og hvor får man tak i J eller H ventil? http://www.bilforumet.no/teknisk/186779-sp-rsm-l-n75-ventil.html her står det. Må bare legge til at den gamle turbo trykks måleren min er kastet da den visste 1.3 bar, når den egentlig viser ca. 1.0 bar :( Så da tror jeg at N75 ventilen kanskje bør byttes. Men har du noen flere planer med bilen din framover da? Skal du holde den mest mulig orginal utseende messig, eller skal du hive på noe styling? Jeg for min del skal hive på en front montert intercooler etter hvert som pengene strekker til. Må ha ny frontfanger samtidig med intercooleren, så det får jeg vel ta om 1 mnd`s tid. Mvh Siter - 97mod. Vw Passat 1.8 20V Turbo BSR Steg 3. * 87mod. Bmw E30 325 Tic * 87mod. Honda Prelude 2.0 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel M. Warmedal Skrevet Desember 27, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 27, 2007 http://www.bilforumet.no/teknisk/186779-sp-rsm-l-n75-ventil.html her står det. Må bare legge til at den gamle turbo trykks måleren min er kastet da den visste 1.3 bar, når den egentlig viser ca. 1.0 bar :( Så da tror jeg at N75 ventilen kanskje bør byttes. Men har du noen flere planer med bilen din framover da? Skal du holde den mest mulig orginal utseende messig, eller skal du hive på noe styling? Jeg for min del skal hive på en front montert intercooler etter hvert som pengene strekker til. Må ha ny frontfanger samtidig med intercooleren, så det får jeg vel ta om 1 mnd`s tid. Mvh Driver å bytter på om jeg skal sette på et RS4 kit eller å lakke all den svarte plasten grønn. Lommeboka tilsier at det mest sansynlig blir det siste alternativet. Hehe. Må man bytte fanger for å få plass til ny intercooler, eller går det med original? Siter BMW 323ci E46 SOLGT !VW Passat 1,8 T 99' http://www.dmwfoto.no - Motorsportbilder Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hassa Skrevet Desember 27, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 27, 2007 Driver å bytter på om jeg skal sette på et RS4 kit eller å lakke all den svarte plasten grønn. Lommeboka tilsier at det mest sansynlig blir det siste alternativet. Hehe.Må man bytte fanger for å få plass til ny intercooler, eller går det med original? tviler på at det blir noe pent med den orginale frontfangeren.. Trangt er det bak der ihvertfall, så da må mye kappes bort regner jeg med, ihvertfall hvis jeg ikke skal flytte på radiatoren osv. Da er det penere og lettere å bytte frontfanger, kanskje ikke billigere, men 3-4000kr skal jeg ta meg råd til. ;) Selvom dama ikke er like fornøyd med alle pengene som går til bil nå =) Tror jeg bare skal lakkere det svarte på bakfangern og resten av bilen selv jeg, ser bra og clean ut da ihvertfall! Mvh Siter - 97mod. Vw Passat 1.8 20V Turbo BSR Steg 3. * 87mod. Bmw E30 325 Tic * 87mod. Honda Prelude 2.0 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel M. Warmedal Skrevet Desember 28, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2007 tviler på at det blir noe pent med den orginale frontfangeren.. Trangt er det bak der ihvertfall, så da må mye kappes bort regner jeg med, ihvertfall hvis jeg ikke skal flytte på radiatoren osv. Da er det penere og lettere å bytte frontfanger, kanskje ikke billigere, men 3-4000kr skal jeg ta meg råd til. ;) Selvom dama ikke er like fornøyd med alle pengene som går til bil nå =) Tror jeg bare skal lakkere det svarte på bakfangern og resten av bilen selv jeg, ser bra og clean ut da ihvertfall! Mvh Ok, da veit jeg det hvis jeg skal komme inn på tanken en gang. Litt OT med er du lakkerer? Siter BMW 323ci E46 SOLGT !VW Passat 1,8 T 99' http://www.dmwfoto.no - Motorsportbilder Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.