Gå til innhold

Daniel's Passat 1,8T - SOLGT!

Ranger emnet


Daniel M. Warmedal

Anbefalte innlegg

  • Svar 200
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

kjøre åpen dump på 1,8T er IKKE bra. sett på en resirkulasjonsventil! Får feil luft/bensinblanding av åpendump på vag.. pga den slipper ut luft som lmm allerede har målt opp og gitt bensinblanding deretter..

 

Har hørt mye forskjellig om dette, hadde på resirk ventil før, og når jeg byttet over til åpen ventil så er det eneste jeg har merket at bilen går penere på tomgang og den går ikke akkurat dårligere heller...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Mye kom spredere på, går det og bruke dem orginale rillene bare med litt kapping på dem og tro?

 

Kjørt med åpen dump jeg og, fysjameg ikke så åpen som den skrika du har da men, merket ikke så mye jeg heller men den hadde ikke helt bra gass respons, hakket vist jeg slapp og ga "full" gass igjen liksom,pluss bensinforbruket tror jeg det hjalp litt på også, går vell også utover Katalysatorn.

 

Men eller fin bil :D

..::Audi A4 Avant 1.9TDI::..

..:x:Passat 1.8T Highline 99::.. Solgt!!

..:x:Golf Mk2 1985 Gti::.. Solgt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye kom spredere på, går det og bruke dem orginale rillene bare med litt kapping på dem og tro?

 

Kjørt med åpen dump jeg og, fysjameg ikke så åpen som den skrika du har da men, merket ikke så mye jeg heller men den hadde ikke helt bra gass respons, hakket vist jeg slapp og ga "full" gass igjen liksom,pluss bensinforbruket tror jeg det hjalp litt på også, går vell også utover Katalysatorn.

 

Men eller fin bil :D

 

Hei

 

De lyktene kom på 720 spenn, og du må regne med å kappe og file litt på fanger'n for å få de til å passa, samt at du måt bruke sikaflex e.l. samt ekstralys-stag for å holde linsene fast i fangeren.

 

Eneste jeg tror dumpen gjør med bilen min er at den er HELT dævv frem til litt over 2k rpm....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenge siden jeg har oppdatert nå, har fått gjort en del i det siste så kan jo slenge ut noen nye bilder:

 

Har byttet ut femipotta med en splitter nye en med to utløp:

bakpotte2.jpg

bakpotte3.jpg

 

Ny grill:D

 

nygrill1.jpg

 

Ny lysbryter med innebygget grøftelysfunksjon, kostet heftige 160 kr. fra HongKong:D

 

lysbryterny2.jpg

 

Lakkerte skriften på motordeskselet her om dagen, her er den før lakkering:

 

motordekselforlakk.jpg

 

Etter 2 lag med maling:

motordekseletterlakk.jpg

 

Montert på motoren, ble grisetøft etter min mening:D

motordekseletterlakk2.jpg

 

Laget meg nytt skinn til carputeren tilpasset Passat 1,8T

 

carputer_nytttheme.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20v Turbo merke :m'm: Ny bryter :m'm:

 

 

Potter :w00t ?? Bytte bort clean lokken som disse bilene er så heldig og bli levert med, mot en Japse potte?? :D

 

Men ellers bra som sakt :p

 

Hehe er mange meninger om dette, men siden rumpa på passatilac'ene er så kjedelige fra før av etter min mening så synes jeg dette hjalp på litt for å fjerne familiebilpreget;)

 

Skal snart ta noen grisete bilder så da regner med at potta fremstår litt bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe er mange meninger om dette, men siden rumpa på passatilac'ene er så kjedelige fra før av etter min mening så synes jeg dette hjalp på litt for å fjerne familiebilpreget;)

 

Skal snart ta noen grisete bilder så da regner med at potta fremstår litt bedre.

 

Er nok det du mener som kjedelig jeg mener som Cleant da :p hehe

 

Satser på noen bra bilder,som overtaler meg til og bytte mening :D

 

 

Få noen gode bilde tips av deg a? Har Canon Eos 400D men klarer ikke ta bilder annet en med den grønne firekanten aka Auto modus, som da er kjedelig :D hhee

..::Audi A4 Avant 1.9TDI::..

..:x:Passat 1.8T Highline 99::.. Solgt!!

..:x:Golf Mk2 1985 Gti::.. Solgt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Få noen gode bilde tips av deg a? Har Canon Eos 400D men klarer ikke ta bilder annet en med den grønne firekanten aka Auto modus, som da er kjedelig :D hhee

 

Et godt tips er å ta bilder med en telelinse som jeg har gjort på de bildene i begynnelsen av tråden. Stå langt unna og bruk mye brennvidde, her har jeg brukt 200mm, dette gir en fin og uklar bakgrunn og setter mere fokus på bilen. Og så hjelper det med litt vinkel på kameraet. Har stilt inn kameraet på "AV" så eksponeringen er blederprioritert, og så stilt blenderen (det motsatte av lukkeritd) på det laveste som med denne linsen er 2,8. Da får man bilder med så spreke farger som mulig.

 

Good luck!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare legge til at jeg nå har fått meg VAG-com som jeg har installert på både Carputer'n og en laptop, dette anbefales på det meste da du i tillegg til å feilsøke og slette feilkoder kan få lest av live verdier for utrolig mye. For å nevne noe:

 

- Nøyaktig hastighet, også på hvert hjul

- Bensinforbruk

- Lambda

- Alt av luft/bensin forhold og temperaturer

- Luft-flow på hvert eneste utblås i ac'en

- Ladetrykk

- Newtonmeter

- Eksakt antall liter med bensin igjen

 

Og en hævv av mere, alt som er tenkelig egentlig.

Fant for eksempel ut at min yta 223Nm i stad...

Kjøpte kabel fra ebay til 150 kr, og program laster man ned i "piratbukta".

 

PS! Hvis man bestiller kabel fra Hong Kong så følger det med et prog så man i teorien kan chipp'e selv!:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk :D Skal sies at jeg kun har Standar linse 18-55mm så får ta med 55 så lenge da :p Grei og ha stativ med iso 100 og den blenderåpningen da? vist man ikke har perfekt lys :D

 

Men igjen, sorry OT

 

Ta noen bra bilder og imponer :D

..::Audi A4 Avant 1.9TDI::..

..:x:Passat 1.8T Highline 99::.. Solgt!!

..:x:Golf Mk2 1985 Gti::.. Solgt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk :D Skal sies at jeg kun har Standar linse 18-55mm så får ta med 55 så lenge da :p Grei og ha stativ med iso 100 og den blenderåpningen da? vist man ikke har perfekt lys :D

 

Men igjen, sorry OT

 

Ta noen bra bilder og imponer :D

 

Ja alltid så lav ISO som mulig forå unngå støy, og ved stillbilder så lavt blender tall som mulig og stativ om nødvendig. Husk, jo lavere blendertall, jo mere lys kommer inn og lukkertiden går oppover.:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår