Gå til innhold

Daniel's Passat 1,8T - SOLGT!

Ranger emnet


Daniel M. Warmedal

Anbefalte innlegg

Her er en prosjekttråd om bilen min, en 1999 mod. Passat 1,8T med nå rundt 200HK. Jeg kjøpte bilen i november 06 og da var bilen allerede senket 40/30mm, fått på konfilter og det fulgte med ett sett 225/40-18 ASA felger.

 

 

Sånn ser bilen ut akkurat nå:

skipark1.jpg

 

skipark2.jpg

 

skipark3.jpg

 

skipark4.jpg

 

Etter at jeg kjøpte bilen har jeg gjort følgende:

*Angeleyes fra DeLight

*Turbotrykksmåler

*Byttet regreim

*Flyttet popoff mellom IC og innsugsmanifold.

*Byttet til VDO CD Spiller med matchende farger i knapper og display som resten av dashbordet.

*Montert varmereflekterende plate mellom turbo og luftfilter (stooor forksjell i respons).

*Ny grill

*Ny bakpotte

*Grøftelys

*Lysbryter med innebygget grøftelysfunksjon

*Chip'et :D

*Panserforlenger

*Spoilerleppe

*Forsterket plate under motor

*Tårnstiver

*Byttet clutch

*Bytte til resirkventil

*Nye skiver og klosser - slissede og borrede.

*Ny turbo

*Understell - Bilstein sprint

*Boost-controller inne i kupe'en

 

Neste post på programmet er:

*Bygge bort katalysator

Endret av Daniel M. Warmedal
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 200
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Halla Daniel!

 

Kult at du hr fått deg prosjekttråd du også ;)

 

De bildene du tok på BT og de kveldsbildene er helt råe! :)

 

Begynner å få orden på det carputer greiene nå eller? synes du har kåla med det en stund alacocaina

 

Halla!

 

Har gitt opp den laptoppen som satt der før, den paia helt så nå tok jeg en gammel pc etter fattern å monterte hovedkortet på en stoffkledd treplate og monterte harddisk og strømforsyning ved siden av... går på milimetern at jeg kan lukke opp og igjen seteryggen. Men blir vel bygget ned i reservehjulsbrønna etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lyktene dine.. er det alt i ett? eller er blinklysene fradelt selve lyset? Ser veldig bra ut. Hvor kjøpte du dem?? Og er det bare PNP installasjon?

 

Hei

 

Lyktene er i en hel del ja, og dette gjør installasjonen litt mere tricky en ved separerte lykter. Jeg måtte løsne fangeren for å få på plass lyktene og i tillegg må man montere spesielle braketter så man får festet de skikkelig da det ikke går an å bruke de originale skruehullene som man skrudde fast de originale lyktene i toppen med. Når jeg monterte første gangen kjørte jeg org. skrue igjennom toppen av lykta for jeg så ikke de brakettene i bånn av esken, dette resulterte i at jeg traff mekanismen som vrir på optikken og jeg får ikke stilt venstre lykta helt riktig.

 

Kjøpte de på Realcar i Oslo, http://www.realcar.no.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kult stå på;)

Skal nok få sota di dære vinduene dine en dag. Anbefaler proff film som dissa rute firmaene bruker da den er lettere og jobbe med og holder lengre. Kan sikkert ta alle siderutene dine med billigfilm da blir det bra nok men bakruta kan du glømme med billig film, da blir det bare striper og bobler. Det finnes også ferdigkuttet film som man bare limer rett på og det fine med profffilmen er at man kan krympe den slik at den former seg etter ruta, det er veldig kjekt med bakruta siden den som oftes er ganske bua. Søk litt på nettet og finn ut av hva du vil ha så er det bare og ringe meg.

 

Talas...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Har du noe specc på den maskinen?

Jeg har tenkt lenge å gjøre dette selv, men har tenkt å bruke en datamaskin som står i parkeringsautomater. De knøttsmå og er strømvennelige. Kan velge mellom 600Mhz, 1Ghz og 1,2Ghz tror jeg om jeg ikke husker feil. Venter bare på pris.

 

Den har 256MB Ram, 800Mhz prosessor og 10GB harddisk;)

Funker de maskinene som står i parkeringsautomater som en vanlig PC med Windows og alt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye kostet carputeren deg sånn totalt?

 

Kjøpte skjermen litt brukt av en kamerat for 1200,- så pc'en var en gammel pc etter fattern som jeg da ikke ga noe for, så har det blitt noen småutgifter i ledninger og kabler osv. Måtte skaffe meg en cd spiller med aux inngang, kjøpte en VDO spiller for 1000,- :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår