Gå til innhold

Daniel's Passat 1,8T - SOLGT!

Ranger emnet


Daniel M. Warmedal

Anbefalte innlegg

  • Svar 200
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

hei kor har du fått den nederste grillen fra?

 

har du modefisert der nede eller! vil hvite hva du har gjort?

lagd hol til grøftelysa dine også eller er de orginalt?

 

t7.jpg

 

Bestilite et kit fra Hong Kong på ebay, du bytter ut all plasten foran i fangeren og monterer linser bak. Søk på "fog lights passat 3b" så finner du de:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SUKK!!!!! I dag skulle jeg ta og dempe passasjer døra på min 99modell Passat.. kom helt frem til skruen som er på låsesylinderen.. den har jo rusta!! :(. Hva koster en ny slik sylinder? noen som vet?

 

Det er helt utrolig hvor lenge jeg må måtja slite med denne dempinga asså. forrige år var det 2 skruer i låsekassa som satt bomfast :(. IRRITERENDE!!! Noen tips på hvordan jeg får ut låsesylinderen nå ? Må sikkert ha den på et verksted da :(. Men da vil jeg ha ny slik sylinder, så jeg ikke får trøbbel senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SUKK!!!!! I dag skulle jeg ta og dempe passasjer døra på min 99modell Passat.. kom helt frem til skruen som er på låsesylinderen.. den har jo rusta!! :(. Hva koster en ny slik sylinder? noen som vet?

 

Det er helt utrolig hvor lenge jeg må måtja slite med denne dempinga asså. forrige år var det 2 skruer i låsekassa som satt bomfast :(. IRRITERENDE!!! Noen tips på hvordan jeg får ut låsesylinderen nå ? Må sikkert ha den på et verksted da :(. Men da vil jeg ha ny slik sylinder, så jeg ikke får trøbbel senere.

 

Jeg har ikke peiling på dette, men hadde jeg vært deg så hadde jeg heller laget en ny tråd om det så er det flere som kan hjelpe deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Må bare legge til at jeg nå har fått meg VAG-com som jeg har installert på både Carputer'n og en laptop, dette anbefales på det meste da du i tillegg til å feilsøke og slette feilkoder kan få lest av live verdier for utrolig mye. Etc...

 

Kjøpte du KKL 409.1 VAG VW/AUDI OBD2/II COM USB CABLE eller? Sender deg en pm på et spørsmål som kanskje krever litt mer diskresjon.. :)

Passat 1.8T '98 - Kjøpt 02.08.07

Golf 1.6 '88 - Kjøpt 20.08.04 - Til salgs med alt av deler jeg har

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...

Nå er det leeenge siden jeg har fått oppdatert noe her!

Har klart å bruke litt mere penger på passelaten og har gjort følgende:

 

Neonlys i motorrom, grønne katoder under motordeksel og innunder/oversiden av venstre lykt som lyser opp dumpventil.

Grønn katode i bagasjerom.

Litt vanskelig å få frem effekten på bilder, må nesten sees ordentlig. Men resultatet ble veldig bra.

 

neondeksel1.jpg

neondeksel2.jpg

neondump.jpg

bagasjerum.jpg

 

Fått inn en 10" basser og en 6 kanals 800W forsterker som etterhvert skal drive alt i bilen. Har ikke plass til noe større basser nå siden jeg må ha bilen full av verktøy på jobben.

 

Bilen har blitt chippet, så nå har jeg ca. 200HK(+?) og målte bilen til 348Nm på det meste i vag-com, men har en mistanke om at vag-com'en juger littegranne på målingene.

Jorde dette hos Johan på chipsenter.no, en skikkelig seriøs og hyggelig type, som tok bare 2500 kr. for jobben. Og da blir org. chip lest av, sendt til tyskland og kommer tilbake tunet perfekt for din bil og jobben tar bare en times tid. Og forskjellen fra origianlt er helt enorm!

 

Her er et bilde fra chippinga:

chip.jpg

 

I kveld gjorde jeg dette:

 

Monterte ny forsterket plate under motoren.

Satt på en spoilerleppe på bagasjeluka. Kan skaffes for rundt 400 kr. pluss frakt for de som er interesserte.

 

spoiler1.JPG

spoiler2.JPG

spoiler3.JPG

 

Satt på panserforlenger som jeg bestemte meg for å lakkere silkematt svart for å få det til å bryte opp grønnfargen og lyktene litt ekstra. Mulig jeg lakkerer om til grønn hvis jeg blir misfornøyd med tiden...

 

panserforlenger.JPG

 

Og til slutt en liten antenne som bildelsenteret bare hadde i krom, men som skal bli lakkert om til svart så fort som mulig.

 

antenne.JPG

 

Skal få tatt noen grombilder snart så dere kan få litt bedre inntrykk av utbedringene...

 

U like??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lkak den grønn med en gang...!

 

vist ikke lakk også pannser...

 

Ja driver å lurer på det, men skal få lagt ut et bilde som ikke er tatt med mobilen så ser det litt annerledes ut...

Men klarer ikke helt å få bestemt meg...

Mulig jeg skal lakkere hele panseret siden jeg klarte å kjøre boret gjennom panseret et sted, da blir det sparkling og hele greia grønn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår