Gå til innhold

Daniel's Passat 1,8T - SOLGT!

Ranger emnet


Daniel M. Warmedal

Anbefalte innlegg

  • Svar 200
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Da har jeg tilbrakt helgen i ett verksted og gjort følgende:

 

-Byttet regreim

-Byttet alle andre reimer til A/C, servo og dynamo.

-Montert popoff mellom innsug og intercooler

-Lakkert calippere røde

 

Totalt kostet dette meg røffli rundt 5000 kr., på et vanlig verksted skulle de ha 7400 kr for kunn regreim bytte. Dette frostår jeg egentlig for det tar utrolig mye tid.

 

Her er noen bilder fra helgen:

 

Demontering av fronten er i full gang:

1.JPG

 

Fronten på vei av:

2.JPG

3.JPG

 

Tatt av radiator, A/C radiator og ramma som holder sammen hele fronten:

4.JPG

6.JPG

 

Her satt popoffen før, her sitter også original resirk ventil:

5.JPG

 

Da var alt av reimer tilgjengelig, så med en gang at alt av reimer var slitent så byttet alt dette når jeg først var i gang:

7.JPG

 

Tok en pause fra skruinga og begynte å pusse og lakkere calippere:

8.JPG

9.JPG

10.JPG

 

Alt av reimer på plass så dro til Norsk Bildelsenter (som forresten ikke har all verden av kundeservice) og kjøpte et t-stykke til popoffen samt 2 propper til å tette igjen de gamle hullene:

11.JPG

 

Da var t-stykke på plass etter mye slossing med slanger. Her brukte jeg den gamle returslangen fra original resirk, sørget for å få med teksten der det står VW-Audi osv på slangen:

12.JPG

15.JPG

 

Etter alt var ferdig så begynte jeg å skru alt sammen igjen:

13.JPG

 

FERDIG!

14.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Hei, hvor mye er denne bilen senka? ser jo perfekt ut :D.

 

Hei

 

Den er senket 40/30mm, helt perfekt, ikke for lavt og ikke for høyt. Men et helvete om vinteren med hjul som har standard dim.... er så vidt klaring under motoren da så det er som å kjøre måkebil og du setter deg fast over alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slaks mål er det på t-stykke til dumpen?

 

Hei

 

Har ikke målene på den, når jeg ringte bildelsenteret så fikk jeg beskjed om at de ikke gadd å måle, men det er 51mm elns som passer perfekt på org intercooler slange. På selve dumpventilstykket så vet jeg ikke målet, men det er ikke stort nokk til å sette dumpen rett på denne. Du må ha en overgang på dumpen til samme dim som t-stykket og så en gummislange imellom. Jeg kappet opp gamle resirk slangen og brukte den som mellomstykke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forrige helg fikk jeg endelig tid til å montere tåkelys som jeg bestilte på ebay:

 

Demonterte fanger og begynte på montering av innsatsen med netting og hull til linser. Her hjelper Slipstream meg med KLØNETE montering....

 

t4.jpg

 

Linser festes med kjitt og etterhvert stabiliseringsstag:

t3.jpg

 

t5.jpg

 

Etter ufattelig mye om og men så var alt på plass, dette er IKKE plug and play som det ser ut som på nettet. Tror kittet er laget for en helt annen fanger en de som ble solgt i Norge.

 

t6.jpg

t7.jpg

 

 

Etter cirka en dag så synes jeg ene glasset begynte å bli litt gult, så det viste seg at det var en feilprod. på h3 pæra i lykta så hele dritten ble toasta. Og jeg glemte seff å sette på sikring på kursen til lysa... Det gikk som det gikk og alt av ledninger inne i linsa på høyre side hadde smeltet. Så måtte bytte ledninger og pæra så var den fit for fight igjen, men med litt gulere lys på ene siden....

 

t8.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen. Du kan ikke ta et bilde av siden av bilen din.. så jeg får sett senken skikkelig? tror jeg jaggu meg kjøper 35/35mm senk jeg, kanksje ifra KW om kvaliteten er bra på de (ikke justerbart). FK har også noen med KONITEC. Men RS-consult er jo såååå treige :P.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår