Gå til innhold

Tenningsproblemer med B230ET

Ranger emnet


Malfred

Anbefalte innlegg

en kompis av meg har en B230ET maskin som ikke starter:S

 

før så gikk den opp til 2500rpm å så kuttet, men han kjørte til bensinstasjonen og fyllte bensin så når han skulle starte igjen så var det ikke liv... så nå er det akkurat som om bilen hoster men starter ikke...

 

vi har sjekket masse etter som vi har vert på volvo og spurt:

tenning OK

hjerner OK

bensin ut av dysene OK

sikringer OK

komp test OK

 

noen andre ting vi kan sjekke?

Volvo v70 2.5TDI 2001mod

Volvo 760 chevy 350 1985mod

xVolvo 740 TDI 1989mod

xVolvo 740 TDI 1987mod
xMazda 323 GT-R 1993mod til ombygging!
xVolvo 740 Turbo 1985mod B230ET
xVolvo 740 GL 1987mod B230K

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svinghjuls-sensorer målte ca. 1000ohm så de skal være ok

 

falsk luft... hvordan?

 

vi stillte fordeleren på rett timing og... så skal være ok

Volvo v70 2.5TDI 2001mod

Volvo 760 chevy 350 1985mod

xVolvo 740 TDI 1989mod

xVolvo 740 TDI 1987mod
xMazda 323 GT-R 1993mod til ombygging!
xVolvo 740 Turbo 1985mod B230ET
xVolvo 740 GL 1987mod B230K

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis tennings-anlegget fungerer, så skal tenninga stille seg selv.

 

Med falsk luft, så mener jeg at motoren kan suge luft som ikke er registrert av luftmengdemåleren.

Gå derfor over alt av slanger og se etter sprekker og slikt.

Startgassboksen er en grei kamerat å ha med seg når man leter etter falskluft :)

1996 Volvo 945 Racewagon

X 1986 Volvo 745 Racewagon

 

Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe han sa han hadde sjekket alle slanger osv og de var ok

 

noe annet vi kan sjekke?

 

volvo er tom for ideer :S

Volvo v70 2.5TDI 2001mod

Volvo 760 chevy 350 1985mod

xVolvo 740 TDI 1989mod

xVolvo 740 TDI 1987mod
xMazda 323 GT-R 1993mod til ombygging!
xVolvo 740 Turbo 1985mod B230ET
xVolvo 740 GL 1987mod B230K

Lenke til kommentar
Del på andre sider

pluggene kan være våte

kaldstart dysa (vis dette systemet har) kan gå hele tiden, så det blir for feit blanding

tenninga fra fordeleren kan hoppe over et sted (langs med fordelerveggen eller plugghetta over pluggen)

målt plugg kabler?

koble ut luftmassemåleren så du setter hjerna i nød modus og prøv igjen

kan være luftmassemåleren som har tatt streiken

1990 mod 740 GL (B230F)

 

kjøper gjerne B230FT eller delebil med B230FT!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

alle tenn kabler er kjøppt nytt og montert + nye plugger, testa en annen LMM...

 

Vomaz: bilen gikk før opp til 2500rpm, helt til vi fyllte bensin fra Statoil pumpa, så hvis det ikke er vann der så tviler jeg sterkt på at det kan være det

 

takk for tips!

Volvo v70 2.5TDI 2001mod

Volvo 760 chevy 350 1985mod

xVolvo 740 TDI 1989mod

xVolvo 740 TDI 1987mod
xMazda 323 GT-R 1993mod til ombygging!
xVolvo 740 Turbo 1985mod B230ET
xVolvo 740 GL 1987mod B230K

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm si ifra hvis du finner ut av problemet for vi er helt blå på ideer nå :S

Volvo v70 2.5TDI 2001mod

Volvo 760 chevy 350 1985mod

xVolvo 740 TDI 1989mod

xVolvo 740 TDI 1987mod
xMazda 323 GT-R 1993mod til ombygging!
xVolvo 740 Turbo 1985mod B230ET
xVolvo 740 GL 1987mod B230K

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har foresten en ledning som er løs på ledningsnettet... en 1-leder med hun-plugg som kommer ut av nettet sammen med andre kontakter til følere på venstre side av motoren, den har også spenning når svits er på "ON"... vi har kikket over hele motoren og andre plasser men ingen plass å montere på... noen som har noen aning om hva det er?

 

skal teste å stille LMM 360 imårra så ser vi om det er samme prob :D

Volvo v70 2.5TDI 2001mod

Volvo 760 chevy 350 1985mod

xVolvo 740 TDI 1989mod

xVolvo 740 TDI 1987mod
xMazda 323 GT-R 1993mod til ombygging!
xVolvo 740 Turbo 1985mod B230ET
xVolvo 740 GL 1987mod B230K

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har foresten en ledning som er løs på ledningsnettet... en 1-leder med hun-plugg som kommer ut av nettet sammen med andre kontakter til følere på venstre side av motoren, den har også spenning når svits er på "ON"... vi har kikket over hele motoren og andre plasser men ingen plass å montere på... noen som har noen aning om hva det er?

 

skal teste å stille LMM 360 imårra så ser vi om det er samme prob :D

 

 

Sjekka att den ledninga ikkje skal på olje trykk føleren?

 

Problemet mitt var att jordinga i chassiet var 70 ohm fra

el-nette og batteriet. Sjekk tråden min for meir forklaring.

 

Tviler på det hjelper og snurre på lmm - det er bare ein måte og dekke over problemet.

Volvo 760 TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår