Gå til innhold

volvo med v8

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Har en 240 som jeg har tatt all rusta på og gått over litt skikkelig i påska og lurer på å sette inn 350 chevrolet og lurer på litt av hvert

 

*husker jeg har sett ferdige ombygnings sett til dette,, non som veit hvem som selger dette??

*Er 240 radiatoren for liten?

*hvordan er det på BT nå for tiden med denne ombyggningen?

*hva må jeg modifisere på bilen?

*er det noen headers fra andre biler som passer eller er det greiest å smi selv?

 

mye spørsmål her men er jo det man lærer av!!

 

på forhånd takk! simen solberg

escort mk1 (prosjekt)

volvo 240 nå med v8(skrot)

chevrolet c10 1985

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 34
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Mener at jeg har lest her en plass at du ikke får godkjent 350 lengre. Får bare godkjent 305.. Om dette er sant eller ikke, skal jeg ikke si meg for sikker på.

 

Det du må gjøre for å isåfall få den godkjent, er å bytte til ventilerte skiver foran om du ikke har det. Dieselfjærbein+fjær foran. Den store bremsekraftforsterkeren. 240 diesel radiatoren passer best til v8..

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får godkjennt 350, men ikke mange av dem som er innenfor effekt kravene, max 180hk og 220Nm hvis jeg husker rett.. Mange som sier du ikke får godkjennt 350 motoren, men det gjør du hvis du finner den rette motoren.

242 V8

 

*Alle biler som bruker under 1,5 på mila er femi.*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er de eneste grenrørene som går helt uten modifikasjoner, originale rør kan du glemme først som sist, de treffer enten travers eller rammevange: http://store.summitracing.com/partdetail.asp?autofilter=1∂=HED%2D68390&N=115&autoview=sku

 

Maks tillatt effekt i 240 er på 220 hk og 280 Nm, og det får du ikke en 350 ned i...til nød får du en 305 under 280 Nm...

Mvh. Hans -

 

Det er ikke fart som dreper, det er smellet.

It's not the fart who kills, it's the smell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår