Gå til innhold

Hvilken olje bruker dere?

Ranger emnet


Gravemaskin

Anbefalte innlegg

  • Svar 32
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Integralen: Castrol Edge 10W-60, byttes hver 5.000 km.

Puntoen: Biltema Mineral 10W-40, byttes hver 5.000 km.

 

Hva slags olje som er riktig for DEG og din bil kommer jo helt an på hva slags belastning den får, hvor slitt den er, osv.

 

Hehe, køyrer også på Castrol Edge 10W-60 på integralen, men bytter til Agip 10W60 no når eg bytter neste gong... fungerer meget godt!

\___\____________/___/

[OO]\_____Y_____/[OO]

\===\__|__|__|__/===/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjører Biltema helsyntetisk 5-40w,..

Bilen har gått 282.000 og bruker ikke en dråpe olje uansett hvor mye jeg sladder eller børner eller drar den på spærra, hehe volvo vet :coplight ...

( )Volvo 940 turbo

- Når det gjelder hester i eldre biler, er det noe som heter "det var engang..." -

- La drømmer være drømmer og ikke forumtråder... -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker Redline 5W-40 og k&n oljefilter på min Celica og skifter olje og filter på 12 000km,

jeg er veldig fornøyd med redline oljen, merket forksjell når jeg byttet fra castrol til redline med at bilen gikk mer stille på tomgang og går jevnere.

 

bruker også redline MT90 på girkassa og den anbefales på det sterkeste til de som kan bruke det på bilen sin;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som jeg bruker Castrol GTX Magnatec 5w/40 på 850en og noe mineralsk skvip på vanen. Bytter hver 10 000 km på Volvoen. Vanen skal vel ha oljeskifte hver 5 000 eller så tror jeg. Men det får den ikke...

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår