Volvo 240 T4R Skrevet April 6, 2006 Rapporter Share Skrevet April 6, 2006 Ok. det var de jeg tenkte og bruke, men vet ikke hvor jeg skal kjøpe de... noen som har 4 stk til meg så send PM. Har ikke versting chippen men går nok til innkjøp av den og. Siter 1992 Audi S4 2.2 20v Turbo Quattro Sedan 1985 Volvo 240 2.3 8v Turbo. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo 240 T4R Skrevet April 5, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 5, 2007 jeg lurte på en liten ting. jeg har en volvo 240 me 240ft motor. den har viking chip, t3-t04 turbo med ca 1.2 bar ladetrykk. jeg har en mistanke om at den får en anelse for lite bensin. dysene og bensintrykket er orginalt. så har jeg fått tilbud om noen siemens deka 550cc dyser, vil desse passe med motoren min eller blir de for store? mvh. Siter 1992 Audi S4 2.2 20v Turbo Quattro Sedan 1985 Volvo 240 2.3 8v Turbo. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ekren Performance Skrevet April 5, 2007 Rapporter Share Skrevet April 5, 2007 Skal vell passe fint dem.. dem leverer ikke noe mer en det chippen ber dem om, om du skjønner. Siter - Volvo 240 Turbo Intercooler 90 mod 400hk prosjekt.. - Volvo 740 Turbo Intercooler 89 mod Mvh //Kristian Ekren Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oyvind ludvig otterlei Skrevet April 5, 2007 Rapporter Share Skrevet April 5, 2007 jeg lurte på en liten ting. jeg har en volvo 240 me 240ft motor. den har viking chip, t3-t04 turbo med ca 1.2 bar ladetrykk. jeg har en mistanke om at den får en anelse for lite bensin. dysene og bensintrykket er orginalt.så har jeg fått tilbud om noen siemens deka 550cc dyser, vil desse passe med motoren min eller blir de for store? mvh. Hei. Det går ikke å sette på større dyser sånn uten videre. Den må mappes om for de store dysene. Den chipa motorstyringen din vil gi åpningstider på dysene som om der stod de gamle dysene, og når du da har montert store dyser så vil de bli alt for mye bensin. Siter Ludvig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gulbrandsen_Racing Skrevet April 5, 2007 Rapporter Share Skrevet April 5, 2007 men viking-chip er vel ikke for orginale dyser heller? Du burde nok handle dyser som chippen er beregna for.. Siter Volvo - Før en drøm, nå en livsstil! JRRacing 240'n min - Volvo 240 GL, (snart FT + snacks :) ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Evolve Skrevet April 6, 2007 Rapporter Share Skrevet April 6, 2007 Hvis du har den "værsting" chippen til Vikingchip så er det 968 dyser fra S60R som skal på, Siter "95 VW Golf III (grevlingbil) "84 Volvo 240 - B230FK + [X] "00 BMW 520 m-sport Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo 240 T4R Skrevet April 6, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 6, 2007 ok, var desse eg hadde tenkt på å kjøpe men har ikke fått tak i. kommer også til og kjøpe ny chip. om noen har s60r dyser til salgs eller som vet hvor jeg kan kjøpe desse så send meg en PM. mvh. Siter 1992 Audi S4 2.2 20v Turbo Quattro Sedan 1985 Volvo 240 2.3 8v Turbo. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oeb Skrevet April 6, 2007 Rapporter Share Skrevet April 6, 2007 Gå til Hellanor med Bosch nr så får du kjøpt nye.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
totte88 Skrevet April 6, 2007 Rapporter Share Skrevet April 6, 2007 hva koster de n ye da?? Siter mvh tor anders aune (240 turbo 90 mod) http://www.bilforumet.no/200-serien/220654-informasjonstr-d-240-turbo-bygges-bildetung-tr-d.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R-242tic Skrevet April 6, 2007 Rapporter Share Skrevet April 6, 2007 søk på http://www.turboperformanceclub.com er en del dyser tilsalgs der Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fsl Skrevet April 6, 2007 Rapporter Share Skrevet April 6, 2007 og når du da har montert store dyser så vil de bli alt for mye bensin. Derav 3" LMM. Siter - 04 RAM 2500 Cummins - 92 Civic EG9 VTI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gulbrandsen_Racing Skrevet April 6, 2007 Rapporter Share Skrevet April 6, 2007 Trådstarter: Jeg kan skaffe deg nye dyser, til en OK pris, PM :) Siter Volvo - Før en drøm, nå en livsstil! JRRacing 240'n min - Volvo 240 GL, (snart FT + snacks :) ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oyvind ludvig otterlei Skrevet April 7, 2007 Rapporter Share Skrevet April 7, 2007 Derav 3" LMM. Hei. Det fungerer slik. når motor har eit gitt turtall og last så suger motoren i seg en viss masse eller mengde med luft som Lmm registrerer, Det er da motorstyringen gir en programert åpningstid til dysene for hvor lenge de skal være åpne, dette for at motoren skal ha rett blanding eks lambda 1 AFR 14.7 til 1. Den åpningstiden vil være den ""samme"" uansett hva dyser du setter i. Det er derfor de brenner nye chip som er spesielt tilpaset større dyser. Øyvind Siter Ludvig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NM-Performance Skrevet April 7, 2007 Rapporter Share Skrevet April 7, 2007 http://www.fiveomotorsport.com/Injector_SetsMODS.asp Her har du dyser til grei penge! Nye grønne R dyser til 255daler Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gulbrandsen_Racing Skrevet April 7, 2007 Rapporter Share Skrevet April 7, 2007 Per stykk? Siter Volvo - Før en drøm, nå en livsstil! JRRacing 240'n min - Volvo 240 GL, (snart FT + snacks :) ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg