Gå til innhold

Hva er best av Subaru og Audi.

Ranger emnet


iceman/STI

Anbefalte innlegg

Ikke kjøp deg en bil du trenger å bli overbevist om at du virkelig trenger. Klarer man ikke selv å innhente bra nok informasjon og tyr til en såpass teit tråd som denne. så er ikke den bilen noe for deg.

 

Lager man en informasjons tråd med ett såpassu negativt innhold allerede i første post så virker det ganske klart at du bare vil kverrulere og prøver å få en tråd du kan linke til på Subaru forumet for å henge ut folk som liker Audi.

 

Du er tydelig såpass fornøyd med Subaru Imprezaen din at du like gjerne kan beholde den.

Nåværende bil: Volvo242

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 59
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

kan starte med at:

det er en grunn til at audi blir brukt som ransbiler... di raser ikke fra hverandre!!! går godt, å meget politelig!

 

Nå skal jeg fortelle deg en liten hemmelighet, og det er at Audi blir brukt som ransbiler i Norge fordi du finner sportsmodeller med mye plass (RS2, RS4 og RS6 Avant), og fordi du ikke har like mange tidlige Evoer og STier (mellom 92 og 94, CD9A og CE9A hvis du snakker Mitsubishi-språk) som du har Audier. I Storbritannia vil du se det motsatte, at Evo og Impreza dominerer blant ransbiler (så mye at eiere selger på grunn av nettopp dette). Så det er ikke noe argument, at "japsebiler" ikke raser fra hverandre.

I tillegg skal det sies at spesielt tidligere Imprezaer er ganske kjent for å være litt uholdbare på motorsiden, og at Evoene har slitt med clutchproblemer, men i begge tilfeller er det like mye eierenes feil.

Når det gjelder denne tråden kan jeg ikke si jeg tar noens parti. En venn av meg disponerer en A3 Sportback og en A6 Avant Quattro, begge 2006-modeller. Og jeg skjønner hvorfor folk kjøper disse bilene, de virker solide, er pene og er i tillegg relativt anonyme. Han kjører riktignok Sportback 1.6, men jeg regner med at S3 drar litt mer enn greit.

Subaru Impreza WRX STi er en helt annen bil, det er en langt mer fokusert bil for de som ønsker oppmerksomhet. Det blir aldri en bil for en connoisseur, men for de som ønsker billige (ikke i Norge, selvfølgelig) leketøy med fabrikkgaranti, fem seter og fire dører.

 

 

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Impreza er for folk som vil ha oppmerksomhet og kjøreglede

 

Audi er for anonyme menesker som liker litt trekkkraft eller pensjonister.

 

dette er egen mening da, Audi har det kjedeligeste designet gjennom tidene, de helt nye med den store grillen da, de begynner å bli litt snasne, liker nye A3 med den kule grillen.

 

men etter å ha prøvd en A8 med V8 og Quattro, så har ikke Audi overbevist meg enda, men etter å ha sotte på med Viking i hans Impreza, så ble jeg glad i boxer lyden :p

 

 

men.. så har jeg en merkelig smak i biler da, så ffolk bør ikke ta mine meninger for seriøst :p

-1980 Buick Century Estate Wagon (kosebil)

-1991 Volvo 240GL stasjonsvogn (bruksbilen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Audi:

- Pent interiør, perfekt kvalitetsintrykk, godt isolert.

- Pent utseende.

- Rimeli god kvalitet.

- Moderne biler med mye utstyr tilgjengelig.

- Ser stilrene ut, ikke overdrevne store vinger osv.

- Moderne motorer, bra ytelser.

- God sikkerhet.

- Virker mer solid i karosseri osv en hvilken som helst japansk bil.

- Bra firhjulstrekksystem, tåler mye og fint å sladde med når man venner seg til det.

- Alt for høy pris, men er verdt litt ekstra.

- God kjørekomfort, komfortabel men samtidig sportslig.

 

 

Subaru:

- Plastpreget interiør.

- God kvalitet, driftsikker.

- Dårlig isolert, mye støy osv.

- Boksermotor høres forferdelig stygt ut.

- Overdreven vinge, ellers ikke pent eksteriør.

- Wannabe Petter Solberg bil.

- Syns en 300 hestert Impreza går dårlig i forhold til effekten, i forhold til f.eks en Cosworth.

- Bra firehjulsstrekksystem.

 

Er en grunn til at Subaruen er billigere.

 

Dette er personlige meninger om mine oppfatninger og erfaringer med Subaru/Audi.:spin

Mvh: Knut Olsen

 

03 Passat TDI 4motion

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må tydeligvis gå noen framdekk i åra når man kjører Impreza. Så jo ut som Subaruen sleit noe mere enn lanceren.

 

Slenger ut en film jeg også.

 

Subaru impreza, Audi S4 og EVO

 

Subaru impreza:

"its far from pretty"

"understeer"

 

Ikke glem at S4`n ser ut som en vanlig A4, litt annerledes fangere og bredere skjermer. Ikke noe kjempe store spoilere og digre luftinntak på panseret.

 

OG da må jeg legge til at Audi S4`n er en lukseriøs bil, med pent interiør god comfort og mye vekt å drasse på. Alikevell så det ut som S4`n likte svinger bedre enn Imprezaen, men Evoen stakk av med seieren.

Nåværende bil: Volvo242

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er også noe med subaru eiere... det er som at di er et annet folkeslag!!! jeg vurderte subaru før, men slo det veldig for fra meg da jeg gikk inn på subaruforumet for å få litt tips om bilen!! når forumgrunnlegger skriver regler der det står at det ikke er lov å skrive "AUDI" eller "EVO", da er noe galt..jeg følte meg rett og slett uønsket!!! hørte at man kunne bli bannet hvis man skriver noen av delene!!!

hva sier det om subarueiere??? di er et eget folkeslag! det er grunn nokk til meg å få subaru i vranghalsen!!

 

Opplevde det samme. I min første post der sa jeg Jeg er egentlig audi-tilhenger, men jeg tror vi kan komme overens allikevel. Så sa jeg at grunnen til at jeg liker begge to er 4-hjulstrekksystemet er samme layout. Da fikk jeg kjeft fordi jeg sammenlignet de to bilene, osv. Så i en annen tråd ramser de opp masse teite "Årsaker til kjøp av AUDA", hvor de serverer masse sprøyt bla. at man må være homo for å kjøre audi... Går det an å bli mer trangsynt?

 

Min mening er at Subaru er og blir en japsebil med kjedelig interiør, men med et bra 4-hjulstrekksystem og bra motor, vektfordeling moro for pengene osv.

 

De nye audiene A3, a4, a6, q7, tt, osv er bare VW med audi merke spør du meg, S2, urS4, urS6, V8, 200, 90 80, osv. DET er audi!

 

Jeg mener også det at Audi er bare SØPPEL uten langsstilt motor og quattro!

 

Men en impreza kan bare glemme å måle seg mot en Audi S2 foreksempel, hadde bytta 100 impreza wrx sti mot en S2...

-Subaru Legacy 2.2 GX

454 - 4 rings, 5 cylinders, 4 wheel drive

NOK ER NOK!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er det dummeste jeg noen gang har hørt tror jeg.

Impreza understyrer

Det er ikke så veldig billige deler

Hvilken historie? Audi har vel en like bra historie?

Japansk teknologi? Hvilken teknologi? Det faktum at de ikke klarer å putte på stabilitetskontroll på en 2007 modell en gang?

Quattro (med unntak av a3/tt) Trekker på alle fire konstant

En impreza ser vel ikke så sint ut?

En impreza lyser mer etter status enn feks en rs4

En impreza går ikke bra standard

Koster halvparten ja, men det er det en grunn til

 

:word_ms

 

RodTodRicer13.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Audi er for anonyme menesker som liker litt trekkkraft eller pensjonister.

 

dette er egen mening da, Audi har det kjedeligeste designet gjennom tidene, de helt nye med den store grillen da, de begynner å bli litt snasne, liker nye A3 med den kule grillen.

 

 

Man skiller seg ikke akkurat ut i mengden med en Audi, da det fort gå 14 av dem på dusinet... Men mer vulgær front enn på Audi'er med det nye designet, skal man lete lenge etter. Så en direkte anonym bil er det vel ikke.

 

Og må flire litt av dem som klarer og lire av seg at absolutt ALLE japsebiler har så "sinnsYYkt stygge interiør". Da har man tydeligvis ikke noe særlig referansegrunnlag og gå utifra.... :shake

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Pent interiør, mye fine detaljer, funksjon og design. Framfor altfor mye design. Less is more

 

 

-Understyrer ikke, små modifiseringer for å fjerne det lille som er fra fabrikk. Hvordan dette er oppimot Audi veit jeg ikke.

 

Boxerlyden, til å spise opp, voksen buldring framfor femi susing

og RFL dumpventiler, som går av med et digert WOSH bare du tenker på å slippe gassen på tomgangskjøring.

Blir bare mer og mer glad i boxerlyden, den er mandig!

 

 

Japansk teknologi, hvem har finni opp det meste av revulsjonerende duppeditter i bilbransjen de siste 20 åra? sett bort ifra volvo og airbag.

 

Enkel å modifisere, stor deletilgang, billig! Delelageret til subaru norge/Birger N Haug er ikke akkurat megabillig men jamført med flere tyske bilprodusenter er det billig.

 

En impreza lyser ikke "jeg er tøff" en nå hvor folk har fått det fra? Synes at en s4-s6 (nyere type) lyser mer jeg er tøff og rik en preza. Jeg var på tanken på a4 tq når jeg titta etter ny bil.

Men så bare for meg pappagutter som hadde fått en sånn av pappa.

 

1.8T Går dårlig, høres dårlig ut og har et dritkjipt effektregister. Sier ikke at 2.0 boxer er best, men ifra 2700 har jeg hvertfall drag helt til sperra. Hvorfor audi vw skoda har brukt den motoren i så mange biler skulle jeg likt å vist hvorfor. Trur jeg er inne på noe når jeg sier billig.

 

Audi er fine cruisere det, men ikke på langtnær en rendyrket kjøremaskin som det impreza er. Quatro kan heller ikke sammenlignes med 4wd systemet impreza har.

 

Koster halvparten?! javell hen da? Søk på autodb.. takk

Signatur..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi må heller se det ut fra markeder der avgiftene ikke påvirker nybilprisene så mye som i Norge. :)

 

En Impreza gir mye mer fart for pengene standard enn en ny A4, men for eksempel i Storbritannia, er det enda mer effekt for pengene, siden prisene er lavere.

Sosialdemokratisk liberalkonservativ realist med kamera.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du snakker mye BS nå.

 

-Pent interiør, mye fine detaljer, funksjon og design. Framfor altfor mye design. Less is more

 

Er vel ikke alt for mye design på interiøret på Audi, men så klart når det finnes 2 koppholdere og justeringsmuligheter på seter så er vel det for mye for Impreza gutta.

 

Boxerlyden, til å spise opp, voksen buldring framfor femi susing

og RFL dumpventiler, som går av med et digert WOSH bare du tenker på å slippe gassen på tomgangskjøring.

 

For det er så utrolig mandig å puttre opp å ned stripa og pumpe dumpen hele tiden. Huff nei. kjøper ikke bil bare fordu man kan sette på en dumpventil. Boxerlyden er fin den, men tror det fort kan bli for mye.

 

En impreza lyser ikke "jeg er tøff" en nå hvor folk har fått det fra? Synes at en s4-s6 (nyere type) lyser mer jeg er tøff og rik en preza. Jeg var på tanken på a4 tq når jeg titta etter ny bil.

Men så bare for meg pappagutter som hadde fått en sånn av pappa.

 

Er vel kanskje bare oss andre uten Impreza som føler at den stikker seg godt ut av mengden med masse scoops og store luftintak i fangere, for ikke å glemme spoilere og jalla petter solberg dekaler.

 

Pappa gutta velger nok blant annet Audi, men det skjønner jeg. er ikke ofte de gutta/jentene i Holmenkollen vil bli sett på som rånere med harry biler.

 

Audi er fine cruisere det, men ikke på langtnær en rendyrket kjøremaskin som det impreza er. Quatro kan heller ikke sammenlignes med 4wd systemet impreza har.

 

Audi er helt greie biler å kjøre fort med, og i forhold til Imprezaen så ser det ut som den S4`n på filmen gikk bedre gjennom svingen enn Imprezaen.

 

Impreza har jo det aller beste 4x4 systemet, kan jo ikke glemme at de bruker den bilen med helt likt understell osv i WRC.

 

I forhold til hva jeg så på filmen så ville jeg hatt meg en S4 eller en Lancer Evolution. Ser du på designet på de 3 bilene og sammenligner litt. Så ser subaruen bare ut som noe de har tegnet fort for å kunne bli ferdig med bilen. Finnes ikke pene linjer på en Subaru Impreza.

Nåværende bil: Volvo242

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår