Gå til innhold

spørsmål ang eksospotte

Ranger emnet


yakuzi

Anbefalte innlegg

hei, noen som har en god guide eller lignende til hvordan jeg kan lage meg en stor bakpotte på 3 eller 4 tommer med en skikkelig grom lyd ? det skal passe på en Honda Accord 91 mod og jeg tenkte bare den bakre lyddemperen hvis det blir noe lyd av å lage den større hvis dere forstår hva jeg mener

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brunerune

Greit å lage bedre topic, si hvilken bil det er, om du skal ha raka rør, hvor mange lyddempere og diverse. Vet jo ikke om det gjelder en Scania trailer eller en toførr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Misforsto jeg deg, eller vil du LAGE deg en eksospotte selv?

har bare tenkt å lage bakre lyddemper selv ved å sveise noen rør sammen, men jeg vet ikke hva jeg skal gjøre for å få den rette lyden.

hørte fra en annen jeg snakket med og han sa ta jeg skulle putte en rør med masse huller i inni for og dempe gjenklangen.

men noe mer vet jeg ikke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en veldig enkel metode jeg nettopp tenkte på:

 

ta et rør i ønsket størrelse, lag plenty hull, rull inn i dempemateriale av noe slag, "rull" det hele inn i ei ny plate og sveis sammen skjøten. Når du har fått det helt sylinderformet måler du diameteren på hele sulamitten, kapper til to "skiver" som du borrer hull i midten av (like stort som røret midt i potta) og sveiser på endene.

 

Har ingen aning om dette virker, eller hva slags lyd du ender opp med, men dette er jo den enkleste måten å lage en eksospotte på kan jeg tenke meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ikke ut som noe som det akkurat jubles over hos BT... Min første tanke er at det høres ut som mye skrik for lite ull når en dugelig bakpotte fra et kjent merke ikke koster allverden, og man vet at man får noenlunde ok lyd.

- I like my women as I like my cars - clean and good looking, quiet when idle and loud when driven hard.

- Nothing is foolproof to a sufficiently talented fool.

 

'95 Audi Coupé ACE

(x)'91 Opel Calibra 20XE (x)'91 Opel Vectra C18NZ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er jo slik de aller simpleste pottene er laget da ;)

 

Det stemmer nok, men vi vet alle hvor glade Biltilsynet er i hjemmelagde ting... Dessuten ville jeg heller satset på å legge litt penger i en fabrikkert bakpotte som høres bra ut og ikke hindrer eksosflowen, enn å legge masse tid og arbeid i en potte som kanskje er restriktiv, detter fra hverandre og ender opp med å høres ut som en paringsklar gnu fanget i en pappkasse.

 

Bare mine 50 øre. ;)

- I like my women as I like my cars - clean and good looking, quiet when idle and loud when driven hard.

- Nothing is foolproof to a sufficiently talented fool.

 

'95 Audi Coupé ACE

(x)'91 Opel Calibra 20XE (x)'91 Opel Vectra C18NZ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår