Gå til innhold

Ettermontering av Xenonlys

Ranger emnet


Naits

Anbefalte innlegg

Hei, er ny her, men har lest forum i en stund nå så vet at det er mange her som kan mye mer enn meg :) Lurte da på om hva er forskjellen på H4 bi-xenon og H3 xenon. Skal kjøpe nye lykter til min c klasse 96 model. Drev å titta på de der: Mercedes w202 (C-klasse) klarglass/ krystall lykter | FINN torget

Men vet ikke om jeg skal bare ha lykter eller montere på xenon i samma slengen. Hva anbefaler dere? har både høyderegulator (vet at den må være auto) og lyktviskere. Men er det oxo sånn at jeg får xenon enten på nærlys eller langlys? vil ha det på begge eller så er det ingen vits synes jeg da. Noen forslag? Hadde vært chill om noen hadde hjelpet meg hehe

Bilen er vår kirke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 931
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originalt har C-klasse W202 H4 pærer, dermed er nær og fjernlys i samme pæra. Vet ikke helt hva han styrer med i finn-annonsen, men det er uansett ikke noen god idè å bygge Xenon inn i lyktene han selger. Se tidligere i tråden hvorfor dette er en dårlig ide.

 

Du trenger noe a'la dette: Ebay.de

 

SWMB02b.jpg

- Thorstein Klingenberg

- Porsche 911

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du hvordan det er i Audi Cabrio -98? Der ser det ut til å være beregnet til xenon men greit å spørre for sikkerhets skyld :)

 

Pluss en liten kommentar til tåkelys. Når det ikke er gatelys skrur jeg gjerne på tåkelys samtidig, men det er unødvendig ellers. Men jeg tviler på at noen kan påstå å ha blitt blendet av de...

"Who are you and why should I care?"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originalt har C-klasse W202 H4 pærer, dermed er nær og fjernlys i samme pæra. Vet ikke helt hva han styrer med i finn-annonsen, men det er uansett ikke noen god idè å bygge Xenon inn i lyktene han selger. Se tidligere i tråden hvorfor dette er en dårlig ide.

 

Du trenger noe a'la dette: Ebay.de

 

SWMB02b.jpg

 

Har lest litt ang lykter og xenon. Skjønte til slutt at jeg burde da ha ihvertfall "projektor" lykter for å få d til å bli bra. :cool: Men synes ikke de lyktene er Så feite jg da. Er liksom ikke mercedes style. Tenkte litt mer på noe sånt no : http://shop.textalk.se/shop/2179/art79/263698/263698-origpic-eedc46.jpg

Sånn er de når de er på: http://shop.textalk.se/shop/2179/art79/263698/263698-origpic-d27a8e.jpg

Men blir det da at den "projektor" delen er xenon og den andre delen er "vanlig"? Eller er det omvendt? Åssen kommer det til å funke lzm? :wonder: De kommer ihvertfall med H4 pærer.

Bilen er vår kirke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lyktene du linker til vil funke bra dem, den innerste "projektordelen" er nærlysa, den andre fjernlys. Det er normalt at det er projektor på nærlys, og refraktor på fjernlys. Det spiller nemlig ingen rolle med hverken lysmønster eller strølys på fjernlysa for dem blender uansett ;)

 

H4-pærer finner jeg svært usannsynlig, har du en link?

 

Forøvrig så er enig i at lyktene jeg la ut bilde av ikke var de peneste, men jeg valgte bare første treffet på ebay for å illustrere. :)

- Thorstein Klingenberg

- Porsche 911

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det blir xenon på begge "deler" av lykta iksnt? både på fjern og nærlys? Har desverre ingen god peil på lys som du :(

Ang link. Av en ell ann grunn så får jeg ikke posta linken fra MBSCA Shopen, men hvis du går inn der oxo klikker på c-klass oxo videre på w202 og går nesten til midten, så er det noen lykter der. Der finner du oxo de lyktene du postet først :P Hvis du finner f eks bedre forslagg derfra så er det bare å fyre løs. Har pratet med de kara der opp så tenkte meg at d skulle bli harry tur på meg om ikke alt for så lenge. :thanks

Bilen er vår kirke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det blir xenon på begge "deler" av lykta iksnt? både på fjern og nærlys? Har desverre ingen god peil på lys som du

 

H1, H3, H4, H7; osv er pæretype.

H4 pæra har 2 glødetråder og blir brukt til nærlys og fjernlys

H1, H3 og H7 har 1 glødetråd og bli brukt til nærlys eller fjernlys

 

På bmw´n har 2 lamper til nærlyset (h1) og 2 lamper til fjernlysa (h1)

so skal eg ha xenon i både nærlysa og fjernlysa, må eg kjøpe 2 xenonsett.

 

Men har du ein bil med 2 lamper tilsamen, (h4) trenger du berre eit xenonsett. (som sagt so er h4 til både nærlys og fjernlys)

Bilforumet.no
Moderator: Bilpleie - Bilstereo

-2003 Volvo S60 2.4D
-1981 Porsche 911 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det blir xenon på begge "deler" av lykta iksnt? både på fjern og nærlys? Har desverre ingen god peil på lys som du :(

Ang link. Av en ell ann grunn så får jeg ikke posta linken fra MBSCA Shopen, men hvis du går inn der oxo klikker på c-klass oxo videre på w202 og går nesten til midten, så er det noen lykter der. Der finner du oxo de lyktene du postet først :P Hvis du finner f eks bedre forslagg derfra så er det bare å fyre løs. Har pratet med de kara der opp så tenkte meg at d skulle bli harry tur på meg om ikke alt for så lenge. :thanks

 

 

Det blir Xenon til begge om du betaler for Xenon til begge :) Vanligvis følger det ikke med hverken pærer eller noe annet med lyktene så det er opp til deg å montere i lyskilder. På lyktene du viste bilde av så er det separat nær og fjernlys. Dermed trenger du to Xenon-sett for å få Xenon på begge. Xenonkit fra HK ligger på mellom 500,- og 1000,- pr sett.

- Thorstein Klingenberg

- Porsche 911

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originalt har C-klasse W202 H4 pærer, dermed er nær og fjernlys i samme pæra. Vet ikke helt hva han styrer med i finn-annonsen, men det er uansett ikke noen god idè å bygge Xenon inn i lyktene han selger. Se tidligere i tråden hvorfor dette er en dårlig ide.

 

Du trenger noe a'la dette: Ebay.de

 

SWMB02b.jpg

 

Min w202 har H1 pærer... Jeg har i dag montert 4300k xenon kit i fjernlysene mine. Tror det blir bra når alt er ferdig justert :)

'04 Mondeo STV

'96 MB C220 Diesel til salgs

'85 MB 300Diesel solgt, '91 BMW E34 520i (solgt) '82 MB 300 Diesel (RIP) '80 Talbot Simca (RIP)'86 Opel kadett (RIP) '79 Volvo 244 (RIP) '76 Datsun 100A (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir Xenon til begge om du betaler for Xenon til begge :) Vanligvis følger det ikke med hverken pærer eller noe annet med lyktene så det er opp til deg å montere i lyskilder. På lyktene du viste bilde av så er det separat nær og fjernlys. Dermed trenger du to Xenon-sett for å få Xenon på begge. Xenonkit fra HK ligger på mellom 500,- og 1000,- pr sett.

 

Da ser det ut som at på de aller fleste lykter jeg ser på (projektor lykter) blir jeg nødt til å koste på 2 sett per lykt, siden alle de kommer med separat nærlys, langlys. Takk for hjelpa.:pimp

Bilen er vår kirke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår