Gå til innhold

Ettermontering av Xenonlys

Ranger emnet


Naits

Anbefalte innlegg

  • Svar 931
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg kjører -96 Corolla og kjøpte meg noen HID-pærer som går rett inn i lyktene. Disse er på 4300K og gir et sykt mye bedre lys en de orginale halogen pærene. Disse pærene er også billigere å kjøpe en xenon-kit. Akkurat nå så har den ene pæra gått, så den virker ikke på fjernlys, men den ene som fortsatt virker, lyser mer enn de 2 orginale pærene gjorde...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjører -96 Corolla og kjøpte meg noen HID-pærer som går rett inn i lyktene. Disse er på 4300K og gir et sykt mye bedre lys en de orginale halogen pærene. Disse pærene er også billigere å kjøpe en xenon-kit. Akkurat nå så har den ene pæra gått, så den virker ikke på fjernlys, men den ene som fortsatt virker, lyser mer enn de 2 orginale pærene gjorde...

 

trengte du ikke en sånn ballast(eller va det no het)?

1989 VW Passat 1.8 CL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet om det er å få H4 xenon med hid på nær og halogen på full?

Ser flere på ebay selger sånne H4-2 sett, men de er med hid på fullt lyset...

Må ha xenon på mc'n igjen, men de komplette bi-xenon kit'ene tar bra mye plass i forhold...

2003 VW Caddy 1.9TDI

Min 2008 Yamaha YZF R6

x 2005 BMW 118D - x 1999 VW Golf IV GTI 1.8T

x 2000 Audi A3 1.6 - x 1989 VW Golf II 1.8 GLi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjører -96 Corolla og kjøpte meg noen HID-pærer som går rett inn i lyktene. Disse er på 4300K og gir et sykt mye bedre lys en de orginale halogen pærene. Disse pærene er også billigere å kjøpe en xenon-kit. Akkurat nå så har den ene pæra gått, så den virker ikke på fjernlys, men den ene som fortsatt virker, lyser mer enn de 2 orginale pærene gjorde...

 

 

xenon look pærer med andre ord? Fortsatt halogen?

 

 

Testa mye slik, de rykter og ryker i ettsett, så det blir dyrere enn xenon kit etterhvert :P

-- 99`200sx S14A Racing Edition
-- 93 200sx S13 - Solgt
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette kommer helt an på hva slags xenon look pærer man har...

Bruker du Höen sine xenon match pærer ryker de ikke noe oftere enn vanlig halogen, men bruker du f.eks blue vision så kan du bytte annenhver måned... Snakker av erfaring...

2003 VW Caddy 1.9TDI

Min 2008 Yamaha YZF R6

x 2005 BMW 118D - x 1999 VW Golf IV GTI 1.8T

x 2000 Audi A3 1.6 - x 1989 VW Golf II 1.8 GLi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hjelper ikke mye at xenon lyser bedre, når man blender hver eneste bil man møter på veien. Xenon gir bedre sikt for 1 bil, men blender hundrevis av andre bilister. Så sånn totalt er det nok halogen som gir "best sikt".

Snakker da selvfølgelig om xenon som er feilmontert (ikke justert ned).

 

Har veldig lyst til å kjøpe meg noen ekstralys, KUN til det formål å blinke tilbake på folk som kjører med xenonlys som lyser alle andre steder enn på veien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hjelper ikke mye at xenon lyser bedre, når man blender hver eneste bil man møter på veien. Xenon gir bedre sikt for 1 bil, men blender hundrevis av andre bilister. Så sånn totalt er det nok halogen som gir "best sikt".

Snakker da selvfølgelig om xenon som er feilmontert (ikke justert ned).

 

Har veldig lyst til å kjøpe meg noen ekstralys, KUN til det formål å blinke tilbake på folk som kjører med xenonlys som lyser alle andre steder enn på veien.

 

Jeg har 2stk FF200 Comet lamper fra Hella foran. Det er 100W pærer i disse og du vinner ofte hvis det er om å gjøre å ha mest lys.. De pleier å få andre billister til å slå av fjernlysene og..:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle vært skuddpremie på folk med ettermonterte xenonlys!

Press dem av veien sier nå jeg, eller kast en stein ut av vinduet med samme man passerer!

 

Det blender,blender,blender og atter blender!(og atpåtil ser idiotisk ut på "gamle"biler.

proud mebmer of FosenRacingTeam

Mercedes 190E 1987(rånebil)

volvo V70 TDI. 2000(bruksbil)

volvo 245GLT. 1989(herjevogn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har veldig lyst til å kjøpe meg noen ekstralys, KUN til det formål å blinke tilbake på folk som kjører med xenonlys som lyser alle andre steder enn på veien.

 

Først holder du foredrag om hvor mye ettermontert xenon blender andre og at det gjør det farlig.

Også sier du du skal bruke flere tusen på lamper for å blende tilbake? Jeg sier som kjørelærern sa, det skjer skjelden en kollisjon pga. av en idiot, det kreves to...

Skoda Octavia -99 1.6 SLX Bruksbil

Opel Omega 3000 -88 Blir restaureringsprosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først holder du foredrag om hvor mye ettermontert xenon blender andre og at det gjør det farlig.

Også sier du du skal bruke flere tusen på lamper for å blende tilbake? Jeg sier som kjørelærern sa, det skjer skjelden en kollisjon pga. av en idiot, det kreves to...

 

du har ett poeng der!:)

1989 VW Passat 1.8 CL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først holder du foredrag om hvor mye ettermontert xenon blender andre og at det gjør det farlig.

Også sier du du skal bruke flere tusen på lamper for å blende tilbake?

Ett blink er ikke det samme som å kjøre med blendende lys hele veien fra skien til bergen.

 

Det jeg har merket ut i teksten din har jeg aldri sagt.

altså godt over halvparten av innlegget ditt er vas.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår