Gå til innhold

Ettermontering av Xenonlys

Ranger emnet


Naits

Anbefalte innlegg

  • Svar 931
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg har nå bestilt xenon til bilen min og det er foreløpig bare i fjernlys og tåkelys, grunnen til at jeg ikke har xenon i nerlys enda er at jeg vil ha nye lamper først.

Om noen hater meg for at jeg har xenon i fjernlys hat i vei.

Fjernlysa skal du jo ikke se uansett.

 

og Sisso. jeg kjøpte ikke xenon for at det ser mye kulere. skal du på liv og død ha kult utsende kan du bruke diode pærer. har prøvd alle vanlige pærer men fortsatt ingen som lyser bedre enn xenon.

Og siden jeg bor langtuttihuttiheita på gård og det er ca 2km med skogsvei hjem til meg vil jeg si at lys har ganske mye og si.

 

Men er forsåvidt delvis enig i at det skulle vært strengere. men det jeg mener er at det skulle vært enklere og fått tak i det som trengs for og få det lovlig, altså linselykter og aut. høydejustering. har søkt i evigheter etter sistnevnte men finner det ikke, og om jeg først finner det er det tysk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og til deg som kjørte en harry stylet hvit Audi Coupe på E6 mellom Hamar og Brummundal ved 23:30 tiden lørdag 19/9 så er det bare å opplyse om at tåkelys ikke er lov å benytte etter mørkets frembrudd, og det er enda mindre lov når de har Xenon, og er høyt justert. Du kan takke kona for at jeg ikke stoppa og kom ut.

IDIOT!!!

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv xenon i tåkelys, nær og fjern, men kjører aldri med tåkelysa på når det begynner å bli mørkt ute. Bare når det er lyst. Vet selv hvor JÆVLIG det er å møte noen med tåkelys+nærlys når mørket har kommet, og ikke minst med xenon.

 

Det handler om å ta hensyn til hverandre i trafikken, og det gjør jeg ved at jeg ikke kjører med nærlys+tåkelys og ikke med det når det er mørkt.

 

Møter jeg på noen som kjører med nær+tåkelys så slår jeg på fjernlysene uten å blunke. Det finnes ingenting som blender like mye som nær og tåkelys om natten.

BMW 318is coupe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og da har jeg fjernet mine xenon-lys på min S124, som nenvnt over i tråden, så monterte jeg det i både tåkelys og hovedlys for å prøve, regnet med at det kom til å bli jævlig...

Tåkelysa ble jævlige, umulige å få justert til ingen blending.

Nærlysa blenda faktisk ikke, og det lyste bra, men på fjern fikke jeg ett mørkt felt foran bilen, det lyste ikke noe ett område foran bilen.

Men det ble jevnt over bedre lys så det sto i, nå hadde jeg en opppusiing/rensk på hovedlyktene, og testa på nytt. Nå føler jeg ikke at jeg har behov for xenon i lyktene lenger, tiktignok litt kort nærlys, men bra nok, reine refeltkorer og glass gjorde sitt, jeg har bra nok lys til at jeg er fornøyd, på både nær/fjern og tåke.

Dere som monter xenon bare fordi at dere har dårlige lys, er de som burde tenke seg om mest, jeg monterte det for å prøve, og på min bil hadde det ikke vært noe problem på nærlys, men jevnt over hadde halogen større fordeler, så jeg valgte dette.

Om du har dårlige lykter, vil disse skape mere strølys en gode lykter, derfor bør dere tenke dere om.

Ettermontert xenon irriterer meg kun om det blender

Nær/tåke irriterer meg kun om det blender.

Xenon i tåkelys blender i 14 av 15 tilfeller, og bør unngås.

 

Husk også at parklys skal være tent når man er parkert, ikke noe annet.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For de som ettermonterer for utseendes skyld. Her er da mine vanlige 55w pærer fra haugland.biz

bc45537e.jpg

5248_241804230371_857545371_8648741_682931_n.jpg

10725_262359970371_857545371_9068430_6486249_n.jpg

 

Hater selv å møte på biler med ettermonterte og noen ganger originale. Og ikke minst så ser de med masse blåttlys veeeeldig jalla ut!

I f.eks mine lykter er det en slags paraply over hetten og en vanlig H7 pære er laget for å spre lyset ut på sidene og spre det i reflektoren. En H7 xenon pære er designet for å lyse rett fram. Men istedet så sprer lyset seg overalt rundt seg inkludert motgående trafikk.

Ettermontering av Xenon i fjernlys gjør ingenting side de uansett ikke skal være på når du møter motgående trafikk :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår