realace Skrevet Mars 12, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 12, 2007 Kan vel være at noen har bladet HK med NM og? Mvh Siter 02 Mitsubishi Lancer Evolution 7 RSII 10 Mitsubishi ASX instyle+ http://www.lancerregister.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mrleone Skrevet Mars 12, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 12, 2007 Bjørnstad Bil er og annbefale! Siter http://www.jdmgarage.no "Norges største leverandør av banebiler" http://www.driftmonkey.no "Fashion For Drifters" http://www.timeattack.no "Norges raskeste serie" http://www.d1gp.no "D1 Grand Prix" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboboost Skrevet Mars 16, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 16, 2007 Har hørt mye bra om bjørstad ja. Er faktisk litt usikker jeg nå om jeg skal dra dit eller til ES... Dra til bjørnstad du. De karene er flinke samt at de har en moderne navrulle som går lett kontra f.eks es sin der det blir lange fæle pull. Pluss at muligheten er tilstede at din grevling vil spinne uhemmet. På navrulla skjer ikke dette:) Siter Mer ladd gir mer sladd. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
blåsa Skrevet Mars 25, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 25, 2007 her må man vurdere mestepartn selv . har sett overpull på bjørnsta ja.....utn at vedkommende har fått en beklagelse engang.. sånt kan hende alle ,men det er han som justerer bilen din som må vurdere når grensen er nådd! har brukt es på alle mine biler gjennom tia, aldri hatt noe trøbbel .noen studerer seg til tuning , noen er født færdi utlært.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
blåsa Skrevet Mars 26, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 26, 2007 bjørnstad er vell mest nissan basert , es tuning audi basert .. men begge tuner d meste av biler . men angående rullene til di så har vell begge parter gode ruller. sett på 980hk pull på es utn hjul spinn. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
staverh Skrevet Mars 30, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 30, 2007 kompis har samarbeidet med es om og bygge og justere en S3 . holdt på et halvt år og mappe . enda ikke bra .... Siter gauldalgatebil If sex is a pain in the ass... you're doing it wrong. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ben are Skrevet April 2, 2007 Rapporter Share Skrevet April 2, 2007 En kjenning av oss var på bjørnstadbil med et stk opelmotor med TEC3... De tettet en eksoslekasje, byttet plugger. Og prøvde å mape opp bilen.... Han fikk en regning på 10K og en bil som ikke fungerte noe bedre en da han kom dit! Haugen som vistnok hadde justert skylte på utslitte dyser! Greit nok det... Men å klare å bruke så lang tid på å finne ut at det er noe muffens at regninga blir så stor??? Samme for to år siden... Da jobbet ikke Haugen der, men han var med for å mappe... Og han brukte vel to timer på å klare å justere av tenninga på toppen... og det var fakktisk ALT som ble gjordt av jutering! Så Bjørnstad kan anbefales... men hold ere LANGT unna Haugen... få heller med dere en som faktisk kann og justere! Det er min anbefaling! Siter Takk til Team Turbo Tromsø og PST performance Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oyvind ludvig otterlei Skrevet April 2, 2007 Rapporter Share Skrevet April 2, 2007 Eg vil ikke drive med reklame for noen. Eg har holdt på med Datasprut i ca 7 år. Når eg begynte så hadde eg ikke peiling i det heile. Visste meste ikke hva lambdaverdier og tenningskurver og for å ikke snakke om åpnings tider på dysene. Så eg begynte å lære den harde veien, Eg tok noen telefoner rundt om og det var vanskelig å få svar. Det er bare å lese i manualen er vanlig svar fra mange. Men når eg traff han Haugen så delte han erfaringer og hjelpte meg virkelig i gang med mapping av sprut. Eg har nå i alle fall det inntrykket at han kan faget sitt. Men selvfølgelig så er ingen feilfri. Dei har alle forutsetninger for å mappe motor med det utstyret og den kompetansen dei har på Bjørnstad bil.. Siter Ludvig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Geir Haugen Skrevet April 4, 2007 Rapporter Share Skrevet April 4, 2007 En kjenning av oss var på bjørnstadbil med et stk opelmotor med TEC3... De tettet en eksoslekasje, byttet plugger. Og prøvde å mape opp bilen.... Han fikk en regning på 10K og en bil som ikke fungerte noe bedre en da han kom dit! Haugen som vistnok hadde justert skylte på utslitte dyser! Greit nok det... Men å klare å bruke så lang tid på å finne ut at det er noe muffens at regninga blir så stor??? Samme for to år siden... Da jobbet ikke Haugen der, men han var med for å mappe... Og han brukte vel to timer på å klare å justere av tenninga på toppen... og det var fakktisk ALT som ble gjordt av jutering! Så Bjørnstad kan anbefales... men hold ere LANGT unna Haugen... få heller med dere en som faktisk kann og justere! Det er min anbefaling! Hei Ben are. Så ikke deg i lokalene her under mapping av Opelen til kompisen din, og har heller ikke sett deg her ved tidligere anledninger. Det er forøvrig første gangen den bilen er her, så det du nevner for to år siden, kan ikke stemme. Siden du ikke var til stede, hvordan kan du da uttale deg slik du gjør? Det er tydelig at ikke du har fått hele historien fra din kompis. Når bilen kom hit, hadde den flere eksoslekasjer som førte til at vi ikke fikk korrekte lambda-målinger. Dette synes vi er viktig å ha under mapping, derfor ble dette reparert på vårt verksted etter ønske fra bileier. Videre var slangen til map-sensor koblet til på feil sted, bensintrykksregulatoren var defekt og ladespenningen var for lav. Med i den prisen du nevner, er også ett sett justerbare kam-drev ferdig montert. Disse ble også optimalt oppjustert i benken. Når det gjelder dysene, har ikke jeg sagt at de er utslitt, men kapasiteten er oppbrukt, dvs. de er for små for høyere effektuttak. (465cc/312whp) At ikke bilen gikk noe bedre etter mapping, beror på dette. Bilen var mappet av oss tidligere, og allerede den gangen ble dysene makset ut. Derfor visste vi på forhånd at det ikke var mulig å få til mer effekt med disse dysene. Det var heller ikke derfor eieren ville ha oss til å mappe bilen, men for å bli kvitt tenningsbank. Motoren er overhalt, og toppen er portet, og det var derfor behov for mapping. At vi nå fikk ut effekten på lavere trykk enn tidligere, bekrefter også dette. Med større dyser, vil nok motoren yte mer enn den gjør nå. Dette er bileier gjort oppmerksom på av oss. Jeg synes det er rart at du våger å komme med et så direkte personangrep, uten at du noen gang har brukt oss selv, eller vært med hit sammen med noen andre. EDIT: Til dere andre: Takk for gode tilbakemeldinger. Dette setter vi pris på. Geir Haugen Bjørnstad Bil AS Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ben are Skrevet April 4, 2007 Rapporter Share Skrevet April 4, 2007 Hei Geir! Når det gjelder opeln så skal jeg glatt bite i meg mine ord om det er som du sier..... Men med BMW en til Kay mener jeg fremdeles at du brukte ALT for lang tid på det lille som ble gjordt! I tilleg måtte vi mappe etterpå for å få den til å gå skikkelig! Og der var ALT iorden på forrhånd..... Siter Takk til Team Turbo Tromsø og PST performance Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet April 4, 2007 Rapporter Share Skrevet April 4, 2007 He he. Skummelt med store forum, man kan plutselig få en annen versjon enn den man liker å fortelle selv.. Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossie power Skrevet April 4, 2007 Rapporter Share Skrevet April 4, 2007 skal vel tenke seg om både to og tre ganger før man slenger ut direkte angrep på personer/firma på forum,det finnes bestandig to sider av en sak. Siter Cosworth,the search for power. prosjekt electric orange :http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=125413 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lokar1 Skrevet April 5, 2007 Rapporter Share Skrevet April 5, 2007 Det er så harry og lite voksent og komme med personangrep ukritisk på et forum, der den andre part kanskje ikke kan forklare seg en gang. Så det i saken mot eyecandyracing, og opplever det her egentlig ganske ofte. Nesten så det bør komme noen retningslinjer fra moderatorer hva man skal kunne forvente av kiler/kritisk blikk før man poster noe shit. skjerpings folkens, det er folks bedrifter dere prøver å rakke ned på her, gjerne uten grunn. Siter http://www.bilforumet.no/bilmerker/vw/golf-6/296196-golf-6-plus-modell.html#post2926742 Golf plus 2010 --> [x]toyota mr2 [x]ford focus [x]bmw328i [x]toyota celica [x]toyota corolla Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Allpro Skrevet April 5, 2007 Rapporter Share Skrevet April 5, 2007 Jeg sendte en mail til Bjørnstad bil, ringte en meget trivelig og hjelpsom mann. Må si jeg har aldri fått så bra behandling, og gleder meg til han ringer igjen, håper han har fått sjekka opp innsprut problemene mine på min Chevrolet Tpi motor. Å stå frem og snakke om personer sånn er vel ikke så lurt? Alle som har kunder som ikke er 100% fornøyd vil begynne å fortelle røverhistorier, selv om ikke allt er helt sannt... Siter 2000 Audi TT 2000 Audi A6 1987 Hilux V8 TPI 2000 Lc 90 1967 Camaro RS/SS med LS1 snart.. 88 Lj 73 BILGAL !!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vipe Skrevet April 6, 2007 Rapporter Share Skrevet April 6, 2007 Meget interessant tråd. Har planer selv om å bruke Bjørnstad Bil til mapping av et prosjekt, så det er jo fint å høre at de aller fleste har positive tilbakemeldinger å komme med. Har dog hørt et par "røverhistorier" hvor motor har rast i benk grunnet tenningsbank, og en annen gikk et par runder på bane etter mapping og raste så pga. tenningsbank. Dette var da angivelig mappet hos Bjørnstad.. Siter 1999 BMW E46 320d - Konebil 1991 BMW E36 320i 24v Sedan - Go'bilen m/M50B25 & respirator 1988 Ford Sierra 2.0CL - Vinterkjelke Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.