Gå til innhold

Camaro med Ford motor?!?

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

  • Svar 107
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

400M var en videreutvikling av den gamle 351Winsdor motoren som var solid nok men som slukte suppe. Så den var egentlig et direkte resultat av bensinkrisen og hvordan skulle de få en motor med kombinert lavt forbruk og nok krefter til å slepe rundt på en tung Ford truck? 351C har forresten 3,50 slag, refererer til meg selv litt lengre bak i tråden her. Så 400M er altså den motoren med lengst slaglengde av hele Ford sortimentet med sine 4.0".

 

Du roter nok litt med kortene der,

400M dukket opp fordi Windsorene var for svake for fullsize bilene, altså for å erstattte FE blokkene, og var ikke noen utvikling av W. Boltmønsteret er bigblock. 400M og 351M er ikke typiske motorer og bygge på bla. fordi aftermarked deler er få og dyre, bygger du Ford bygger du vel helst Windsor, subsidiært Cleveland..

 

Windsor blokkene ble forøvrig levert så sent som i -97.

Bronco World 460, AFR225, NOVI2000, MegaSquirt

GearCalc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du roter nok litt med kortene der,

400M dukket opp fordi Windsorene var for svake for fullsize bilene, altså for å erstattte FE blokkene, og var ikke noen utvikling av W. Boltmønsteret er bigblock. 400M og 351M er ikke typiske motorer og bygge på bla. fordi aftermarked deler er få og dyre, bygger du Ford bygger du vel helst Windsor, subsidiært Cleveland..

 

Windsor blokkene ble forøvrig levert så sent som i -97.

 

Takker for rettelse. Jeg skrev bare etter hukommelse fra ei nettside jeg leste over en gang, så det er godt mulig jeg kan ha mistolket engelsken der. Jeg vil iallefall ikke motsi en Ford mann:) Men det du altså sier er at det er dårlig butikk for meg å bruke særlig med penger på en 400M motor? Det er altså ikke så billig å bygge på denne motoren likevel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du ikke har en spesiell forkjærlighet for akkurat den motoren eller Ford motor i Camaro generellt,

tror jeg kanskje jeg heller ville funnet meg en shæbby 350 og heller investert litt i den..

Får fort mest pang for penga da.

 

Men 400 motoren kan jo gasses også da, om du bare trenger litt ekstra av og til :naaaws

Bronco World 460, AFR225, NOVI2000, MegaSquirt

GearCalc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er vel ikke den som er mest aktiv på forumet men slenger inn et svar i ny og ned,men jeg ble litt fristet til å "misbruke"tråden litt.Ford motor i en chevy??????De fleste tenker h..... dette er som å banne i kirka,så hvorfor ikke bruke en Ford motor de lar seg lett skremme opp en del hester uten at det koster skjorta,kansje noe dyrere enn GM men dog litt uyrn om det vanlige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil egentlig si go for it, siden pakka tydeligvis funker allerede. 400M er som nevnt tidligere en videreutvikling av 351 Cleveland, ikke Windsor, så selv om den kalles M(Midland), så er det en Cleveland, bare med lengre sylindre, å råder. Denne motoren er produsert i 100000 vis av eks, å er lett å finne, i Bronco, pick-uper, Torino, osv.

Dette betyr at alt av deler passer fra cleveland, bortsett fra veiv, råder, å innsug. Er definitivt mulig å få fart på denne motoren, å den har bra dreiemoment, som du nevner.

En Cheva 454 er nok bra mye dyrere å kjøpe, først å fremst, å du må jo ha de samme trimdelene til den.

Borring å slag på 351 Cleveland er 4" x3,5" , mens 400M har samme borring med 4" slag.

 

Hadde jo åsså vært moro å kjøre fra kompisens camaro big-block med en Ford motor, hehe.

No subsitute for cubic inches !

Prosjekttråd :Granada 351RS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Saken er jo egentlig den at pakka fungerer som bare f den.. Ja iallefall til en helt vanlig Camaro å være. En 350 har ikke samme draget, det er jeg sikker på. Såppass går den iallfall. Den tar i nok til at den blir rebell på tørr asfalt hvis jeg provoserer den, og på våt asfalt kan jeg bare si at den har gitt meg respekt.. Så det er fristende å tøye det bitte litt lengre og få en motor som kanskje vekker litt oppsikt, tenker jeg får endel rare blikk fra folk rundt om på treff og sånn da ja;) Men det er jo bare kult spør dere meg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Saken er jo egentlig den at pakka fungerer som bare f den.. Ja iallefall til en helt vanlig Camaro å være. En 350 har ikke samme draget, det er jeg sikker på. Såppass går den iallfall. Den tar i nok til at den blir rebell på tørr asfalt hvis jeg provoserer den, og på våt asfalt kan jeg bare si at den har gitt meg respekt.. Så det er fristende å tøye det bitte litt lengre og få en motor som kanskje vekker litt oppsikt, tenker jeg får endel rare blikk fra folk rundt om på treff og sånn da ja;) Men det er jo bare kult spør dere meg:)

 

Tenker du ikke på hvordan Camaroen har det:boxing tenk å ha noe kvalmt og ekkelt inni deg hele tiden uten å klare å kvitte seg med det, det du hadde gjort hadde hvert å :puke: men her må du hjelpe bilen, du sier folk ser litt rart på deg på treff etc.. Hvordan har bilen det når den treffer andre Camaroer, tror du den har det lett, ææææ det har seg sånn at ææææææ jeg har æææææ et ææææ en ææææ f..........motor, STAK KARS BIL.Dette er ydmykende:nono:

Det finnes ikke en eneste god grunn i hele verden til å beholde den f....motoren, hiv den ut ,det er helt sikkert noen som er gale nok til å betale penger for den. Har du lite penger, så start med en 305 det er bedre, da er æren i behold, bilen kan se andre Camaroer i hovedlykten å si stolt, jeg er liten MEN jeg Har et GM hjerte........,

http://img216.imageshack.us/img216/9190/thattackmk0.gif

Pay no mind to those who talk behind your back, it simply means you are 2 steps ahead.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BARE SNUDD LITT PÅ HODET HE HE

Tenker du ikke på hvordan MOTOREN har det tenk å ha noe kvalmt og ekkelt RUNDT deg hele tiden uten å klare å kvitte seg med det, det hadde du gjort å men her må du hjelpe MOTOREN, du sier folk ser litt rart på deg på treff etc.. Hvordan har MOTOREN det når den treffer andre FORDER, tror du den har det lett, ææææ det har seg sånn at ææææææ jeg har æææææ et ææææ en ææææ f..........BIL, STAK KARS MOTOR.Dette er ydmykende :magic: :usa: .....................

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe.. Ser ut som CamaroCab har sovet dårlig i natt ja..grinchy Men min Camaro virka kjempefornøyd med livet sist jeg 'prata' me'n.. Så jeg er ikke helt sikker på om han egentlig henger seg opp i hva andre Chevyer sier og tenker.. Der tror jeg faktisk han ville brukt sloganet DITT som du har nederst der.. :blunk:

Og Fordmust: Kanskje det er DERFOR motoren er såpass villig, den prøver å kvitte seg med det rundt seg?! :wonder:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Få på et par Edelbrock topper å en vassere kam, så vil du bli fornøyd, tenker jeg. Synes bare det er kult jeg da. DARE TO BE DIFFERENT.

 

Ja ikke sant:) Satt forresten oppe til de ganske sene nattetimer helt oppslukt i din tråd om Granada'n, det må jeg si.. Fy flate du har jaggu jobbet og stått på:pray

Skikkelig gjennomført prosjekt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja ikke sant:) Satt forresten oppe til de ganske sene nattetimer helt oppslukt i din tråd om Granada'n, det må jeg si.. Fy flate du har jaggu jobbet og stått på:pray

Skikkelig gjennomført prosjekt:)

 

 

Hehe, jotakk, er vel ikke akkurat gjort på 5 minutter å lese igjennom den nei. Var litt av det samme: 351 smog motor som forsåvidt gikk ganske bra, men som jeg fikk tak i bedre topper til i høst: ble stooor forskjell. Var ellers innne på tanken å oppgradere til 400 motoren selv, men siden den har andre motorfester å boltsirkel mot gearkassa, ble det avfeid. Men det problemet har jo ikke du, hehe.

 

Ellers er det faktisk de som bruker veiva fra 400 motoren i 351Windsor som strokerveiv, å det går å få toppene til å passe åsså, da de fløder mye bedre+større ventiler(faktisk større enn Cheva big-block).

No subsitute for cubic inches !

Prosjekttråd :Granada 351RS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BARE SNUDD LITT PÅ HODET HE HE

Tenker du ikke på hvordan MOTOREN har det tenk å ha noe kvalmt og ekkelt RUNDT deg hele tiden uten å klare å kvitte seg med det, det hadde du gjort å men her må du hjelpe MOTOREN, du sier folk ser litt rart på deg på treff etc.. Hvordan har MOTOREN det når den treffer andre FORDER, tror du den har det lett, ææææ det har seg sånn at ææææææ jeg har æææææ et ææææ en ææææ f..........BIL, STAK KARS MOTOR.Dette er ydmykende :magic: :usa: .....................

 

F..... er det samme som TOMT, det er ingen som offrer f.... en eneste tanke, det erliksom ingen vits, det erliksom ikke noegrinchy

http://img216.imageshack.us/img216/9190/thattackmk0.gif

Pay no mind to those who talk behind your back, it simply means you are 2 steps ahead.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe.. Ser ut som CamaroCab har sovet dårlig i natt ja..grinchy Men min Camaro virka kjempefornøyd med livet sist jeg 'prata' me'n.. Så jeg er ikke helt sikker på om han egentlig henger seg opp i hva andre Chevyer sier og tenker.. Der tror jeg faktisk han ville brukt sloganet DITT som du har nederst der.. :blunk:

Og Fordmust: Kanskje det er DERFOR motoren er såpass villig, den prøver å kvitte seg med det rundt seg?! :wonder:

:shake

http://img216.imageshack.us/img216/9190/thattackmk0.gif

Pay no mind to those who talk behind your back, it simply means you are 2 steps ahead.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår