Keltern Skrevet Januar 30, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 30, 2007 Noen som har prøvd seg på noe slikt? Anelse om hva som MÅ gjøres for å få dette til å funke? Må vel ha annen girkasse og clutchhus, mellomaksel, bakaksel (4-link, watt?) motorfester..? Jeg har ikke peil egentlig, men hadde vært moro med 5'er i Volvon! :) Siter '90 Audi Coupe Quattro aka problembarnet 1 ny feil på bilen = 1 erfaring rikere Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
74016v Skrevet Januar 30, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 30, 2007 er ikke det bedre med en volvo 5´er... Siter 740 B230A.."under oppbygging edition" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Keltern Skrevet Januar 30, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 30, 2007 Jo, selvfølgelig hadde det vært bedre.. men det har seg sånn at jeg har en audi stående! hehe! :) Siter '90 Audi Coupe Quattro aka problembarnet 1 ny feil på bilen = 1 erfaring rikere Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
s4nd3r Skrevet Januar 30, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 30, 2007 er da en volvo med daudimotor, er ikkje det nokk?? en blå 240, Siter 1987" Volvo 740 turbo 1995" Chevrolet Silverado 2500 6,5l turbo Bil tråden.... Mob: 93262854.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AC^ Skrevet Januar 31, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 31, 2007 Audi motorn tåler jo en dullion mer enn en Volvo hvit femmer da.... Tar jo ut 1200hk på org blokk der... Siter Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986 Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Keltern Skrevet Februar 1, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2007 Har liksom fått for meg at audi-motorene tåler litt mer ja.. men det har ikke så mye med saken å gjøre, siden det ikke kommer til å bli noe effektmonster uansett! :) Tanken var egentlig bare at jeg har lyst på litt mer krefter enn det som sitter i 740'n nå.. og det er en '88-modell GL, så det skal ikke så mye til, for å si det sånn! ;) Og siden jeg da har en 10 ventiler stående i en gammel audi nå, så hadde det kanskje vært et moro sommerprosjekt? :) Jeg ser for meg at det kommer til å bli dyrt og mye arbeid, men man har vel lov å drømme? ;) Siter '90 Audi Coupe Quattro aka problembarnet 1 ny feil på bilen = 1 erfaring rikere Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Richard F Skrevet Februar 7, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2007 Audi motorn tåler jo en dullion mer enn en Volvo hvit femmer da.... Tar jo ut 1200hk på org blokk der... 1200 hk? Riktig! Kan vel være greit om motoren holder litt mer enn et kvarter, eller? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aeomholt Skrevet Februar 7, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2007 24x/7xx levert med diesel har jo girkasse/clutch-hus som passer på audi sine motorer. da skulle mye være gjort. Også hørt at noen bruker blokk fra diesel til store effektuttak pga større volum og sterkere blokk. Ikke noe nytt med audi femmer i volvo :) Siter Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Keltern Skrevet Februar 7, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2007 1200 hk? Riktig! Kan vel være greit om motoren holder litt mer enn et kvarter, eller? Ja, er vel meningen det.. Men nå er vel disse bilene beregnet på drag, og ikke langtur langs e6! ;) 24x/7xx levert med diesel har jo girkasse/clutch-hus som passer på audi sine motorer. da skulle mye være gjort. Også hørt at noen bruker blokk fra diesel til store effektuttak pga større volum og sterkere blokk. Ikke noe nytt med audi femmer i volvo :) Takker for opplysning ang. diesel girkasse og clutch! :) Og jeg har sett v70 dieselblokk brukt sammen med audi topp, og det ser ut til å funke som F**N! :D Siter '90 Audi Coupe Quattro aka problembarnet 1 ny feil på bilen = 1 erfaring rikere Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet Februar 7, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2007 KRB kjører jo Volvo diesel 5'er blokk med audi topp i 360'en. Men, audi lagde mye bedre 5ere enn volvo lager, så få inn audi'n lenge før du setter i en hvitmotor ja. Dog, skal du bygge inn en audimotor, så er det mosjomst med ei lita snurre da. Sats på M46P med Audi clutchhus(D24 hus), og D24 motorfester... trur de skal gå rett på en vanlig audi bensin 5'er, og da er du veldig langt allerede. Kun innsprut igjen;) Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fighter Skrevet Februar 7, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2007 Det der kunne jeg tenkt meg på gjøre også:) Siter Nissan Primera SRi 1996 X-BMW 520i 1991 X-Volvo 745 GLT 16v 1990 X-Volvo 360 STING 1988 X-Volvo 740 GL 1986 X-Volvo 245 gl 1991 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AC^ Skrevet Februar 7, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2007 1200 hk? Riktig! Kan vel være greit om motoren holder litt mer enn et kvarter, eller? Kai har bremsa 916hk i den motorn som sto i 343'n i sommer... Jonus har bremsa over 1100hk med gass på org blokk, og det holder som bare tusan.. Han kjører også med ORG Audi kasse... 343'n gikk m cirka 650 hk på Ruudskogen i sommer så den gikk ikke på fullt trøkk... Hehe Nye motorn t Kai som skal stå i Ur'en til sommern skal snart i benken, T88, blir ganske så mye mer i den for å si det sånn... Siter Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986 Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Keltern Skrevet Februar 7, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2007 Ja, såpass med gamp, til tross for problemer med feiltenning! :) Siter '90 Audi Coupe Quattro aka problembarnet 1 ny feil på bilen = 1 erfaring rikere Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AC^ Skrevet Februar 7, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2007 Var ikke feiltenning, var topp pakninga som kødda, vi bytta den på lørdagen, men hadde bare ei gammal ei så den føyk den å... I september blei det vannlås på motorn, resulterte i sprekt lagerbukk i bånn og skrot veiv...! Hehe Dårlig butikk det der git.... Siter Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986 Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tohola Skrevet Februar 7, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2007 Ja, er vel meningen det.. Men nå er vel disse bilene beregnet på drag, og ikke langtur langs e6! ;) Takker for opplysning ang. diesel girkasse og clutch! :) Og jeg har sett v70 dieselblokk brukt sammen med audi topp, og det ser ut til å funke som F**N! :D Jeg har D24 clutchhus liggende en plass i julepynten om du er intressert. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.