Gå til innhold

Bartis: Min gamle Fiat 850 sport coupe - nylakkert, puslespill pågår!

Ranger emnet


Bartis

Anbefalte innlegg

Da har jeg fått montert på toppen

Er dradd åt med moment og justert ventiler

 

IMG_0001.jpg

 

Sjekk denne vannpumpen

 

PHTO0002.jpg

 

Et oversiktsbilde på hvordan vannpumpen stikker ut i fra motoren

 

PHTO0009.jpg

 

Ett oversiktsbilde av motoren.

 

PHTO0008.jpg

 

Ting tar tid når man skrur ihop en motor når den kom i kasser og poser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 198
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

ganske kompakt hele motorn,

sånn hvis en ser bort fra vannpumpa

 

Ja den er så stor å kompakt att jeg tar den under armen og bærer den ut aleine

 

Ser veldig bra ut.. Nærmer seg vel første oppstart snart?

 

Det går nokk et par måner til trur jeg før det blir en oppstart.

 

Har begynt på det elektriske no. Der er det en heil del å gripe tak i der. Tempen har begynt å nærme seg -5 no så det går nesten an og være ute no.

 

Ette 3 år med leting greidde jeg endelig å finne 2 originale inner lykter

 

En stor takk til http://www.boffensfordonsteknik.com/

 

Han har masse deler til veteranbiler og har originale delenummer på alle delene

 

Her er bildene av lyktene

PHTO0005.jpg

PHTO0011.jpg

PHTO0012.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

finnes det noen større motorer i samme "familie" da?

som passer rett inn mener jeg?

Det fins motor i samme familie

Motoren sitter i en Lancia A112 Abart.Det er en motor på 1050ccm med 71 hk

Det trengs litt mod på den Rotasjons-retningen må snus + litt til. Gidder ikke å utdype det noe mer.

Så hvis noen vet om en sli motor til salgs for en rimelig penge så si ifra.

Kunne ha vert et nytt vinterprosjekt det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som herrene ønsker. Her kommer mer bilder.

Har begynt på det elektriske.

Innmontering av ny bryter

 

Masse ledninger

 

PHTO0004.jpg

PHTO0008.jpg

 

Bryter på plass etter masse studering av koblingskjema og fargekoder+mange tjuv koblinger

 

PHTO0018-1.jpg

 

Så montering av innerdelene av hovedlykter og lodding av nye plugger

 

PHTO0012.jpg

 

Hva gjør man når en skall lodde i -15 med en loddebolt på 15w

 

PHTO0015.jpg

 

Jo fram med gassloddebolten fra biltema og lodder,da går det bra.

Noe kjekt å ha har Biltema også.

 

Så fikk jeg montert inn vindusvisker-motor og spyler dysene.

Måtte ta av igjen dashbordet for å komme til

 

PHTO0017.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så jo ut som et artig puslespill det ja(:

 

er ikke spes glad i fiat, men denne var kul/fin :)

gleder meg til å se den ferdig

 

Tusen takk for den,artig att noen kommenterer tråden av og till.

Har fått gjort noe i dag også

 

Da er baklysene kommet på plass.

Alle ledningene var også på plass.

Helt utrolig,men det stod fargekoder på baksiden av de. Så det var ingen problem med å få ledningene på rett plass.

 

PHTO0019.jpg

 

Så har jeg fått på plass radiatoren etter mye #¤%%¤

 

PHTO0022.jpg

 

Så var det prøvemontering av bakstykket

 

PHTO0023.jpg

 

Har også montert en del elektrisk bak i motorrommet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det fins motor i samme familie

Motoren sitter i en Lancia A112 Abart.Det er en motor på 1050ccm med 71 hk

Det trengs litt mod på den Rotasjons-retningen må snus + litt til. Gidder ikke å utdype det noe mer.

Så hvis noen vet om en sli motor til salgs for en rimelig penge så si ifra.

Kunne ha vert et nytt vinterprosjekt det.

 

såpass ja.

finnes ingen med mer kubbik enn så altså?

 

har sett flere fine Fiat med hekkmotor,

bland annet en sedan jeg inbilte meg hadde 1300ccm.

 

men kanskje jeg husker feil på den siste.

'01 Alfa 147 2.0TS SS

'76 Ascona 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

såpass ja.

finnes ingen med mer kubbik enn så altså?

 

har sett flere fine Fiat med hekkmotor,

bland annet en sedan jeg inbilte meg hadde 1300ccm.

 

men kanskje jeg husker feil på den siste.

Det fins nokk en del div utgave med Abart med forskjellige utgave av større motorer,men det har jeg ikke satt meg inn i enda.

Det er bare å google litt på nettet så finner en nokk en del info der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skikkelig pen hekk på disse!

 

Den er ikke så verst,men jeg trur att den blir finere med støtfangeren på

Har forresten fått Mail fra statens vegvesen .

Da har jeg fått en oversikt på alle tidligere eiere

Lurer på å få originalnummeret på den når jeg skall registrere den

Nummeret er F-700908

 

Er det noen som har andre forslag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir nok bra dette her.

 

En liten ting må jeg få kommentere: Oljeseparatoren din bør du fjerne all lakk fra separatorkammeret på ellers kan du muligens få motorhavari!

Det kan, jeg sier KAN, løsne lakkflak fra kammeret, komme inn i systemet og tette tilførsel av olje i motoren din når du begynner å kjøre med den.

Ikke sikkert det skjer men heller safe than sorry.

 

Ellers synes jeg bare du skal stå på og bli ferdig med denne utrolig kule bilen.

Life`s too short to drive boring cars....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår