Gå til innhold

Bartis: Min gamle Fiat 850 sport coupe - nylakkert, puslespill pågår!

Ranger emnet


Bartis

Anbefalte innlegg

Tenkte jeg også skulle legge inn litt info sånn som Fiat2000.

Slik att det blei litt aktivitet her

Rett før jul var jeg på Skreia og hentet meg eitt objekt.

Bilde fra Skreia

DSCN0403.jpg

 

Endelig kommet hei etter en lang tur. Tok bare 6 timer med bilhenger

Bilen er hjemme på tunet

 

IMG_0096.jpg

 

IMG_0098.jpg

 

Skal snart begynne å plukke ned bilen å sveise litt ? røst.

 

Var innom Clas Ohlson på CC på Jøvik og kjøpte meg beslag for å sette opp en plasthall.Har desverre ikke garasje.

Skal snart legge inn bilde av den fine garasjen min.

Det var alt føreløpig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 198
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

  • 4 weeks later...

Her er bilde av garasjen min

 

Bilde002.jpg

 

Her er bilde av takvinklerene mine.

De kan nesten vinkles i alle vinkler

 

Bilde003.jpg

 

Hver gang jeg går ut av huset kan jeg se gliset

Har eget vindu

 

Bilde005.jpg

 

No er bilen nedplukket og har begynt å sveise rust. Det var hvis litt rust under den. Skal i løpet av vinteren ned med for og bakhjuls stilling å overhale dei.Det skall også alt som heter bremser.

So jeg vet ikke om den kommer på vegen i år.

Mangler også en del deler,så det tar nokk litt tid

 

Sånn ser det ut no

 

Bilde001.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
men snudd rotasjons retning hva mener du med det?

 

At motoren går motsatt vei fra det du er vant til ;)

Kjenner en som satte en girboks fra fiat (husker ikke hvilken) som gikk rett vei, på denne motoren.. Han ble temmelig overrasket da han fikk 4 gir bakover og ett framover... hehe

Biler:

77 Polski Fiat 125p, 74 Polski Fiat 125p, 87 Fiat Croma i.e, 87 Fiat Croma Turbo i.e, 87 Lada 21053 1500S, 74 Mercedes w115 220D, 75 Mercedes w115 240D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

å ja sånn ja trudde nesten att det var han skjøl som hadde gjort no tull med motoren men f.. er litt iritert på den 850 er så uoversiktlig baki motor rommet og den tenner ikke, er ett eller annet feil på tennings anlegget :( så den vill ikke starte med starteren bare på gir er et eller annet "bøg" med formotstanden på coilen noen som har erfaring med dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vist noen er intrisert kan jeg legge ut bilder av den fiat 850'n som jeg har jobbet på den er komplett med alt intriør og ny lakk nyere ialle fall er ca 95% strøken kunn litt bobler i laken fra nyann kommen korrusjon men uder vogna er så vidt jeg vet STRØKEN utrolig nokk en fenomenal bil å kjøre god og stabil ps kun prøvekjørt i lae hastigheter pga manglene vinter dekk hehe men er utrolig irritert på en idiot dom har lagd tre "hakk" i skjermen foran med no vertøy erger meg ove sånn uforsigtig het med så fine biler:) mener å ha hørt rykter om at den skal selges :) Hvor mye kan en sånn bil være vært ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til Ladapower2107

 

Du kan gjerne legge inn et bilde av bilen.

Treng litt inspirasjon no får det går litt tregit her hjemme.

Det er litt lite varme i garagen min.

Mangler en del deler på bilen min.

So vis noen vet om en billig delebi so si i fra

Har lite tru på att jeg får skilt på bilen i år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ladapower2107

Klempefin bil det der.

Oljefilter er det på bilen din ,det er et såklalt sentifugalfilter. Det ligger inni reimskiva nederst på motoren

image001.jpg

Du ser det neders til venstre på bildet her.

Det er bere å skru det av og gjøre det reint

Trur intervallene var kvar 10.000 km

Skall sjekke det senere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så den sitter indirekte på vevakselen da på remskiva til dynamoen om jeg har skjønt dette rikti? i så fall skall jeg rense det neste gang jeg ser bilen men skifta olje på den og den var ikke varm tynn som vattn og lufta mer bensin av den en bensinen sjøl så da tudde jeg ikke det var no filter på den siden ikke såg no "normalt" filter på'n men fint og vite. verdi på denne hva tror du ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår