Gå til innhold

billit

Bruker
  • Innholdsteller

    16
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om billit

  • Bursdag 10/02/1977

core_pfieldgroups_99

  • Biltype (eks Audi)
    Volvo
  • Årsmodell (eks 1995)
    1989
  • Modifikasjoner (eks konfilter, eksos)
    Dønn orginal

Contact Methods

  • Bosted
    Tromsø

billit's Achievements

  1. Control Module - Diagnostic Trouble Code AUMNo fault found BCM-0011 Wheel sensor, left front Faulty signalDTC is found not active. BCM-0031 Wheel sensor, left rear Faulty signalDTC is found not active. BCM-0041 Wheel sensor, right rear Faulty signalDTC is found not active. BCM-0109 Communication between control units DTC is found not active. Communicational problems with SAS, internal fault CCM-0071 Damper motor Faulty positionDTC is found not active. CCM-0061 Damper motor Internal faultDTC is found not active. CEM-4F00 Reset button Activated too longDTC is found not active. CEM-7A06 Carphone NO button Activated too longDTC is found not active. CEM-8A21 Low beam right Signal too lowDTC is found not active. CPMNo fault found DDMNo fault found DIMNo fault found ECMNo fault found PDM-0022 Power window hall sensor 1 or 2 Faulty signalDTC is found not active. PHMNo fault found PSMNo fault found REMNo fault found RTI-2000 DVD player reading off Internal faultDTC is found not active. SAS-000B Control module Internal faultDTC is found not active. SRSNo fault found TCMNo fault found UEMNo fault found
  2. Meget interessant spørsmål. Dette er siste sesongen på disse Bridgestone Blizzak piggfrie vinterdekk. For to måneder siden traff jeg ei dump litt for hardt i Lavangsdalen utenfor Tromsø (mye anleggstrafikk der om dagen). Dette resulterte i bulk i felgbanen på begge felgene på høyresiden. Det har gitt ubalanse i dekkene, og en merkbar vibrasjon i bilen i hastigheter over 70 km/t. Dekkene skal uansett kasseres etter sesongen, men må/skal bytte ut felgene også. Kim
  3. Jeg har en -05 V70 D5. I det siste har DSTC slutta helt å koble inn, det vil si at jeg kan oppleve 4-hjulskrens uten at "hjernen" prøver å rette opp bilen. ABS'n er også heilt på bærtur. Det kjennes ut som om den kun tar på ett eller bare et par av hjulene. Har hatt et par aha-opplevelser i trafikken de siste ukene , så dette må ordnes opp i ganske snart. Det kommer ikke noen feilmeldinger opp displayet i dashbordet. Jeg fikk hjelp av en kollega til å lese av feilkodene på bilen i går kveld. Vi kvitta oss med alle de gamle feilmeldingene, og starta opp bilen på nytt. Fikk med en gang opp feilmeldinger på ABS-sensorene på alle hjulene unntatt høyre framhjul, feil på BCM, og et par andre. Skal legge ut utskrift av feilmeldingene senere. Er det noen som har noen tips om hva det kan være feil? Synes det rart at bilen er så jævlig å kjøre uten at det kommer opp feilmelding i dashbordet. Setter pris på alle forslag. Kim
  4. Kult.. En anna ting som har kommet etter bytte av bensinpumpereleet, er at tomgangen har sunket ca. 100 rpm. Tidligere har det vært vanskelig å få satt bilen i 1. gir og det skrapet alltid når reversen skulle settes i. Dette er nå borte.. ;)
  5. Da var dommen klar. Bilen er fikset, og lommeboken nesten like hel. Bra service på bilverkstedet, fikk tekstmelding kl 11 i dag om at bilen var reparert ok det hele kom på 700,-. Det viste seg at synderen var bensinpumpereleet. Dette sitter bak askebegeret i midtkonsollen. Så nå er det bare tut og kjør.. ;) Kim
  6. Neste steg skulle være å begynne å demontere fordeleren og se om det var noe åpenbart feil. Ringte bilverkstedet på Lunheim om kanskje de kunne gi mæ noen tips, blir dyrt i lengden å kjøpe nye deler for å se om ting blir bedre. De hadde ingen ledige timer de to nærmeste ukene, men om jeg kunne komme med bilen i morgen skulle en av mekanikerne ta en kjapp titt på den. Han sa også at han hadde en klar mistanke om hva det kunne være. Håper ikke det er styreenhet.. Kim
  7. Byttet impulsgiveren som sitter oppe på girkassen opp mot baksiden av motoren. Uten at dette hjalp nevneverdig. Feilkodene som jeg får opp skulle ikke tilsi at motoren bare skulle dø. "Hinke hjem-modus" ja, men ikke dø.. Det som er enda snodigere er at tiden det tar før den plutselig våkner til liv igjen er den samme (i alle fall virker det sånn). Kim
  8. Nei, er bestykket med LH2.2-Jetronic. Heller mer mot noe i tenning/styring enn bensin. Er ingen hosting eller harking, heller ikke undertrykk i tanken. Skrudde av tanklokket før siste prøvetur. Stoppet etter 3,5 minutter.. :(
  9. i følge haynes: 122-Lufttemperatursignal fraværende eller feilaktig. 223-ingen signal til eller fra tomgangskontrollventil. 123-ingen signal fra kjølevæsketemperaturgiver. 111-ingen feil. 112-styreenhet feil.Monter ny enhet. Kim
  10. to pumper ja.. den andre sitter der under bilen sammen med bensinfilteret.. Kim
  11. De siste dagene har min kjære volvo 740 stopper flere ganger under kjøring. Den mister all kraft, og bare dør. Prøver febrilsk å starte den i et par minutter før det blir liv igjen. Det er ikke tegn til liv under disse minuttene, men når den vel starter (like brått) går den helt normalt. Noen som har vært borte i det samme? Har såvidt sjekket diagnoseuttaket. I port nr 6 fikk jeg feilkode 1-4-4 og 2-1-4 (belastningssignal savnes og hastighetsgiver defekt). Gode råd mottas med takk.. Kim
  12. Skal følge med på denne tråden. Dette lover bra. Foreløpige planer med motoren?
  13. Bøyer meg i støvet både for pågangsmotet og resultatet..
  14. Håper snøværet i Åndalsnes snart gir seg.. Har lyst på oppdateringer.. ;) Min stemme går til det opprinnelige reg-nr. Det hører til bilen og gjør den bare enda litt mer spesiell..
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår