Gå til innhold

Mista bil-lappen, hva med mopedbil?

Ranger emnet


avz

Anbefalte innlegg

Heisann. Vært svært uheldig å mista lappen 10dager før jul og fikk brev først idag om endelig dom. 5lapper i bot, dårlig råd men ingen problem.

 

Problemet ligger derimot at jeg har tapt retten til å føre motorvogn i 4 j...a fø..ings måneder! (sorry sproget, men må bare få lov til å uttrykke meg akkurat nå)

 

-Jeg er totalt avhengig av bil! Jeg pendler med bil til jobb i en annen by. Jeg jobber med bil i et bilgummiverksted og må derfor kunne kjøre bil. Sjefen har hittils ikke sagt noe på det at jeg kjører ut og inn på p-plassen, er vel strengt talt privat område også.. Men for h......e, jeg får ikke mitt førerkort igjen før 14. April 2007!

 

Prøver å holde litt tilbake på aggresjon min akkurat nå og spør pent om jeg sliter om jeg blir tatt i en mopedbil? Hvis ikke så tar jeg opp lån ass, å kjøper no sånt å kjøre med! Kollektivt er jo håpløst i detta landet.

 

På forhånd takker jeg så hjertelig for all hjelp og alle svar! Jeg har ikke lest igjennom hele papirbunken enda, men blei uvell å kasta'n fra meg da jeg skjønte min skjebne.

 

Mvh

Fortvilet (noget amper) fotgjenger;)

-Ikke mye snøring på lite, men litt snøring på mye! ;)

Nåværende bruksbil: 1992 Ford Sierra 4x4 stasjonsvogn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 52
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Om du har mista retten til å kjøre motorvogn, inkluderer vel det også moped(bil), så det blir vel som å kjøre uten lappen..

 

Man kan derimot søke om å få kjøre moped(bil)..

» [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004

» [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt

» [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt

Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, du kan vel søke om det tror jeg.

 

Jeg fikk sperrefrist på lappen, og da fikk jeg fortsatt lov og kjøre Moped uten og søke, men ikke øvekjøre. Men det søkte jeg om seinere, og da fikk jeg lov og Øvekjøre igjen, også da kunne jeg begynne på kjøreskolen så alt var klart til sperrefristen var over.

- Vw Golf IV GTI

- X Vw MK2 VR6

- X Golf IV 1.6 Highline

- X Audi A4 1.8TQ

- X Min Badass Golf 3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner en snekker som kjørte for fort, og han mista lappen og måtte ta buss til jobb, med alt verktøyet og sånn som han hadde hatt baki. Og det var ikke lite. Så for han var det ikke mulig å ta buss, og han søkte og fikk lov til å kjøre bil leeenge før han egentlig skulle :)

Mvh Tore

VW Golf II Vr6 prosjekt

VW 411 variant: Fram i lyset etter golfen =)

79' Golf LD, søndagsbil

VACN

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var dessverre ikke fart. Det gikk svært sakte, heldigvis. Mørkkledde folk i julestria, det krydde av både biler og folk, kaos, så trur man endelig man har funni ei luke, men neida.

 

Hell i uhell, ingen skadet. Men ambulanse til legevakta og derifra gikk saken til politiet.

-Ikke mye snøring på lite, men litt snøring på mye! ;)

Nåværende bruksbil: 1992 Ford Sierra 4x4 stasjonsvogn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du mister retten til å føre motorvogn gjelder dette alle typer motoriserte kjøretøy. til og med grassklipper har du mista retten til å føre ;)

 

Selv vært uten lappen siden juni så slutt å syt... noe du lurer på så spør.. sjekka de fleste smutthull uten å finne noe som har hjelpe.

 

Det å søke om moped osv er også bare å glemme... de tar ikke hensyn til jobb eller noe fortida. selv bor jeg langt unna jobb uten mulighet for kollektivt... jeg fikk negativt.

 

sånn som jeg ser det så må du nok bare vente til 17 april eller hva du skreiv. dette er ikke verdens undergang... du slapp ihvertfall fengsel osv som jeg måtte etter litt hardkjør ;)

_________________

 

- 02 Audi A4 avant 130hk tdi

 

www.swfoto.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke flott hvordan "trafikksynderne" skal tas for enhver pris? Er du uheldig og blir knepet i en forbikjøring, så får man dobbel straff.. eller nei, trippel straff.. nei, firedobbel straff i form av at man mister førerkortet, man må betale boten, hverdagen blir ganske tung uten førerkortet siden man ikke får gjort jobben sin og andre ting, (noen mister jobben også, hvis de ikke har førerkort) og så må man betale for å kjøre opp igjen!

 

Men voldtekter, trikkedrap, svindel og tjuveri blir det ikke gjort noe med.. Blir det gjort noe med det, så vanker det jo faen meg strafferabatt for jævlene. Jo mer dritt man gjør, jo billigere slipper man unna. Men helvete er løs om du skulle være så dum at du er uheldig i trafikken.. Noe er galt i landet her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber som bilmekaniker selv - ble tatt i fotoboks. 1 km over grensen i 80 sonen klokken 04.14. Ingen annen trafikk. Søkte om å få beholde førerkortet før politiadvokaten sendte det til tingretten da jeg ikke vedkjente meg beslaget, fikk avslag - tingretten gav meg avslag - søkte videre om å få kjøre i gata til verkstedet, ca 2 km - i tettbygs strøk- fikk avslag.

Fikk også opplyst om att jeg hadde mistet retten til å kjøre moped, var en endring i 2004 som nevnt over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du sier at du må kjøre bil på jobben så er jo dette også et problem, hjelper vel ikke at det er privat område, må være avsperret område.

På den andre siden er dette noe jeg ville prøvd, å søke om disp for å kjøre bil kun på plassen ut å inn av garasjen på jobben, det KAN være en mulighet. Nå skal ikke jeg begynne å si hva som skjedde å ikke, men det er vel slik at hvis det er noe annet en fart du har blitt tatt for er det VELDIG liten sjangs for at de gidder å bry seg om jobben, tror det er ganske nærme 0 tolleranse for dette.

91 volvo 740

81 pontiac Grand Prix[phat square]

72 vw boble[go biln]

 

[x]93 bmw 525i[x]87 vw golf[x]85 mercedes 190e[x]97 audi a4q [x]83 opel manta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke flott hvordan "trafikksynderne" skal tas for enhver pris? Er du uheldig og blir knepet i en forbikjøring, så får man dobbel straff.. eller nei, trippel straff.. nei, firedobbel straff i form av at man mister førerkortet, man må betale boten, hverdagen blir ganske tung uten førerkortet siden man ikke får gjort jobben sin og andre ting, (noen mister jobben også, hvis de ikke har førerkort) og så må man betale for å kjøre opp igjen!

 

Men voldtekter, trikkedrap, svindel og tjuveri blir det ikke gjort noe med.. Blir det gjort noe med det, så vanker det jo faen meg strafferabatt for jævlene. Jo mer dritt man gjør, jo billigere slipper man unna. Men helvete er løs om du skulle være så dum at du er uheldig i trafikken.. Noe er galt i landet her.

 

Du har så rett! Fra før av med min sak så bobler det inni meg (sinne og fortvilelse), men når det er så sant det du sier her, så...å det koker! Til daglig når hverdagen fungerer, så har jeg slutta å bry hjernen med det, men nå som jeg er utfor dilemma selv, så bygger det seg så på av ubrukelige, helt idiotiske regler og bevilgninger og alt staten, jeg mener satan styrer.

 

Det landet her er jo noe så på trynet! De skjønner ikke en dritt og de bryr seg ikke en dritt bare pengene ruller inn. Kanskje ikke rette forumet å dra inn det her, men jeg nevner; sykehus, eldreomsorg, veiutbygging (vi ligger 60år bak Sverige i utvikling), skole ... kom ikke på flere ting i farta, men dette er er tilfeller hvor staten må betale. Hva skjer her? Jo, innskrenkinger, sparing, oppsigelser.

 

Ettersom jeg har forstått det er avgifter og skatter bil fører inn til staten landets 3. største inntekt, har jeg hørt riktig kommer ikke en gang 10% av dette biler, sjafører, gående og sikkerheten til gode.

-Ikke mye snøring på lite, men litt snøring på mye! ;)

Nåværende bruksbil: 1992 Ford Sierra 4x4 stasjonsvogn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det landet her er jo noe så på trynet! De skjønner ikke en dritt og de bryr seg ikke en dritt bare pengene ruller inn. Kanskje ikke rette forumet å dra inn det her, men jeg nevner; sykehus, eldreomsorg, veiutbygging (vi ligger 60år bak Sverige i utvikling), skole ... kom ikke på flere ting i farta, men dette er er tilfeller hvor staten må betale. Hva skjer her? Jo, innskrenkinger, sparing, oppsigelser.

 

Oh Come On! Greit, vi har kanskje ikke de beste veiene i verden, men hva er poenget ditt? Du brøt loven, fikk en straff for det. Nå kommer konsekvensene, så enkelt er det. Greit nok, det hadde vært greit å finne ut om man kunne kjørt noe som helst, men nå har du fått svaret. You've made your bed, now sleep in it.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår