Gå til innhold

Mista bil-lappen, hva med mopedbil?

Ranger emnet


avz

Anbefalte innlegg

thxman: advokat høres frøktil dyrt ut! Men burte absolutt hatt noen som kan det. :(

 

Øyvind.H: Bra:) Poenget ditt altså, takk.

 

TG opel: Jeg hadde også samme tanken. Ikke råd til å miste lappen, med tanke på jobb og ja, interessen, men det skjer så ufattelig fort!

-Ikke mye snøring på lite, men litt snøring på mye! ;)

Nåværende bruksbil: 1992 Ford Sierra 4x4 stasjonsvogn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 52
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Har gått uten lappen siden oktober i fjor selv, så vet åssen du har det. Saken min har ikke engang kommet opp enda, men lå ann til 8-10 måneder uten førerkort..

 

MEN, til dere som har søkt om mildere straff. Hvor har dere søkt??

Skal prøve å slenge i vei en søknad selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tdi92: Har du fått et forelegg da? Du burte vel det siden oktober? Hvis du fortsatt venter så må du jo purre på de, prøve å få snakket med saksbehandler. Og når du får det så må du jo evt nekte...nå kjenner ikke jeg saken din da. Men hva med avhør, hvilke beviser har de?

 

Har du vedtatt forelegget så er det ikke så mye å gjøre vil jeg tru. En jurist eller advokat av noe slag vet jo mer om rettssystemet.

 

Det er sinnsykt kjiipt uansett!

-Ikke mye snøring på lite, men litt snøring på mye! ;)

Nåværende bruksbil: 1992 Ford Sierra 4x4 stasjonsvogn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gått uten lappen siden oktober i fjor selv, så vet åssen du har det. Saken min har ikke engang kommet opp enda, men lå ann til 8-10 måneder uten førerkort..

 

MEN, til dere som har søkt om mildere straff. Hvor har dere søkt??

Skal prøve å slenge i vei en søknad selv.

 

Det kommer ann på hvilket distrikt som har tatt førerkortet ditt hvor du skal søke.

Jeg selv ble tatt på Romerike så jeg sendte søknaden dit.

 

Forvaltningsavdelingen

v/FØRERKORTKONTORET

Jonas Liesgt 20

2000 Lillestrøm

 

Men kan love deg det ikke nytter å søke.

 

Jeg hadde 0.5 km over grensen, 115,5 km i 80 sone. 3 mnd uten førerkort

Avhengig av førerkort i jobben som bilmekaniker, i ny jobb med prøvetid.

Arbeidsgiver skrev også brev som viste til min avhengighet av førerkort og att konsekvensene kunne bli jeg mistet jobben.

15.01.2007 stod det i VG om en som var helgepappa og var avhengig av førerkortet sitt for å ha ungene- 2 timer reisetid for å hente de.

Han hadde kjørt 94 km i 60 sone - 9 mnd uten førerkort. Tingretten reduserte straffen til 3 mnd pga omstendighetene med barna. Politiet har anket dommen men den er fremdeles gyldig.

Jeg er i samme situasjon med kjøretid og barn da moren ikke har førerkort.

Henviste til denne saken da jeg søkte om å få tilbake tidligere, dvs 2 uker før fristen - men fikk blankt avslag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15.01.2007 stod det i VG om en som var helgepappa og var avhengig av førerkortet sitt for å ha ungene- 2 timer reisetid for å hente de.

Han hadde kjørt 94 km i 60 sone - 9 mnd uten førerkort. Tingretten reduserte straffen til 3 mnd pga omstendighetene med barna. Politiet har anket dommen men den er fremdeles gyldig.

 

94 i 60 sone. Med sikkerhetsmargin og speedometerets feilmåling lå antakeligvis speedometeret hos den sjåføren på 105-110km/t.

Da bør man holde kjeft og ta sin straff! :) Tenk å kjøre sånn når man er avhengig av bilen?!

x Audi 90 -84 2.2E

x Vw Golf 2 -87 1.6

Audi 80 1.8cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

94 i 60 sone. Med sikkerhetsmargin og speedometerets feilmåling lå antakeligvis speedometeret hos den sjåføren på 105-110km/t.

Da bør man holde kjeft og ta sin straff! :) Tenk å kjøre sånn når man er avhengig av bilen?!

 

du må være vant til rævva speedometer for og få til det regnestykket der?? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du må være vant til rævva speedometer for og få til det regnestykket der?? :)

 

Tuller du? I 80-sone er det vanlig at speedometere viser alt fra 72-80 (noen er helt nøyaktige). Statens vegvesen mener at feilvisning ligger fra 0 til ca 12%.

Tar vi utgangspunkt i at 80km/t på speedometeret i realiteten er 75km/t, får vi en visning tilsvarende 93,75% av hastigheten, som er 6,25% for lite.

 

Målt til 94km/t tilsvarer da 99,875kmt, og det er uten at politiets marginer er trukket fra.

 

Jeg mener derfor at et anslag på 105-110km/t ikke er så ille. Politiet kan i tillegg ha vært snille med farten de har målt han til.

 

Speedometrene jeg er vant til er ikke "rævva".

 

Ettersom du tydeligvis ikke har så mye kunnskaper om slikt kan du lese følgende artikler, eller søke opp temaet på Google og andre søkesider.

 

Noe eldre artikkel:

http://www.dinside.no/php/art.php?id=20807&versjon=utskrift

 

Midlertidig nede, men skal være en informativ side.

http://www.vegvesen.no/region_sor/vestfold/hvem_hva_hvor/fartsvisning.stm

x Audi 90 -84 2.2E

x Vw Golf 2 -87 1.6

Audi 80 1.8cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tuller du? I 80-sone er det vanlig at speedometere viser alt fra 72-80 (noen er helt nøyaktige). Statens vegvesen mener at feilvisning ligger fra 0 til ca 12%.

Tar vi utgangspunkt i at 80km/t på speedometeret i realiteten er 75km/t, får vi en visning tilsvarende 93,75% av hastigheten, som er 6,25% for lite.

 

Målt til 94km/t tilsvarer da 99,875kmt, og det er uten at politiets marginer er trukket fra.

 

Jeg mener derfor at et anslag på 105-110km/t ikke er så ille. Politiet kan i tillegg ha vært snille med farten de har målt han til.

 

Speedometrene jeg er vant til er ikke "rævva".

 

Ettersom du tydeligvis ikke har så mye kunnskaper om slikt kan du lese følgende artikler, eller søke opp temaet på Google og andre søkesider.

 

Noe eldre artikkel:

http://www.dinside.no/php/art.php?id=20807&versjon=utskrift

 

Midlertidig nede, men skal være en informativ side.

http://www.vegvesen.no/region_sor/vestfold/hvem_hva_hvor/fartsvisning.stm

 

 

nei hei du den gir jeg meg ikke på :)

du går ut fra "worst case scenario" og da har man et rævva speedometer/ikke valgt rett hjul..

og politiets sikkerhetsmargin er 3km/t som forøvrigt blir trukket automatiskt fra på måleinstumentene så de kan ikke være snille slik nei :)

 

så og påstå at han har hatt 105-110 på speedometeret, det er bare spekulering og synsing fra din side :D

 

jeg har eid en del biler, og lånt en del biler, men har aldrig opplevd slike missvisninger når jeg tester på slike måletavler, noe som jeg gjør hver gang jeg passerer slike pga tvangstanker hehe :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

94+3=97km/h

 

inkl 5% feilvisning = 102km/h på speedo

inkl 10% feilvisning = 107km/h på speedo

 

5-10% (evt 12) er normalt å ha fra fabrikk. :)

» [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004

» [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt

» [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt

Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei hei du den gir jeg meg ikke på :)

du går ut fra "worst case scenario" og da har man et rævva speedometer/ikke valgt rett hjul..

og politiets sikkerhetsmargin er 3km/t som forøvrigt blir trukket automatiskt fra på måleinstumentene så de kan ikke være snille slik nei :)

 

så og påstå at han har hatt 105-110 på speedometeret, det er bare spekulering og synsing fra din side :D

 

jeg har eid en del biler, og lånt en del biler, men har aldrig opplevd slike missvisninger når jeg tester på slike måletavler, noe som jeg gjør hver gang jeg passerer slike pga tvangstanker hehe :D

 

Jeg synes det er rart at du kaller det for "rævva speedometer", men det får være dine ord. Feilvisning er som sagt helt normalt, og ved å være så bastant viser viser du bare at du ikke har spesielt vide kunnskaper om hva du uttaler deg om.

Jeg skrev hva jeg antok at farten på speedometeret var, men jeg kan ikke se at jeg har skrevet noe sted at jeg sitter på fasiten?

Selvfølgelig står jeg ved det jeg skriver når jeg mener jeg har rett, men du får fortsette å kalle alt jeg har vært borti for "rævva speedometere" og at jeg i mine anslag bare kommer med "worst case scenario".

 

Jeg mener at mine beregninger ikke er urimelige, og de bygger ikke på "worst case scenario".

 

Worst case scenario kunne jo karen fått bot for 94km/t i en snittmåling gjort av sivil politibil, mens han i realiteten hadde holdt MYE høyere hastigheter før og i starten av snittmålingen, for så at han kanskje hev seg på bremsen mot slutten av målingen.

Man kan jo da ikke utelukke at han kan ha holdt 150km/t+++ over visse stretkninger. Jeg har ikke fått noe informasjon om at vedkommende ble tatt eksempelvis i laserkontroll.

 

En bekjent av meg hadde ca 150-160 på speedometeret når blålysene kom på, men hadde holdt enda høyere hastigheter tidligere. Han ble "målt" til 134 eller 135km/t. Og slike eksempler har jeg flere av.

 

Jeg bryr meg fint lite om at du "ikke gir deg" :) Ikke noe poeng for meg å endre på hva jeg skriver når jeg mener jeg har rett.

 

Så du får sitte der og tenke "at dette gir jeg meg ikke på", men det bryr jeg meg fint lite om :) Jeg mener at mine anslag ikke er spesielt ille.

x Audi 90 -84 2.2E

x Vw Golf 2 -87 1.6

Audi 80 1.8cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes mange biler som er korrekte på speedometeret også, men dette er ikke poenget. Poenget er vel hva han faktisk ble målt til, hva som sto på speedo`n er uvesentlig. For alt vi veit kan det ha vært ødelagt og dermed vist 0kmt. Det å gamble på feilmargin er vel heller ikke noe spesiellt lurt hvis man har tenkt å kjøre lovlig

Japanisce Industriabfall, nein danke!

audi s2 morrobil

audi s2 bruksbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes mange biler som er korrekte på speedometeret også, men dette er ikke poenget. Poenget er vel hva han faktisk ble målt til, hva som sto på speedo`n er uvesentlig.

Forsåvidt enig i det, men mitt poeng var at man kanskje ikke bør kjøre sånn når man er avhengig av bilen.

Jeg bruker eksempelvis ikke hodet mitt som rambukk til å åpne dører, fordi at jeg er avhengig av hjernen i jobben :)

x Audi 90 -84 2.2E

x Vw Golf 2 -87 1.6

Audi 80 1.8cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forsåvidt enig i det, men mitt poeng var at man kanskje ikke bør kjøre sånn når man er avhengig av bilen.

Jeg bruker eksempelvis ikke hodet mitt som rambukk til å åpne dører, fordi at jeg er avhengig av hjernen i jobben :)

 

Hvis konsekvensene hadde vært at du kanskje ble uten hjerne et par mnd hadde du sikkert gjort det ;)

Japanisce Industriabfall, nein danke!

audi s2 morrobil

audi s2 bruksbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår