Kristian S. Skrevet Januar 3, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2007 En kamerat av meg tenker på å kjøpe denna her: http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=9006015&sid=5ayYEw67W350469&pos=5&tot=5 Den ser jo veldig fin ut. Hva tror dere om den? Bra eller dårlig? hva syns dere om prisen? Har ikke vært noe borti amcar før. Hva må man se etter på sånne biler? Noen spesielle svakheter osv? Siter 92 Volvo 245tic. 88 Volvo 245gl. X75 Volvo 245 Gröna lynet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet Januar 3, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2007 Vanskelig å si uten å se innredningen på den. Jeg hadde lillebroren i sin tid og kvaliteten på innredning og det elektriske anlegget er vel ikke akkurat av verdens fremste... Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
umek Skrevet Januar 3, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2007 Disse bilene er en drøm å kjøre, henger ikke i svingene overhodet, bruker MYE bensin og sliter vel med litt rust. Og for 23000,- for en snart 30år gammel bil er det vel ikke akuratt strøkent heller. Har selv hatt Oldsmobile Cutlas Cruiser 5,7 bensin, var meget morro, og kan anbefale en sliken bil. (nesten samme bilene) Litt negativt som sagt i begynnelsen, men må jo være ærlig, liker disse bilene selv men vil ikke anbefale de til uvitende ang amcar bare for å få dem til å kjøpe. Løp å kjøp, lykke til :)b Siter - Pontiac Firebird Formula 400 1973 - 2008 Mitsubishi Outlander Innstyle+ 22" http://www.bilforumet.no/outlander/230641-mine-outlander-mods-22-a.html#post2559049 - 2000 Peugeot 406 stv (konebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet Januar 3, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2007 Olds Cutlas Cruiser tilsvarer Chevrolet Malibu og er vel lillebroren til Caprice. Hadde en slik på slutten av 80-tallet. Har både gode og dårlige minner fra den. Det var med denne bilen (eller rettere; motoren dens - en Chevrolet 305) jeg hadde min debut som motoroverhaler. Kusina mi kalte den bare likbilen... Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
V8power Skrevet Januar 3, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2007 Kjekke biler det der.Sjekke rammen og karosserifestene for rust.Ellers er det vel ikke spesielle feil.Billige og kurante deler. Siter 1967 Buick Elektra Limited 4dht prosjekt 1968 Oldsmobile 98 Convertible 1968 Buick Skylark 2dht prosjekt 1969 Dodge Charger 440 1978 Chevrolet Corvette Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristian S. Skrevet Januar 3, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2007 Sjefen på jobben min er Mustang mann, med mange amcarvenner så han kan hjelpe til hvis det trengs. Var faktisk han som tipsa meg om denna bilen, han liker ikke at jeg kjører Volvo. hehe... Så jeg tipsa kompisen min om den. Han vil bare ha en stor cruisebil. Det her blir førstebilen hans hvis han kjøper den. Nå har han bestilt togbilletter fra Oslo til Sirevåg, så i kveld i 22.30 tida drar vi av gårde. Får håpe den er like fin som den ser ut til. Interiøret er ikke så viktig, så lenge motor og alt annet funker. Den ble jo eu godkjent i september, så den burde være fri for farlig rust og være i okei stand. Siter 92 Volvo 245tic. 88 Volvo 245gl. X75 Volvo 245 Gröna lynet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HemiCuda Skrevet Januar 3, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2007 bakre del av ramma var hvist noe utsatt for rust angrep, pass på den, har selv en Buick Century, som tilsvarer Chevy Malibu, go bil og kjøre, genial for langturer, sitter behaglig, helt til du kjører fort i en sving :p Siter -1980 Buick Century Estate Wagon (kosebil) -1991 Volvo 240GL stasjonsvogn (bruksbilen) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet Januar 4, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2007 bakre del av ramma var hvist noe utsatt for rust angrep, pass på den, har selv en Buick Century, som tilsvarer Chevy Malibu, go bil og kjøre, genial for langturer, sitter behaglig, helt til du kjører fort i en sving :p Gratulerer med nytt tastatur HemiCuda! Julegave? Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aeomholt Skrevet Januar 4, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2007 Disse bilene er en drøm å kjøre, henger ikke i svingene overhodet, bruker MYE bensin og sliter vel med litt rust. Og for 23000,- for en snart 30år gammel bil er det vel ikke akuratt strøkent heller. Har selv hatt Oldsmobile Cutlas Cruiser 5,7 bensin, var meget morro, og kan anbefale en sliken bil. (nesten samme bilene) Litt negativt som sagt i begynnelsen, men må jo være ærlig, liker disse bilene selv men vil ikke anbefale de til uvitende ang amcar bare for å få dem til å kjøpe. Løp å kjøp, lykke til :)b At den ikke henger i svingene kommer jo helt an på tilstand osv. kjørte selv en -78 i påska med 305 i grei bruksstand, ingen perle, og den hadde da ingen problemer med å henge på en råna 940 i en brå 170 graderssving i 90-100km uten å krenge noe særlig ihvertfall. hadde det ikke vært for den 940 bremseklossen så hadde jeg kunnet forsere den svingen mye fortere uten ubehag. Jeg var faktisk overrasket over hvor stiv den var. 1.3 - 1.4 mener jeg den brukte med en utslitt 305. ikke så ille for en bil på over to tonn spør du meg. Siter Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HemiCuda Skrevet Januar 4, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2007 Gratulerer med nytt tastatur HemiCuda! Julegave? samme tastaturet enda, bare en norsk versjon av Windows, slik at jeg kan bruke Æ Ø og Å, selv om de ikke er på tastaturet mitt, da er alle fornøyde, jeg beholdt tastaturet mitt, og norske forumer trenger ikke irritere seg over min mangel av ÆØÅ :p Siter -1980 Buick Century Estate Wagon (kosebil) -1991 Volvo 240GL stasjonsvogn (bruksbilen) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet Januar 4, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2007 Veldig OT...sorry... Hemi: du er klar over at det ligger norsk tastaturoppsett på engelsk windows? :P Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HemiCuda Skrevet Januar 4, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2007 Veldig OT...sorry... Hemi: du er klar over at det ligger norsk tastaturoppsett på engelsk windows? :P ja, men jeg hadde bare ikke installert alle språkene, så min var bare engelsk, nå har jeg endelig en lovlig kopi av windows som jeg kan oppdatere, og med alle språk installert. back on topic, handla karen den Capricen eller? Siter -1980 Buick Century Estate Wagon (kosebil) -1991 Volvo 240GL stasjonsvogn (bruksbilen) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristian S. Skrevet Januar 4, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2007 vi drar av gårde med toget fra Oslo s nå kl 22.47. så vi er framme rundt kl 07.00 i morgen. Får håpe alt går bra. Siter 92 Volvo 245tic. 88 Volvo 245gl. X75 Volvo 245 Gröna lynet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BOWTIE Skrevet Januar 4, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2007 Har hatt 79 Caprice stv selv, eneste problemet var rust (og hjulkapsler som datt av i svinger, akkurat som på film..) Må jo regne med "vanlige" slitedeler på en nesten 30 års gammel bil, ellers har den jo velprøvde deler, 350\TH-350, 10-bolt. Solid bil med billige\kurante slitedeler..og er vel den beste bilen jeg har hatt sålangt. (Bruksbilen nå har stjerne på panseret, men savner Caprice'n) Siter So let me get this straight....your engine is 1.8 liters but my Pepsi is 2? "Why is it a pair of panties but just one bra?" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
V8power Skrevet Januar 4, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2007 Disse bilene ligger utmerked på veien.Mye bedre enn feks en orginal 240. (Har hatt begge deler samtidig og Capricen med heavy duty var rene go carten sammenlignet med svensken) Siter 1967 Buick Elektra Limited 4dht prosjekt 1968 Oldsmobile 98 Convertible 1968 Buick Skylark 2dht prosjekt 1969 Dodge Charger 440 1978 Chevrolet Corvette Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg