Gå til innhold

Tråden om min E36 328i touring M-tech

Ranger emnet


Dr_S

Anbefalte innlegg

  • Svar 533
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Kom pakke fra Morris i posten idag - endelig fikk jeg byttet kupelyset mitt med et nytt et, måtte bestille fra Tyskland. Og byttet låsen på hanskerommet, så da kunne jeg fjerne gaffaen, hehe!

 

Gått oer hele bilen idag med Meguiars claybar og QuikDetailer. Er moro å se på den hvite klumpen at det fester seg brungul dritt som har sittet i porene på lakken min!

Imorgen håper jeg det blir lakkrens og polering ;)

 

Og ja, renset Green filteret mitt også idag.

Brukte Prikkbort og en børste og spylte rent etterpå. Tørket i sola ;)

 

Pics:

 

FØR

 

IMG_3966.jpg

 

ETTER

 

IMG_3969.jpg

 

 

IMG_3967.jpg

Bilforumet.no
Administrator
-96 BMW 328i Touring
x -92 BMW 318iS Coupé

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Ikkenoe av dette var inni filteret, alt satt fast utenpå. Sjekket inni LMM, og det var helt rent inni der :)

 

Aha ja, var ''veggene'' inni luftmassemåleren støvfri også? Jeg så en trakt inni orginalboksn som halverte luftinntaket, reiv den ut å da kom noe mer av gromlyden ut av M52B28'n ;) Prøvd å gi gass fra 2000rpm med ruta nere? Grom lyd!

Har biler

Har hatt biler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha ja, var ''veggene'' inni luftmassemåleren støvfri også? Jeg så en trakt inni orginalboksn som halverte luftinntaket, reiv den ut å da kom noe mer av gromlyden ut av M52B28'n ;) Prøvd å gi gass fra 2000rpm med ruta nere? Grom lyd!

 

Veggene inni var rene ja. Gi gass fra 2000 rpm? Nei det har jeg aldri testet... ;)

Bilforumet.no
Administrator
-96 BMW 328i Touring
x -92 BMW 318iS Coupé

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden sist har jeg polert bilen, før det gikk jeg over hele bilen med clay. Anbefales! I esken følger det med en flaske lube, Meguiars Quik Detailer.

 

Litt bilder, ikke de beste men:

 

 

4319_78288769326_676844326_1893766_.jpg

 

IMG_4106.jpg

 

IMG_4112.jpg

 

IMG_4015.jpg

 

 

Skal ha solfilm nå, setter den bort nå en av dagene. Så blir det lakkering av kalippere, oljeskift + litt småtteri. :)

Bilforumet.no
Administrator
-96 BMW 328i Touring
x -92 BMW 318iS Coupé

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Kjøpt inn litt bilpleieting i det siste:

 

IMG_4332.jpg

 

ARO (amazing roll-off) er en fantastisk avfetting, spesielt fin på dekk. Drar ut skitt fra gummien før man går over igjen med dekkglans ;)

 

Glassrensen til Meguiars er genial, bruker den på innsiden av ruter osv.

Fant en artig og hendig sak på Clas Ohlson som bel brukt samtidig:

 

IMG_4358.jpg

 

Har også handlet inn Meguiars Gold Class Trim Detailer, til lister osv...meget bra den også. Samt noen mikrofiber påføringsputer :)

 

Tilslutt kjøpte jeg denne: 415wbiYfKXL._SL500_AA280_.jpg Denne er blant de beste quick detailerne på markedet idag og MÅ oppleves ;) Vannet beader noe sykt...trodde ikke det før jeg så det, hehe.

Bilforumet.no
Administrator
-96 BMW 328i Touring
x -92 BMW 318iS Coupé

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada, det ble ca. 10 mil på Rudskogen på lørdag da. Perfekte forhold, med delvis sol og skyer og mild temperatur. Ikke for varmt, ikke for kaldt.

Bilen oppførte seg veldig bra, hadde nokså slitte dekk bak, men det fungerte. Bremsene ristet voldsomt etter 4-5 runder, men var fine når de var kalde igjen.. Mulig at det er de uorg. slissa/borra skivene som krangler litt...

 

På veien hjem, i fergekø i Moss, var det en måke med diare som slapp seg rett over bilen min! Forbanna krek! Var endel som lurte litt når jeg sto med Meguiars sprayen og klut på bildekket, hehe. For noe svineri!

 

 

Litt bilder:

 

http://tinyurl.com/n3tvsa

Endret av Dr_S

Bilforumet.no
Administrator
-96 BMW 328i Touring
x -92 BMW 318iS Coupé

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår