Gå til innhold

Tråden om min E36 328i touring M-tech

Ranger emnet


Dr_S

Anbefalte innlegg

  • 3 weeks later...
  • Svar 533
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

  • 2 weeks later...
utrolig fin bil dr_S! det må være landets mest velholdte touring;) helt sykt hvor blank du har fått den. Har nylig kjøpt 323i touring selv og kjører rundt med et kjempe smil. hvor kjøpte du luftfilteret ditt?

 

 

Takk! Ja, det er ikke mange E36 touringer her i landet da..så får litt gratis der, hehe ;)

Legger litt ære i det å ha bilen blank og ren til enhver tid kan du si, blitt litt bitt av bilpleiebasillen! Sier bare Meguiars, har jo blitt rene samlemanien med produkter her nå, hehe...

 

323i er jo morro bil det, lage en tråd på den da? Vil se mere E36 touring her inne!

Luftfilteret sto i bilen faktisk da jeg handla den, mulig det er kjøpt hos Kollevold eller.no

Bilforumet.no
Administrator
-96 BMW 328i Touring
x -92 BMW 318iS Coupé

Lenke til kommentar
Del på andre sider

blir nok ikke noe tråd om bilen min med det første. har desverre ikke råd til å gjøre noe serlig med bilen, annet enn å holde den vedlike:( men hvite blinkers må jeg ha, de orange er VELDIG orange! er du fornøyd med bilen når det gjelder motor og reprasjoner? har det vært noe serlig utgifter der? jeg er veldig fornøyd fåreløpig og satser på jeg ikke får store problemer om jeg følger servicer og er flink med oljeskift og sånne små ting:polish:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

blir nok ikke noe tråd om bilen min med det første. har desverre ikke råd til å gjøre noe serlig med bilen, annet enn å holde den vedlike:( men hvite blinkers må jeg ha, de orange er VELDIG orange! er du fornøyd med bilen når det gjelder motor og reprasjoner? har det vært noe serlig utgifter der? jeg er veldig fornøyd fåreløpig og satser på jeg ikke får store problemer om jeg følger servicer og er flink med oljeskift og sånne små ting:polish:

 

Du kan i det minste "koste på deg" å lage en avatar da, så jeg får sett bilen! Hehe.

Jeg er veldig fornøyd med bilen, det må jeg si. Har ikke hatt større reparasjoner i det hele tatt. Har kun måttet bytte slitedeler som viftereim, klimareim, støtdempere, bremser, foringer osv.

Så litt blir det jo, men er mest koseting ;)

Skulle helst hatt byttet vannpumpa da den har en tendens til å svikte på M52 motorene.

Gi den god olje, jeg anbefaler Castrol, minst 1 gang i året og hold øye med bremsevæske, kjølevann og oljenivå.

Bilforumet.no
Administrator
-96 BMW 328i Touring
x -92 BMW 318iS Coupé

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liten update:

 

 

Igår kom det en bil på døra her med en pakke fra dekkonline.com:

 

09e26bc3.jpg

 

2 stk ferske Dunlop Sport maxx 225/45-17 :)

Bakdekkene er blankslitte pr dags dato... Dekkonline kan trygt anbefales, bestilte på nett søndags kveld og torsdag kl 16 sto de her på trappa ;) Sendt fra Tyskland.

 

Idag fikk jeg ånden over meg, fant ut at jeg ville montere kromringene fra bimmian.com som har ligget i en skuff her siden ifjor, hehe.

MEN, jeg fant ikke bitssettet mitt så da var det å fyke inn på Biltema å finne noe i en fei. Er jo også 10 års garanti ;)

 

b9eehw8z0laof1qzjinv.jpg

 

 

Kjøpte også en stor pakke med kjøkkensvamper, hehe..

 

1eskyywchs1njc0sd8zk.jpg

 

De er utrolig kjekke når man skal påføre dekkfornyer! Tips!

 

 

Vel...så var det igang med å skru ut instrumentet..Gjorde dette flere ganger på min gamle 318is, da det gikk noen pærer inni der og den fikk også montert kromringer. ;) Så visste hva jeg gikk til liksom..Men på 328'n var det endel verre. Måtte ut med hovedlysbryteren og inn med handa for å få dyttet ut instrumentet.

Deretter er det 3 kabler festet på baksiden. På BMW er alltid disse kontaktene festet med noen utrolig knotete klips, slags låsepinne over kontakten, hvis dere skjønner. På nyere E36 har de tydeligvis oppgradert disse.

 

Nå må du trykke inn en liten plastknapp samtidig som du feller ned den låsepinnen... Fant et lite bilde som illusterer litt:

 

b3b536cc.jpg

 

 

Men etter mye banning, oppskrapete fingre og rå makt, fikk jeg disse tilslutt løs :)

Resten var en lek! Disse bimmian ringene var drittrange, men nå sitter de iaf fast! De klipses bare fast i åpningene, praktisk!

 

Slik ble det tilslutt:

 

14cd6d27.jpg

 

ed6d7e0d.jpg

 

 

Ros og ris mottas med takk!

Bilforumet.no
Administrator
-96 BMW 328i Touring
x -92 BMW 318iS Coupé

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Da var Dunlop Sport Maxx dekkene lagt om på bakhjula. Må si det gjorde greit forskjell. De som sto på var så slitte at de var steinharde, blankslitte i midten!

Var på BMW på fredag og kjøpte inn Castrol differensialolje og girolje som jeg har planer om å få byttet snart.

Er mye eg hadde tenkt å gjøre med bilen i sommerferien, men det har jo regnet stort sett hver dag....grrr.

Imorgen er det tilbake på jobb igjen og da kommer sikkert sommersola tilbake...typisk!

Bilforumet.no
Administrator
-96 BMW 328i Touring
x -92 BMW 318iS Coupé

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Har nå fått byttet olje på både girkasse og bakaksel, greit å få gjort synes jeg. Castrol selvfølgelig;) Glemte kjøpe bensinfilter da, tar det neste gang bilen skal opp på bukk. Og det blir ikke lenge til, funnet ut at jeg igjen må skifte skiver foran, vibrerer helt jævlig ved nedbremsing...

Har også bestilt ny M3 leppe foran og nye innstigslister. Planen er å lakkere fronten før Våler.

Endret av Dr_S

Bilforumet.no
Administrator
-96 BMW 328i Touring
x -92 BMW 318iS Coupé

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva nice led jus og saker. ;) krom ringer er fint det å da. faader så på det ene bilde der du hadde polert bilen, det jeg ikke så var jo mønstere i bak dekka kjønner du kjøpte nye dekk. :P

Bmw 318D 2010 4D 

Bmw 520i 2000 Stv. (solgt)

Bmw 320i 4D 96 m-tech (solgt)
Bmw 318ic 03 (Solgt)
Bmw 318 is 95 (solgt
Bmw 518 i 84 (solgt)
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår