Gå til innhold

Tråden om min E36 328i touring M-tech

Ranger emnet


Dr_S

Anbefalte innlegg

 

 

Vurderer å droppe GT splitterne til våren, syns det faktisk var penere uten, så da har jeg et splitter nytt sett liggenge som sikkert blir lagt til salg snart Wink

 

Planene til våren er å lakke opp fronten (og kanskje panser, kommer an på pris..) samt å legge solfilm hele veien.

Skal også ha ny M3 leppe foran.

Har også noe overflaterust på venstre hjulbue samt nederst på venstre bakdør som må taes... må ha nye baklukedempere.. er alltid noe! Smile

 

Ser skikkelig frem til den dagen da jeg kan vaske bilen grundig å ta vårpussen!

Tenkte teste ut claybaren til Meguiars...noen erfaringer?

 

Hvis du først lakkerer front og panser kommer du til å bli fristet til å ta resten og. Ny lakk er så digg :) Er flere som gleder seg til å ta vårpussen. Sette på radio'n og ta en ettermiddag med renhold samtidig som er legger på sommerhjula er kos :)

03 Bmw E46 320 cab[Apr09-] 93 Bmw E36 318I[jul10-]

X:92 Bmw E36 318is sedan[juni07-sept09] X:93 Bmw E36 325 Cab[mar07-aug07]

X 04 VW Golf V FSI Sportline[nov06-apr07] X 85 VW Jetta 1,6L[des09-Aug10]

X:92 Mazda Mx-3[okt04-aug06]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 533
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

Fant ut at jeg trengte litt mere Meguiars produkter, så slang inn en ordre hos Autogeek istad Wink

 

 

1 G-1016 - Meguiars Smooth Surface Clay Kit 26.99

2 G-7516 - Gold Class Endurance High Gloss Tire Gel 19.98

1 X-3002 - Meguiars Microfiber Wash Mitt 5.99

2 X-2010 - Meguiars Supreme Shine Microfiber Towel 11.98

1 G-12664 - Meguiars NXT Generation Car Wash 9.99

1 G-14922 - Meguiars Quik Out Carpet Stain Remover 7.99

1 G-13600 - Meguiars Quik Interior Detailer Interior Wip 7.99

2 X-3080 - Meguiars Even-Coat Applicator 9.98

Bilforumet.no
Administrator
-96 BMW 328i Touring
x -92 BMW 318iS Coupé

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

La den ordren fra Autogeek litt på hylla, da det ble litt dyrt med frakt osv. Hater sånt, at frakt skal bli like mye som verdien på produktene tilsammen, men men...mulig jeg slår til allikevel, dett eer jo ting jeg trenger så... Kjøpte også 10l med en god avfetting som heter "prickbort" istad da..kommer vel pakke i posten imorgen håper jeg. Bilen trenger en skikkelig vask nå, stått i 2 uker i støv og dritt.

Bilforumet.no
Administrator
-96 BMW 328i Touring
x -92 BMW 318iS Coupé

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har handla inn litt ting nå, hadde ikke hageslange engang, hehe. Så da fikk jeg testet springen ute også, funket fint og det er så deilig å bare kunne stå i gården og vaske bil. Der jeg bodde ifjor, måtte jeg rundt på andre siden av huset for å få spylt.

Kjøpte også sånn trykkflaske på 5l som jeg har tenkt å fylle med avfetting.

Måtte også ha refill med Meguiars NXT såpe, var gått tom gitt! ;)

Vasket skikkelig idag og polerte panseret for å kose meg litt i fine været :)

Skal gå over hele bilen med clay snart ,før polering igjen.

Eisenmann stussene var helt inngrodd med møkk, men etter solide doser Autosol og ei fille ble de blanke igjen ;)

Endret av Dr_S

Bilforumet.no
Administrator
-96 BMW 328i Touring
x -92 BMW 318iS Coupé

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig - idag var det tid til å få på sommerdekk! Vasket felgene grundig igår og hadde de rene og fine idag.

 

IMG_3877.jpg

 

 

Fant ut at jeg ville teste ut Prikkbort'en inni hjulbrønnene, da jeg har sett andre som har gjort dette. Fant en gammel oppvaskbørste og satte igang, var jaggu mye gammel dritt som ble spylt ut. Oppi ved dempertårna lå det tjukt lag med sand, som rausa ut da jeg dyttet oppi der med børsten.

 

Litt bilder:

 

 

Før:

 

IMG_3884.jpg

 

Etter:

 

IMG_3885.jpg

 

 

 

Syns det ble rent jeg, hehe :)

 

IMG_3881.jpg

 

IMG_3882.jpg

 

IMG_3886.jpg

 

IMG_3876.jpg

 

 

 

Litt av dritten som rant av:

 

IMG_3887.jpg

 

Måtte bare ut en tur etter at sommergummien var påsatt, er liksom noe spesielt det med den første turen ;)

Endret av Dr_S

Bilforumet.no
Administrator
-96 BMW 328i Touring
x -92 BMW 318iS Coupé

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pent!

 

Hva brukte du sa du for å få det så rent i hjulhusene? Prikkbort? Hva er det for noe?

 

 

Prikkbort eller Prickbort om du vil.. Er en avfetting som er veldig fin. Kjøpte den på godkjemi.com men kan også fåes over disk visse steder.

 

Har blitt golf på meg nå, om du husker den grønne E36'ene jeg hadde tideligere:)

 

Ahh..ja husker du hadde det ja, den sedanen =) Men Golf?!

Bilforumet.no
Administrator
-96 BMW 328i Touring
x -92 BMW 318iS Coupé

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår