Gå til innhold

maartn

Bruker
  • Innholdsteller

    213
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om maartn

  • Bursdag 08/03/1987

core_pfieldgroups_99

  • Modell (eks S4)
    Golf IV
  • Biltype (eks Audi)
    VW
  • Årsmodell (eks 1995)
    2000
  • Yrke eller sivil status
    IT
  • Motor (eks 1.6)
    1.4
  • Fylke
    Møre og Romsdal

Contact Methods

  • Website URL
    http://s57.photobucket.com/albums/g239/maartn/
  • Bosted
    Ålesund

maartn's Achievements

  1. Byttet kjøleviften og problemet er nå borte! :)
  2. Takk for tips, men denne kabelen går til kjøleviften.. Kanskje greit å prøve å bytte hele viftesatsen med de 2 viftene og se om det forsvinner da.
  3. Legger til at samboeren min som bruker bilen mest opplevde en periode at lyset for at bakluken var åpen lyste til tider, men dette skjer ikke nå om dagen i alle fall.
  4. Tror jeg må begynne på nytt her.. jeg har ikke låst panserlåsen når jeg har feilsøkt.. så derfor er det mye rar informasjon som har dukket opp. NY INFO :) Jeg er usikker på om bilen går skikkelig i dvale, men den legger seg på 0.16A og går ikke lavere over lang tid. Alle sikringer ble fjernet på nytt men ingen endringer. Når jeg tar bort en kabel som står på fronten av sikringsboksen forsvinner trekket til 0.0A Noen som vet hva denne kabelen går til? Noen plass jeg kan finne det ut? [ATTACH]39832[/ATTACH] Jeg målte broren min sin Audi A3 (samme bil) og den skifter mellom 0.0A og 0.1A når den er i dvale.
  5. Ja, sjekker opp igjen i morgen. Skal også teste med en kamerat's multimeter. Alle sikringer i mottor og kupè er koblet fra ja. Dog var det ingen forandring på sikringene i kupè. Har koblet fra dynamo forresten, og det var ingen forandring.
  6. Tok ut absolutt alle sikringene igjen i dag og multimeteret viser da 150mA Når jeg kobler til den ene sikringen viser hopper den opp på 380mA og den med den ene går den opp til 440mA. Jeg husker ikke nøyaktig hvilke sikringer det er i farten, men det store hoppet er på interiørlys. Men det er jo fortsatt mye trekk (150mA) når alt er koblet ut. Noen flere tips ang. disse opplysningene? [ATTACH]39820[/ATTACH] [ATTACH]39821[/ATTACH]
  7. Bruker et multimeter på jobb.. Stiller det inn på amper. Har målt annen bil og sett strømtrekket der - og det er lavt. Ja, det er merkelig. Men det er vel noen ting som er koblet utenom sikringsboksene? F.eks dynamo og starter har jeg hørt? Har lest mye om tenningslås, klima osv.. men alt dette går jo på sikringer. Ladespenning er god. Redd at dette vil ta tid om jeg leverer den på verksted :\
  8. Hei, Den holder trolig 1 uke med ladet batteri. Normalt trekk er 10 til 30mA - så 350mA er jo ekstremt høyt standby trekk og tømmer batteriet etter litt tid. Jeg har som nevnt tatt ut alle skkringer. Så hva står jeg igjen med? jordingsfeil? Starteren? hmm..
  9. Hei, Audi A3 1.6 2004 mod. trekker 350mA når den er skrudd av og jeg har brukt en hel kveld på å feilsøke dette nå. Ingen av sikringene får dette strømtrekket ned (tatt ut alle sikringer i begge sikringsboksene) Jeg har også koblet fra kabler til hengerfeste da dette er det eneste som kan være ettermontert uten hell. Fakta er da at ingenting som går igjennom bilens sikringsbokser forårsaker dette. jeg koblet også fra dynamo fo å se om jeg så noen forskjell. Eneste jeg ikke ikke fikk koblet fra var starteren. Noen som har noen tips om hva jeg kan feilsøke videre? Det er verdt å nevne at når jeg tar sikringen til interiørlyset synker forbruket 100mA. Men det er fortsatt 250mA trekk. Tips mottas med stor takk da vi er lei av startkabler :) /Martin
  10. Hei Bilen vil plutselig ikke starte, jeg vil beskrive hva som har skjedd: Det startet med at bagasjeluken ikke ville åpne - automatisk lås. Så ville motoren plutselig ikke starte, men vindusviskere startet en liten periode før de også stoppet. Når jeg skrur på tenningen lyser alle varsellamper(de slukker ikke) samt bremsevarsellyset(utropstegn med ring rundt) blinker og det piper. Trolig er dette en el feil? noen som har noen ideer før jeg tar den til møller? Mvh Martin
  11. Jada, har nokså god kontroll. :-) Men produktene jeg er usikker på. Tenkte på noe rens, polish og Jetseal x2 over og evnt. dp maxwax på toppen? Blir ikke det bling? ;) Men hvilken rens for å få vekk litt swirls? Eller meguairs scratch x tar litt av de? Har ikke maskin for øyeblikket nemmelig. Har også tenkt på å kjøpe meguairs step 1,2 + jetseal og step 3 på topp ? Høres det bra ut? Eller vil det bli merkbart bedre med: 1.en eller annen rens 2.Chemical Guys Extreme shine ez-cream glaze 3.jetseal 4.dp maxwax f.eks ? Kom gjerne med din/deres favoritt kombo, og nettbutikk hvor jeg kan handle det fra. :)
  12. Bilen er så å si fri for alt som heter lakk-beskyttelse, så jeg tenkte å gi den et skikkelig lag med beskyttelse. Jeg har plass å stå hvor det er varmt. vask og clay blir jo gjort før polering, men har noen spørsmål: 1. Hvilken clay? Dyr eller billig? osv. 2. Lakkrens (Viktig?) 3. Hvilken polish, voks osv for å holde ut vinteren? Bør jeg gå for en hard voks? 4. Lakkforsegling viktig? For at voksen / polishen ikke skal forsvinne etter litt vask? Gjerne linker til hva jeg bør kjøpe, nettbutikker osv. Har tenkt på den DP maxwax, men finner den ikke hos scandicshine lenger. Takk på forhånd ;)
  13. Hei! ;) Liker inspirasjonen jeg får ang. vedlikehold her. Pen og blank bilen din. Har hentet meg en orginal e36 coupe i helgen, så deilig å være "tilbake" :)
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår