virtual Skrevet Desember 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2006 Takker:) fant forresten en Super White 21/5W pære http://www.eautoworks.com/html/ORD-1-1-1-214.cfm Hjertelig takk :) Siter 1996 Volvo 945 Racewagon X 1986 Volvo 745 Racewagon Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fsl Skrevet Desember 28, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2006 skeptisk til alt dette med Xenon look-a-like pærer.. denne typen pærer bruker "blått" glass, som da fjerner en god del lys. det "SER" bedre ut. men du får i realiteten MINDRE lys enn ved å bruke pærer som har helt blankt glass tro meg. dette er selv testa og lest MYE om dette emnet. ta et søk på google etter daniel stern lightning. så skal dere få lest litt om hva disse "blå" pærene egentlig gjør. Du har helt rett. :) Det samme gjelder for tusenmetere med blått glass. :) Siter - 04 RAM 2500 Cummins - 92 Civic EG9 VTI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
boXer Skrevet Desember 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2006 Osram +30% og +50% funker. Begge lyser bedre enn vanlige Osram. Men levetiden går ned en smule. 100/80W og sånt er bare plage for alle andre i trafikken. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cordoba dude Skrevet Desember 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2006 kjører i øyeblikket med biltema sine 55/60W (mulig eg bommer med noen w nå, men ivertfall, standar watt til bilen... ) pærene er av typen mega blue typen... og gir en form for hvitt lys... syns de lyser greit nok ivertfall... innbiller meg at de er bedre enn orginal pærene, men kan ikke love noe.. har sett biltema har 100W h3 og h4 pærer, men som nevnt tidligere av andre her, lyktene tåler det ikke... stopp på ett busstopp for å skrive tekstmelding, med langlysene på, så smelter reflektoren din... Siter Å kjøre bil uten musikk, er som å pule alene... http://www.bergen-gatebilklubb.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
virtual Skrevet Desember 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2006 Osram +30% og +50% funker. Begge lyser bedre enn vanlige Osram. Men levetiden går ned en smule. 100/80W og sånt er bare plage for alle andre i trafikken. Hva er ekte xenon da? Siter 1996 Volvo 945 Racewagon X 1986 Volvo 745 Racewagon Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet Desember 29, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 29, 2006 Har du råd, so kjøp xenon. Har ikkje sjekka prisen, men du får vel h4 bi-xenon til ca 4000,- Da får du bra lys! (ikkje lovlig pga automatisk høgdejustering) Men med rett justering av lyktene, og at du vasker lysene ofte, går det sikkert greit. Siter Bilforumet.noModerator: Bilpleie - Bilstereo -2003 Volvo S60 2.4D-1981 Porsche 911 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MicrolaXx Skrevet Desember 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2006 Hvis du kun vil ha best mulig lys så anbefaler jeg deg å kjøpe xenon kit (EKTE xenon da vel og merke)! Da får du KONGELYS!! BMW E39 med facliftlykter og xenon originalt i nærlys. Ettermontert xenon i fjern 6000K med 55W ballaster fra dybvik trading. Nærlys Fjernlys ;) Ingen stygge 1000-metere får ødelegge utseende på den nydelige bilen min nei! :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fsl Skrevet Desember 30, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2006 Har bare dårlig tro på xenon i H4 Siter - 04 RAM 2500 Cummins - 92 Civic EG9 VTI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
blodfisk Skrevet Desember 31, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 31, 2006 ja, og ka skjer når eg setter xenon kit h4 i min volvo s40 som har orginalt h4 halogenpærer, jo lyset forsvinner overalt, og rett i trynet på personen som kjem kjørande mot meg. Onkel politi kjem til å reagere på dette. Du må vel ha linselys? skal eg kjøpe det og blir det fort ein 8-9 tusen for meg vertfall. kjedelig med h4. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
otis Skrevet Desember 31, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 31, 2006 Kan ikke forstå at så mye lys skal forsvinne opp i ansiktet til motgående biler, du har vel reflektor eller linser som alle andre? Det er jo reflektor eller linser som styrer lyset dit det skal, ikke pæra, såklart pæra gjør det litt, men det er bare skjoldet som gjør det og det er vel ikke designet feil. Vil jeg tro. Men om man derimot har litt feiljustert lys og evt. skitten lykteglass så blir det nok verre. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wildes Schwein Skrevet Januar 1, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 1, 2007 Hvis du kun vil ha best mulig lys så anbefaler jeg deg å kjøpe xenon kit (EKTE xenon da vel og merke)! Da får du KONGELYS!! BMW E39 med facliftlykter og xenon originalt i nærlys. Ettermontert xenon i fjern 6000K med 55W ballaster fra dybvik trading. Fjernlys ;) Ingen stygge 1000-metere får ødelegge utseende på den nydelige bilen min nei! :D Åssen funker dimming på fjernlysa dine? Jeg har veldig lyst på Bi-Xenon men er redd pærene i fjernlysa går fort på grunn av hyppig tenning. Siter BMW 94' 320i ///M-tech. X-BMW 88' 518i (Vrak-tech) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MicrolaXx Skrevet Januar 1, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 1, 2007 Har hatt det i over 1 år nå og det fungerer utmerket ennå :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MicrolaXx Skrevet Januar 1, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 1, 2007 Kan ikke forstå at så mye lys skal forsvinne opp i ansiktet til motgående biler, du har vel reflektor eller linser som alle andre? Det er jo reflektor eller linser som styrer lyset dit det skal, ikke pæra, såklart pæra gjør det litt, men det er bare skjoldet som gjør det og det er vel ikke designet feil. Vil jeg tro. Men om man derimot har litt feiljustert lys og evt. skitten lykteglass så blir det nok verre. Som du ser på bildet over så er lyslinjen perfekt kuttet.. Det er helt mørkt der det ikke lyser.. Det er det som er fordelen med linselykter at det ikke blir noe strølys. I en konvensjonell lykt der glasset styrer lyset så vil det bli veldig mye strølys og blendingseffekten blir stor når man har sterke xenon-pærer i slike lykter. EDIT: nå er ikke kuttet helt perfekt her fordi lyktene mine var litt møkkete når bildet ble tatt... :P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fsl Skrevet Januar 1, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 1, 2007 Kan ikke forstå at så mye lys skal forsvinne opp i ansiktet til motgående biler, du har vel reflektor eller linser som alle andre? Det er jo reflektor eller linser som styrer lyset dit det skal, ikke pæra, såklart pæra gjør det litt, men det er bare skjoldet som gjør det og det er vel ikke designet feil. Vil jeg tro. Men om man derimot har litt feiljustert lys og evt. skitten lykteglass så blir det nok verre. På vanlige eldre biler er det lykteglasset som styrer lyset, reflektoren bare samler til en stråle. Men på nyere biler har du lykter med klare glass hvor reflektorer sprer lyset, og på en bedre måte så du får en mye bedre avkutting på lyset.. Siter - 04 RAM 2500 Cummins - 92 Civic EG9 VTI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fres Skrevet Januar 2, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 2, 2007 Jeg har prøvd de fleste pærene fra RING, synes hvertfall de lyser bedre en vanlige halgoen pærer. Vært veldig fornøyd med sportz blue... Skal invistere i et h4 bixenon snart, ligger på 3500 ca. Det er til og leve med, særlig med tanke på hva man får igjen for det. Siter Signatur.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.