Jump to content
Bilforumet.no
  • 0
Sign in to follow this  
fsl

Beste H4 og H3 pærer

Rate this question

Question

Hei, lurer på hva som er de beste og sterkeste pærene til H3 og H4?

Kan gjerne være 100w osv :)

Har Biltema 100/80W H4 nå og dem er like dårlige som vanlige 60/55W... Skal ha noen 100W+ H3 pærer til tusenmeter og tåkelys også..

Share this post


Link to post

Recommended Posts

  • 0
skeptisk til alt dette med Xenon look-a-like pærer..

 

 

denne typen pærer bruker "blått" glass, som da fjerner en god del lys.

 

det "SER" bedre ut. men du får i realiteten MINDRE lys enn ved å bruke pærer som har helt blankt glass

 

 

tro meg. dette er selv testa og lest MYE om dette emnet. ta et søk på google etter daniel stern lightning. så skal dere få lest litt om hva disse "blå" pærene egentlig gjør.

 

Du har helt rett. :) Det samme gjelder for tusenmetere med blått glass. :)

Share this post


Link to post
  • 0

kjører i øyeblikket med biltema sine 55/60W (mulig eg bommer med noen w nå, men ivertfall, standar watt til bilen... ) pærene er av typen mega blue typen... og gir en form for hvitt lys... syns de lyser greit nok ivertfall... innbiller meg at de er bedre enn orginal pærene, men kan ikke love noe.. har sett biltema har 100W h3 og h4 pærer, men som nevnt tidligere av andre her, lyktene tåler det ikke... stopp på ett busstopp for å skrive tekstmelding, med langlysene på, så smelter reflektoren din...

Share this post


Link to post
  • 0

Har du råd, so kjøp xenon. Har ikkje sjekka prisen, men du får vel h4 bi-xenon til ca 4000,-

Da får du bra lys!

(ikkje lovlig pga automatisk høgdejustering)

Men med rett justering av lyktene, og at du vasker lysene ofte, går det sikkert greit.

Share this post


Link to post
  • 0

Hvis du kun vil ha best mulig lys så anbefaler jeg deg å kjøpe xenon kit (EKTE xenon da vel og merke)! Da får du KONGELYS!!

 

BMW E39 med facliftlykter og xenon originalt i nærlys.

Ettermontert xenon i fjern 6000K med 55W ballaster fra dybvik trading.

 

4.jpg

Nærlys

 

5.jpg

Fjernlys ;)

 

Ingen stygge 1000-metere får ødelegge utseende på den nydelige bilen min nei! :D

Share this post


Link to post
  • 0

ja, og ka skjer når eg setter xenon kit h4 i min volvo s40 som har orginalt h4 halogenpærer, jo lyset forsvinner overalt, og rett i trynet på personen som kjem kjørande mot meg. Onkel politi kjem til å reagere på dette. Du må vel ha linselys? skal eg kjøpe det og blir det fort ein 8-9 tusen for meg vertfall. kjedelig med h4.

Share this post


Link to post
  • 0

Kan ikke forstå at så mye lys skal forsvinne opp i ansiktet til motgående biler, du har vel reflektor eller linser som alle andre? Det er jo reflektor eller linser som styrer lyset dit det skal, ikke pæra, såklart pæra gjør det litt, men det er bare skjoldet som gjør det og det er vel ikke designet feil. Vil jeg tro. Men om man derimot har litt feiljustert lys og evt. skitten lykteglass så blir det nok verre.

Share this post


Link to post
  • 0
Hvis du kun vil ha best mulig lys så anbefaler jeg deg å kjøpe xenon kit (EKTE xenon da vel og merke)! Da får du KONGELYS!!

 

BMW E39 med facliftlykter og xenon originalt i nærlys.

Ettermontert xenon i fjern 6000K med 55W ballaster fra dybvik trading.

 

5.jpg

Fjernlys ;)

 

Ingen stygge 1000-metere får ødelegge utseende på den nydelige bilen min nei! :D

 

Åssen funker dimming på fjernlysa dine? Jeg har veldig lyst på Bi-Xenon men er redd pærene i fjernlysa går fort på grunn av hyppig tenning.

Share this post


Link to post
  • 0
Kan ikke forstå at så mye lys skal forsvinne opp i ansiktet til motgående biler, du har vel reflektor eller linser som alle andre? Det er jo reflektor eller linser som styrer lyset dit det skal, ikke pæra, såklart pæra gjør det litt, men det er bare skjoldet som gjør det og det er vel ikke designet feil. Vil jeg tro. Men om man derimot har litt feiljustert lys og evt. skitten lykteglass så blir det nok verre.

 

4.jpg

 

Som du ser på bildet over så er lyslinjen perfekt kuttet.. Det er helt mørkt der det ikke lyser.. Det er det som er fordelen med linselykter at det ikke blir noe strølys. I en konvensjonell lykt der glasset styrer lyset så vil det bli veldig mye strølys og blendingseffekten blir stor når man har sterke xenon-pærer i slike lykter.

 

EDIT: nå er ikke kuttet helt perfekt her fordi lyktene mine var litt møkkete når bildet ble tatt... :P

Share this post


Link to post
  • 0
Kan ikke forstå at så mye lys skal forsvinne opp i ansiktet til motgående biler, du har vel reflektor eller linser som alle andre? Det er jo reflektor eller linser som styrer lyset dit det skal, ikke pæra, såklart pæra gjør det litt, men det er bare skjoldet som gjør det og det er vel ikke designet feil. Vil jeg tro. Men om man derimot har litt feiljustert lys og evt. skitten lykteglass så blir det nok verre.

 

På vanlige eldre biler er det lykteglasset som styrer lyset, reflektoren bare samler til en stråle. Men på nyere biler har du lykter med klare glass hvor reflektorer sprer lyset, og på en bedre måte så du får en mye bedre avkutting på lyset..

Share this post


Link to post
  • 0

Jeg har prøvd de fleste pærene fra RING, synes hvertfall de lyser bedre en vanlige halgoen pærer. Vært veldig fornøyd med sportz blue...

 

Skal invistere i et h4 bixenon snart, ligger på 3500 ca. Det er til og leve med, særlig med tanke på hva man får igjen for det.

Share this post


Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Answer this question...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  
×
×
  • Create New...

Important Information

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å opptimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Hvis du klikker videre på siden aksepterer du vår bruk av cookies.