Gå til innhold

Lett trimming av TDi motor

Ranger emnet


960T6

Anbefalte innlegg

Heisann,

 

har en volvo V40 2002 mod, med 1.9TDi motor (115hk). Har fundert litt på å øke effekten, men bare med "plug and play"- enheter.

 

Tenkte først å montere en trimchip fra KCR. Så var det luftfilter, men vet ikke hvordan dette ter seg på en TDi...?

 

En annen ting jeg lurte på å gjøre er å fjerne innholdet i katalysatoren (keramisk innsats) men dette er jeg usikker på om er uheldig for lambdasonden, vil den få feil signal med for mye gjennomstrømming..

 

På en bensinmotor er det jo lett: mest mulig luft inn, og mest mulig "flow" på ekossiden (litt må det være) Men hvordan er dette på dieselmotorer?

 

takker mye for svar...:shake

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

På en bensinmotor er det jo lett: mest mulig luft inn, og mest mulig "flow" på ekossiden (litt må det være) Men hvordan er dette på dieselmotorer?

 

 

Samme med dieselen, minst mulig restriksjon på luft og eksos gjør susen!

 

Men dette med partikkelfilter og katalysatorer kan jeg ikke noe om, og det er vel neppe lov å fjerne det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lambasonden sitter føre katalysator.

 

Du må gjerne fjerne innmatet, går nok bedre. Men at de merker det på eu-godkjenninga er jo garantert.

Hadde muligens gått med bensin hvis du leverte inn bilen varm og god, men med diesel neppe.

 

Sats på et godt chip og kn filter, og ikke noe jalla boks asså, ordentlig chip.

Opel Rekord B 1966 1700 2 dørs sedan

Opel Kadett B 2 1971 1100 2 dørs

Range Rover 3,5

Toyota Carina Stasjonsvogn(hugges snart)

Bmw 520 24 ventiler(Til salgs)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lambasonden sitter føre katalysator.

 

Du må gjerne fjerne innmatet, går nok bedre. Men at de merker det på eu-godkjenninga er jo garantert.

Hadde muligens gått med bensin hvis du leverte inn bilen varm og god, men med diesel neppe.

 

Sats på et godt chip og kn filter, og ikke noe jalla boks asså, ordentlig chip.

 

 

oki, har hørt om andre som har gjort det og det har gått greit for de.men co'en blir vel relativt høy kanskje..

 

satser i hvertfall på en boks fra KCR når den tid kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oki, har hørt om andre som har gjort det og det har gått greit for de.men co'en blir vel relativt høy kanskje..

 

satser i hvertfall på en boks fra KCR når den tid kommer.

 

Vet at på bensinmotorer brukes sprit eller kondensfjerner til å få ned co-verdiene på EU-kontroller men vet ikke hvordan det er på diesel... kanskje noen andre som vet??

-01 V40 1,8i -Bruksbilen-

-86 245 -Prosjektbilen-

-80 244 2,2 TIC -Evighetsprosjektet-

 

Har hatt mange andre bilmerker men ender alltid opp med Volvo....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Små ting som man merker godt:

-Juster opp turbotrykket om mulig.

 

-Juster opp dieseltrykket. Om det er fordelerpumpe da?

Er nok ikke så lett som å justere opp turbotrykket, men det avhenger litt av hvordan type pumpe det er..

 

Og bare for å si det. en diesel har ikke noe lambdasonde :)

For å bli gammel og vis, må man være ung og dum først!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår