Gå til innhold

Legg ut bilde og specs på noen av de absolute sykeste subwofferne!

Ranger emnet


soundlord

Anbefalte innlegg

Med frykt for å gå OT, så legger jeg inn noe som er On Tropic ;)

 

TC Sounds TC-5200, 12"/15"/18". En jeg siklet på tidligere, men som er "umulig" å få tak i, og blir jævla dyr i Norge :P

 

5200_00m.jpg

 

• Triple stacked ¾" tall ferrite magnets

• 400oz motor structure

• xmax of 30mm (one way linear travel)

• Dual (10") poly-cotton spiders with intergraded woven leads

• Extra spacing in-between spiders for lateral stability

• Extra clearance under the suspension for dynamic high excursions

• Detachable cast aluminum basket with high gloss power coating

• Massive 4" diameter, 8-layer, quad 1.2Ω aluminum voice coil (15",18" only)

• Massive 4" diameter, 8-layer, dual 2.4Ω aluminum voice coil (12" only)

• Ultra high thermal capacity titanium voice coil former

• 2000 watts sustained, 6000 watts dynamic

• High quality thermal flexible epoxies to ensure longevity

• Rigid lightweight brushed aluminum cone (+SP only)

• Anodized ultra lightweight black aluminum cone (+CP only)

• Vented flared pole piece

• Aluminum shorting ring

• Tall durable rubber surround allows for extreme excursion (+SP only)

• Optional competition package for even higher sensitivity and output. (+CP only)

• Dressed in a rubber magnet boot and gasket

• Hand built in our San Diego, CA factory <-- Noe dennes "bror" også er, Ground Zero Plutonium-serien...

 

18" TC-5200 QVC +CP

Qts 0.124

Qes 0.125

Qms 16.4

Fs 20hz

Res 4.8Ω

Ls 7.5 mH

Lp 12.7mH

Rp 15.6Ω

Dia 406mm

Vas 338l

mms 395g

cms 141um/N

bl 45T*m

Spl 96.1dB

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 61
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

hva med denne da?

xx3212.jpg

 

6400W og 3200RMS, tror det skal gi litt lyd også:D

 

jeg var med å koblet opp en slik på en 2000w rms forsterker i en ohm, og da spilte den ikke så fantastisk.

men vi koblet den i 2ohm (tørrte ikke 0,5) så det vil vell si ca 1000 watt rms. og den fortjener mere enn det! håper å få testet den ut litt mere senere.

Biler nå: Volvo 740 turbo og MB C180

 

Anlegg: DD 9515, DD 2510, DD M3, Hifonics Brutus 2000

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med frykt for å gå OT, så legger jeg inn noe som er On Tropic ;)

 

TC Sounds TC-5200, 12"/15"/18". En jeg siklet på tidligere, men som er "umulig" å få tak i, og blir jævla dyr i Norge :P

 

5200_00m.jpg

 

Er det bare meg eller ser denne veldig lik ut som noen andre beist fra GZ og SS ?

Mvh

Lars Engen

lars76@online.no

http://members.cardomain.com/arosa

Team Bling Bling:

Pioneer P9+P9 DSP

Pioneer DVD+DAB

Soundstream TR forsterkere

Soundstream Van Gogh subbere

Soundstream kondensator

Eton Midbass/Mellomtone

MT diskant

Monster Cable

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det bare meg eller ser denne veldig lik ut som noen andre beist fra GZ og SS ?

 

De er relativt like, GZ bruker 4hp magnetstruktur fra TC, men Soundstream bruker en enda større magnet som er spesiellt utviklet for XXX-15.

 

Mvh

Dag Johansen

"Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Audiocontrol 190 som ikke ble godkjent fordi måleren bare ramlet av hele tiden ;)

 

Men vi får jo se, er jo snart på tide at noen slår Pioneer snart sånn at de gidder å skru opp litt mer :D

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

når jeg klarer nermere 135 med en 5.25" festet i en papplate på 50Hz, så er det meste mulig... det kommer bare an på bilen, hehehe :D

 

edit: ellers ka jeg nevne at blaupunkt er noe av det bedre jeg har vært borti!

http://www.blaupunkt.com/no/7606293000_main.asp ikke bare spiller det høyt, men pent og dypt også.

 

 

fett at fler liker disse ;)

 

hadde selv 12" utgaven i forrige coupeen,men sleit med å få den til å spille skikkelig bra :(

Dere får finne ei feit kasse, så får jeg heller handle ny om jeg går lei SS subbene(som ikke skal brukes i DB sammenheng ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Audiocontrol 190 som ikke ble godkjent fordi måleren bare ramlet av hele tiden ;)

 

Men vi får jo se, er jo snart på tide at noen slår Pioneer snart sånn at de gidder å skru opp litt mer :D

 

mhmm, og den målingen var noe merkelig siden den plutselig hoppet fra 181 til 185. Tror måleren ramlet ned til et sted som spiller høyere.. Men det skiller svært lite mellom audiocontrol 190 og termlab da..

-'00 Fiat Punto - Prosjekt dypbass

-'87 Fiat Panda - prosjekt wannabe dBdragger

Team Lydtrykk.no avd. Finnmark

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fett at fler liker disse ;)

 

hadde selv 12" utgaven i forrige coupeen,men sleit med å få den til å spille skikkelig bra :(

Dere får finne ei feit kasse, så får jeg heller handle ny om jeg går lei SS subbene(som ikke skal brukes i DB sammenheng ;) )

 

95L kasse tunet til 32-34Hz spilte veldig bra med 2x 12" syntes nå jeg da :)

veldig kraftig or dyp bass helt ned til ca 20-22Hz.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det bare meg eller ser denne veldig lik ut som noen andre beist fra GZ og SS ?

 

Som Dag har påpekt, er dette utgangspunktet for XXX og Plutonium... Gode elementer hand-made in the US istedenfor japsejukksamlebåndmøkk (selv om det er en del bra derfra og, vet jeg). :P

 

TC Sounds lager sånne godklumper, som de kan gjøre alle bestilte modifikasjoner på for andre firmaer som da selger det som sitt eget. :)

 

De lager mye annet også, som man ikke kjenner så lett igjen, f.eks.:

 

Elementene til SVS sine populære hjemmekino-sub'er med en 10" som spiller linjært +/-1dB fra 18Hz til 4000,-, f.eks. Ønsker meg en sånn til bursdagen min, forresten. ;) Og så lager de elementer for SoundSplinter, og Cactus, for å nevne to. Og... hmm.

 

Jeg ønsker meg hukommelse istedenfor den SVS'en...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mhmm, og den målingen var noe merkelig siden den plutselig hoppet fra 181 til 185. Tror måleren ramlet ned til et sted som spiller høyere.. Men det skiller svært lite mellom audiocontrol 190 og termlab da..

skiller vel fort 5-10dB fra vindu til gulv på noen biler lissom..

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som Dag har påpekt, er dette utgangspunktet for XXX og Plutonium... Gode elementer hand-made in the US istedenfor japsejukksamlebåndmøkk (selv om det er en del bra derfra og, vet jeg). :P

 

TC Sounds lager sånne godklumper, som de kan gjøre alle bestilte modifikasjoner på for andre firmaer som da selger det som sitt eget. :)

 

De lager mye annet også, som man ikke kjenner så lett igjen, f.eks.:

 

Elementene til SVS sine populære hjemmekino-sub'er med en 10" som spiller linjært +/-1dB fra 18Hz til 4000,-, f.eks. Ønsker meg en sånn til bursdagen min, forresten. ;) Og så lager de elementer for SoundSplinter, og Cactus, for å nevne to. Og... hmm.

 

Jeg ønsker meg hukommelse istedenfor den SVS'en...

 

Jeg hadde heller tatt den SVS'en. :D Jeg har jo en vettu. :D Tar gjerne en til og, men da kommer nok naboen og spør pent om han skal hjelpe meg å flytte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Audiocontrol 190 som ikke ble godkjent fordi måleren bare ramlet av hele tiden ;)

 

Men vi får jo se, er jo snart på tide at noen slår Pioneer snart sånn at de gidder å skru opp litt mer :D

 

uansett, det blir spennende til neste år!

 

og personlig er jeg sikker på at DD har mer å gå på enn det Pioneer har :win

Biler nå: Volvo 740 turbo og MB C180

 

Anlegg: DD 9515, DD 2510, DD M3, Hifonics Brutus 2000

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår