Gå til innhold

Jan Erik Johansen

Bruker
  • Innholdsteller

    1,896
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Jan Erik Johansen

  • Bursdag 11/07/1986

core_pfieldgroups_99

  • Interesser
    Elektronikk, Data, Stereo, Anime, Japan.
  • Modell (eks S4)
    Carina
  • Biltype (eks Audi)
    Toyota
  • Årsmodell (eks 1995)
    1995
  • Yrke eller sivil status
    Data Teknikker
  • Motor (eks 1.6)
    1.6
  • Modifikasjoner (eks konfilter, eksos)
    Annlegg? hmm... ^_^
  • Fylke
    Østfold

Contact Methods

  • MSN
    dj_janis@hotmail.com
  • Website URL
    http://jannis.no-ip.info
  • Bosted
    Moss, Norge

Jan Erik Johansen's Achievements

Generalmajor

Generalmajor (11/13)

10

Nettsamfunnsomdømme

  1. Jeg og tor raymond kom i allefall på 2. plass i VM i bassrace klasse 2 og 3, så der ligger norge godt an i allefall :) ps: neste år tar vi dem... :thumb
  2. er fult klar over at det er trafoer i forsterkeren. men dette alene er ikke alltid nok pga disse inverterene gir ofte ut veldig høye spenningstopper, på gjerne opptil 3-400V +/-, noe som skaper støy. snakker da av erfaring med lignende invertere. har forsøkt med forskjellige lyd-produkter, og med forskjellige trafoer. har til og med prøvd med en hjemmelagd forsterker på 2x 45W med dobble 120VA ringkjernetrafoer og 88000µF kondensatorbank, og god filtrering ellers også - selv dette slapp igjennom hørbar støy. Men for all del, det er ikke mye støy det er snakk om. og du hører neppe mye til det uansett når du har på musikk, så noe problem er det nok ikke. ville bare informere om at støy Kan forekomme... :)
  3. disse gir ikke ut sinuskurve, men firkantpulser. dette kan, på veldig mange annlegg, skape støy. men sett bort ifra det, så fungerer det fint ja.
  4. la meg få bruke den i 15 min så får vi se... hehe XD
  5. litt feil å si "gamle dager". fremdeles Veldig mange klasse AB forsterkere, også til sub-bruk (selv om det blit færre til dette formålet). og disse ligger på ca 50-60% virkningsgrad. du har dog rett i at de fleste sub-forsterkere er klasse D baserte og ligger på 75-95%. :) når det gjelder klipping tar du også litt feil her. forsterkeren begynner å klippe signalet når utsignalet når en spenning som tilsvarer spenningen inn på forsterkertrinnet, og dette er helt uavhengi av gain. man kan fint få de aller fleste forsterkere til å klippe selv om man har gain på 0dB, det er bare å mate den med mer innsignal. :) en annen ting, er at man fint kan få en hvilken som helst forsterker til å klippe for fult selv om den ikke er overbelastet. dette da det dessverre er Veldig mye musikk i dag som er innspilt med høy forvrengning og ofte også kraftig klipping. så selv om man har stilt inn alt riktig bør man bruke ørene også for å ikke svi annlegget. dette var kanskje litt off topic men, hehe
  6. bare sørg for at jordingskabelen i settet er like tykk som + kabelen. hvordan kabel-pakke kjøpte du? og hvilke 2 forsterkere skal du drive?
  7. 19mm til å holde 40kg? njaaa... prøv med 2 frontplater i allefall du... :)
  8. anbefaler å dra på et bildemonteringsselskal og kjøpe en der. de er som regel betydlig billigere (4-600,- som regel). men tror jeg ville sett litt på batteriet og dynamobørstene først før jeg begynte med å bytte dynamo.
  9. nei, det er ikke det. men ikke stol alt for mye på følsomheten. veldig mange "jukser" med denne, da en høyttaler aldri har en linær frekvenskurve.
  10. det vil ikke hjelpe med ny regulator nei, for grunnen til at spenningen synker så mye er fordi dynamoen er overbelastet, ikke pga regulatoren ikke regulerer riktig. og det han mente med at 20 av 40 ikke sier oss noe er fordi vi ikke aner hvor høyt det er. man kan fint still inn annlegget fånn at volume 5 er det høyeste annlegget tåler og man kan stille inn så 40 er sånn middels høyt. volumet på spilleren sier absolutt ingenting om hbor høy lyd du har. kan du skru opp helt til 40 på spilleren før forsterkerene begynner å klippe signalet (det hvor lyden begynner å bli uklar)?
  11. bare for å spørre, har du prøvd med et annet multimeter? kan nesten høred ut som ditt viser 0.3-0.4V for lite til å begynne med. da med tanke på at 14V på dynamoen er for mye til å være en 13.8V regulator, men samtidig for lite til å være en 14.4V regulator. og batterispenningen virker veldig lav om batteriet er i god stand.
  12. mitt tips, oppgrader Alle kabler! jordingskabel mellom dynamo og chassi, batteri og chassi, dynamo til batteri, strømkabel til fordeler og videre til forsterker, samt jordingskabel til forsterkeren. alt er rett og slett underdimensjonert når du har så store tap på alle ledd. dyr oppgradering kanskje, men det er dyrt å kjøpe billig... spesielt når man kjøper kabler som ikke er store nok pga man vil spare litt, for da må man bare bytte alt igjen uansett...
  13. feil. flere dynamoer bruker 13.8V, som er vedlikeholdsladespenning for 12V blysyrebatterier. det er dog anbefalt å bytte til en på 14.4, men det er ikke dermed "feil" om man måler noe lavere om man ikke Vet at det er en 14.4V regulator i dynamoen.
  14. støre dynamo eller kreaftige batterier er eneste muligheten. kondensator hjelper heller lite om dynamo og batteri er for svakt
  15. er spilleren veldig varm når dette skjer? eller er det hele tiden? om det er når den er kald også er det antageligvis bare noe feil med sensoren kan det virke som. om det er bare når den er veldig varm, må vi begynne å se på alternative kjøleløsninger så den ikke går varm hele tiden.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår