Gå til innhold

Kan noen svare på dette

Ranger emnet


lulle

Anbefalte innlegg

  • Svar 60
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

På bildet så det ut som det stod en gearkasse adapterplate på motoren din? Bruker du Olds-Pont-Bui gearkassen kansje? Det forklarer sikkert triksingen med skiver osv.

1967 Buick Elektra Limited 4dht prosjekt

1968 Oldsmobile 98 Convertible

1968 Buick Skylark 2dht prosjekt

1969 Dodge Charger 440

1978 Chevrolet Corvette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På bildet så det ut som det stod en gearkasse adapterplate på motoren din? Bruker du Olds-Pont-Bui gearkassen kansje? Det forklarer sikkert triksingen med skiver osv.

 

Jeg bruker pontiac kasse, flexiplate og converter skall passe selv uten adaptret, etter jeg tok ut motoren, ser jeg at de har lagt tykke skiver under skruene som fester flexiplaten... da vil det ikke stemme.:pray

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er klar over at det er billig, hvilken kam vil gjøre seg best i motoren, må væer en med litt løft...

 

Kam med mye løft taper en del på lavt turtall, ta en titt her: http://store.summitracing.com/egnsearch.asp?N=700+4294925232+4294924497+4294861490+4294908216+115+4294840140&Ns=P%5FSRE%5FDisplayPrice%7C0

 

Den øverste kammen på siden der har .488 / .510 i løft og har et anbefalt turtallsområde fra 3 000 til 6 500, denne vil gi ujevn tomgang. Nr 2 på lista har .465 / .465 og et anbefalt turtallsområde fra 2 200 til 5 200.

 

Hva som er best til din motor vet jeg ikke - jeg vil ikke tro at det skal mye til for å få bedre enn en godt slitt original kam...

Mvh. Hans -

 

Det er ikke fart som dreper, det er smellet.

It's not the fart who kills, it's the smell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kam med mye løft taper en del på lavt turtall, ta en titt her: http://store.summitracing.com/egnsearch.asp?N=700+4294925232+4294924497+4294861490+4294908216+115+4294840140&Ns=P%5FSRE%5FDisplayPrice%7C0

 

Den øverste kammen på siden der har .488 / .510 i løft og har et anbefalt turtallsområde fra 3 000 til 6 500, denne vil gi ujevn tomgang. Nr 2 på lista har .465 / .465 og et anbefalt turtallsområde fra 2 200 til 5 200.

 

Hva som er best til din motor vet jeg ikke - jeg vil ikke tro at det skal mye til for å få bedre enn en godt slitt original kam...

 

enig , vill ha en kam som gir et gått bunndrag og går pent på tomgang,

tengte også å bytte converter til stallspeed, hva er å anbefale til en "vanlig mann"? :phatyo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Converteren skal passe til hvilken kam du har. Vil du ha bunndrag vil du antageligvis ha en kam som virker fra idle opp til ca 5 000 rpm. Denne kansje http://store.summitracing.com/partdetail.asp?part=SUM%2DK1102&N=700+4294925232+4294924497+4294861490+4294908216+4294840140+115&autoview=sku

 

 

Jeg vet ikke hvor Kongsvik er, men det vet kansje du? :D

Mvh. Hans -

 

Det er ikke fart som dreper, det er smellet.

It's not the fart who kills, it's the smell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Converteren skal passe til hvilken kam du har. Vil du ha bunndrag vil du antageligvis ha en kam som virker fra idle opp til ca 5 000 rpm. Denne kansje http://store.summitracing.com/partdetail.asp?part=SUM%2DK1102&N=700+4294925232+4294924497+4294861490+4294908216+4294840140+115&autoview=sku

 

 

Jeg vet ikke hvor Kongsvik er, men det vet kansje du? :D

 

 

okii. Kongsvik en liten plass i nord norge, hvist du gløtter på karte så finner du det nok, ca 5 mil nord for Harstad.:pray

 

er du god på motorfester, hviss,, se på blidet jeg sente....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

okii. Kongsvik en liten plass i nord norge, hvist du gløtter på karte så finner du det nok, ca 5 mil nord for Harstad.:pray

 

er du god på motorfester, hviss,, se på blidet jeg sente....

 

Jaggu sparte jeg en del.. det var høykompstempel:pray

Bilde167.jpg

 

slenger på toppen å.

Bilde169.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilde162.jpg

 

som dere ser er ikke motorfestet orginalt, hvilke feste skal det være?

 

Har vel sagt det før men kan si det igjen :) Kjøp fester til en 80 Camaro, samme

sub-frame på camaro og Trans Am.

TROR det er GM part # 22188497 på motoren og GM part # 332648 på ramma

Ta en prat med den lokale GM forhandlern...

 

Så litt sånn Reodor felgen opplegg ut det som du har der fra før..hehe

So let me get this straight....your engine is 1.8 liters but my Pepsi is 2?

 

"Why is it a pair of panties but just one bra?"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vel sagt det før men kan si det igjen :) Kjøp fester til en 80 Camaro, samme

sub-frame på camaro og Trans Am.

TROR det er GM part # 22188497 på motoren og GM part # 332648 på ramma

Ta en prat med den lokale GM forhandlern...

 

Så litt sånn Reodor felgen opplegg ut det som du har der fra før..hehe

 

takk for info. reodor felgen ja... har neppe fått det godgjent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Toppene dine ser ut som de med 64 cc forbrenningskammer, og med flat top stempler har du antageligvis 10.3:1 i komp. Ventilene så store ut - 2.02" og 1.6"?

 

Det er greit med en god overhalingsbok til Chevy... :)

Mvh. Hans -

 

Det er ikke fart som dreper, det er smellet.

It's not the fart who kills, it's the smell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår