Gå til innhold

Kan noen svare på dette

Ranger emnet


lulle

Anbefalte innlegg

  • Svar 60
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ser ut som du har 010 blokken.Kurant den.:

3970010....302.....69....4...Z-28 Camaro

3970010....327.....69....2...Trucks and industrial

3970010....350...69-80...2 or 4

 

Leveres fra 69 til 80 og som bådeto og fireboltet. Ergo går det an å ettermontere de siste boltene hvis man gidder å borre og gjenge.

1967 Buick Elektra Limited 4dht prosjekt

1968 Oldsmobile 98 Convertible

1968 Buick Skylark 2dht prosjekt

1969 Dodge Charger 440

1978 Chevrolet Corvette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som du har 010 blokken.Kurant den.:

3970010....302.....69....4...Z-28 Camaro

3970010....327.....69....2...Trucks and industrial

3970010....350...69-80...2 or 4

 

Leveres fra 69 til 80 og som bådeto og fireboltet. Ergo går det an å ettermontere de siste boltene hvis man gidder å borre og gjenge.

 

 

Hvor hen på nettet kan jeg finne ut V.I.N code betegnelsene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som du har 010 blokken.Kurant den.:

3970010....302.....69....4...Z-28 Camaro

3970010....327.....69....2...Trucks and industrial

3970010....350...69-80...2 or 4

 

Leveres fra 69 til 80 og som bådeto og fireboltet. Ergo går det an å ettermontere de siste boltene hvis man gidder å borre og gjenge.

 

da er det litt vanskelig å vite hvilke motor jeg har..er det 302-327 eller 350:anger:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt om datokoder på blokker/topper:

Date Codes – These codes are fairly simple to decipher. With a few exceptions, date codes are alphanumeric sequences that will tell you the month, day and year a particular component was cast. The codes are presented in the following format:

F 10 5

The first letter designates the month the piece was cast. Months run alphabetically, starting with A (January) and ending with L (December). The F in the above example represents June.

 

The second and third digits are the day of the month the component was cast. These are listed 1 (sometimes 01) through 31. The 10 in the above example is the 10th day of the month.

 

The final digit is the last number of the year the piece was cast. Obviously all numbers 0 through 9 are valid. In the case of the above example, the 5 represents 1965. How do we know it doesn't mean 1955, or 1975? Because this code was taken from a #3782461 cylinder head casting which was produced between 1961 and 1966. (See what we mean by looking at all the pieces of the puzzle?)

 

Occasionally, some date codes are listed entirely numerically. In this system a code may appear as 1 12 5 with the first 1 denoting January. This is very rare however, and chances are you won't run across many in this format.

-Blokka-

*Støpenr '010 - årstall 68-79, 4" borring (302, 327 0g 350)

*Datokode v/y 216 - v/y er ikke gyldige tall, de går fra A=januar til L=desember, men 216 er den 21. i en måned, og siden blokka kun er støpt noen år, blir det 1976.

*Motornr - Sier at motoren er montert 24. november, som stemmer greit med at den er støpt i '76 engang, og montert sent på året, som trolig betyr at motoren ble montert i en bil av neste års modell, og er en 1977 CKS motor. 1977 CKS er en lavkompa 350cid, opprinnelig på 170hk, med 4port forgasser, levert i en Camaro (F-body). Uansett er det vel bare blokka igjen nå, så det har lite å si.

 

-Topper-

*Støpenr 3927186 - årstall 68-72 - brukt på 302, 327 og 350cid motorer.

*Datokode J 298 - 29. oktober 1968 pga år støpenummeret ble laget. Så toppene ble levert på 68 eller 69 modell smallblock, og er ikke originale til din motor. Fordelen er at de sikkert er vesentlig bedre enn de latterlige greiene som satt på den '77 motoren blokka opprinnelig er fra.

 

Noen som tror noe annet, eller har sett noe jeg har glemt/oversett?

Christian

'77 Caprice

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har det hvert så vell, drar jeg converteren til svinghjulet tar boltene som holder skiven i converteren, så det går ikke, så skal jeg ha det sånn må jeg ha avstandshylser.

som du sier, ser det ut for at de har skiftet svinghjul.

 

Tips en lulle... hvorfor ikke starte din egen langtråd?, så slipper du pes med sletting og sånn....:D

 

Fleksplate problemet... hm... mine tanker går mot at en luring har tenkt at det lille converteren sklir fra bunn av kassa til den er i fleksplata ikke skulle være sånn å har tvinga inn skiver der for å få det butt i butt???

 

Aldri prøvd... men kan samme smartingen ha klart å montere en starter til den lille fleksplata 157 tenner? på en stor fleksplate,168 tenner, med 2 muttere i mellom???

 

Hm...

 

det er 168 tenner på flexflaten, er det sjangs å få tak på ei brukt flexplate med 157 tenner hos noen chevy folk på forumet?:driving

 

 

noen som veit hva ei veiv koster til csb...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er 168 tenner på flexflaten, er det sjangs å få tak på ei brukt flexplate med 157 tenner hos noen chevy folk på forumet?:driving

 

 

noen som veit hva ei veiv koster til csb...

 

det var noen som sente nettsiden til amerikanske bildeler, den er blitt borte på maskinen, legg den ut på forumet.. :win

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår