454Chevelle Skrevet Desember 16, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 16, 2006 Legger ut noen bilder av mitt prosjekt :chevy Bilen er en 1967 chevrolet chevelle som skal bli totalrestaurert . Her har jeg tatt av fronten..klar for å ta av karrosseriet.. http://i128.photobucket.com/albums/p171/chevrolet454/IMG_0221.jpg Slik så det ut i motorrommet... http://i128.photobucket.com/albums/p171/chevrolet454/IMG_0173.jpg Her har jeg tatt av karrosseriet. Ramma. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hans Skrevet Desember 16, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 16, 2006 jamen da har du litt å pusle med :) 67` Chevelle er fett ass!! Siter 242 V8 *Alle biler som bruker under 1,5 på mila er femi.* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
454Chevelle Skrevet Desember 16, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 16, 2006 skal bytte ut den originale 283 motoren med en 454.. Så jeg fikk tak i en 1970 454bb som kom fra en corvette... Motoren har her blitt overhalet.. Neste skritt var å sandblåse og lakkere understellet som jeg fikk gjort på et lakkerings verksted.. Her har jeg satt på noen deler. Nye Hotchkis senke fjærer... Men så langt har jeg kommet nå. fått satt i motoren og en Th-400 gearkasse..:chevy 454bb Hva syntes dere...:cool: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
454Chevelle Skrevet Desember 16, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 16, 2006 Ja har noe å gjøre her ja.. Motor etter overhaling... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bowtietwister Skrevet Desember 16, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 16, 2006 Ja det der det blir det! No trim i motor`n? Ellers så virka jo bilen for å være bra fri for rust. Litt typisk for chevella at det er rust i kaross festene bak bakhjula. Siter Det er i motbakke det går oppover Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
454Chevelle Skrevet Desember 16, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 16, 2006 Jo det er litt da..Trimm cam, Innsug, forgasser, rullevippere, og K&N filter.. Er litt rust på karosseriet da... Hva trur dere om motoren? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
454Chevelle Skrevet Desember 16, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 16, 2006 Må vel få meg noen Alu topper etter hvert... Noen anbefalinger på topper? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bowtietwister Skrevet Desember 16, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 16, 2006 Likte toppdeksla dine. greit med alu topper i chevellen som i utg.punktet er noe framtung. En god idè når det gjelder motor og trimming er først å bestemme seg for hvordan man vil bruke bilen. Samtidig bør du bestemme deg for hvor mye du vil legge i av penger i motor. Vil tro at du får en kjempefin allround motor på en 450hp. Ring og snakk med Odd erik eller Nils på Fannrem Motorverksted. De har valgt å satse på AFR sine topper. Finnes mye bra til CBB men greit å snakke med noen som har gjordt dette før. Sats på et allerede utprøvd konsept. Ingen grunn til å prøve å finne opp hjulet på nytt. Siter Det er i motbakke det går oppover Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
454Chevelle Skrevet Desember 16, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 16, 2006 Ja, greie de.. Kjøpte de hos http://www.rjays.com Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
454Chevelle Skrevet Desember 16, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 16, 2006 Ok...Takker for svar. Skal være godt over 400hk nå.. Hva tror du..? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bowtietwister Skrevet Desember 17, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 17, 2006 tja litt vanskelif å si men tror nok du passerer 400 hp. kommmer jo litt an på topper og type kam, men regner med at motoren din orginalt ligger i området 350-375 hp, så en 420 er vel realistisk. Siter Det er i motbakke det går oppover Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
454Chevelle Skrevet Desember 17, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 17, 2006 Ok.. er 390 bhp originalt.. Har 290 topper og 280/290. 501/.527 hyd kam.. Kan jeg få solgt toppene a? toppene er glassblåste, maskinvaskede, frest ventil seter, slipt ventiler og K-line bronsje styringer.. Hvor mye? Er det bare å montere på nye alu topper eller må jeg bytte stempel i tillegg? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bowtietwister Skrevet Desember 17, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 17, 2006 Ta rede på hvor høy komp det er i motoren nå, samt hvor store forbreningskammrene er. Du kan kjøre litt høyere kom i en motor med alu topper da. Tror kanskje du skal bytte kam i tillegg. Husk at kamme er det som bestemmer karakteristikken i motor`n ,så jeg ville kjørt med motoren først for å dannet meg et bilde av hvordan motoren faktisk virker. Trønder Nova hadde 65 chevelle med 454 tidligere. Egentlig en snik-motor bygd fra en 427. Kjørte men org manifoiler og standard hei fordeler og relativt moderat hydraul kam. kjørte 8.20 på 1/8 mila og motoren var rapp å fin i karakteren. Skulle egentlig ikke gått så bra men er et godt bevis på at det må ikke være bare highperf. deler. Saker og ting må virke sammen! Siter Det er i motbakke det går oppover Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bowtietwister Skrevet Desember 17, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 17, 2006 Ta rede på hvor høy komp det er i motoren nå, samt hvor store forbreningskammrene er. Du kan kjøre litt høyere kom i en motor med alu topper da. Tror kanskje du skal bytte kam i tillegg. Husk at kammen er det som bestemmer karakteristikken i motor`n ,så jeg ville kjørt med motoren først for å dannet meg et bilde av hvordan motoren faktisk virker. Trønder Nova hadde 65 chevelle med 454 tidligere. Egentlig en snik-motor bygd fra en 427. Kjørte men org manifoiler og standard hei fordeler og relativt moderat hydraul kam. kjørte 8.20 på 1/8 mila og motoren var rapp å fin i karakteren. Skulle egentlig ikke gått så bra men er et godt bevis på at det må ikke være bare highperf. deler. Saker og ting må virke sammen! Siter Det er i motbakke det går oppover Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
454Chevelle Skrevet Desember 17, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 17, 2006 Ok.. Takker for hjelpa.. kompen i motoren er 10.25:1 og forbrenningskammrene er 101cc... Det som er gjort på motoren er: Slipt veivakselen 0,10", overhalt toppene, honet sylinderene, nytt boltsett, Edelbrock performer innsug, Hi vol. olje pumpe, 501/.527 hyd kam, Holley 770 forgasser, Edelbrock hi perf bensin pumpe, Pertronix Flame Thrower HEI fordeler, Powermaster dynamo og K&N filter.. Girkassen er en Th-400 med Heavy Duty converter. Girkassen er forsterket med diesel lameller og annet... Er dette ett bra oppsett på motoren? Hvilken utveksling i bakakselen er best? :chevy Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.