bjørn Skrevet Desember 13, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 13, 2006 Finnes det noen måte å få til kamrem med runde tenner på b23 veiva? Siter [ Volvo 242 -82 ] [ Fiat Uno Turbo -86 ] [ Ford Sierra Cosworth -91 ] [ Volvo 240 -83 ] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
v242tic Skrevet Desember 13, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 13, 2006 du får kjøpt veivdrev til b23 med runde tenner hos f eks KG trimning. Siter B23 2,7Liter sugemotorbunn selges komplett i deler eller sammen satt. alt av deler nytt eller nymaskinert. PM ved intersesse. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo-r-sport Skrevet Desember 13, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 13, 2006 Hvorfor skal du ha det? er det ikke bedre med firkanta tenner? Siter 92' 945 Turbo brukis 92' 240 Turbo prosjekt 82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt 75' 242 (gjemt men ikke glemt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjørn Skrevet Desember 13, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 13, 2006 Jeg har det for meg at runde tenner er bedre. Mer holdbart. Er vel ikke uten grunn at de gikk over til det i nyere tid. DESSUTEN, så får man bredere rem og det er jo helt klart mer holdbart. Edit: Men når det er sagt, så har jeg forsåvidt ingen peil på (eller hørt om) når en smal firkant rem ryker. Siter [ Volvo 242 -82 ] [ Fiat Uno Turbo -86 ] [ Ford Sierra Cosworth -91 ] [ Volvo 240 -83 ] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AC^ Skrevet Desember 13, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 13, 2006 Jeg har det for meg at runde tenner er bedre. Mer holdbart. Er vel ikke uten grunn at de gikk over til det i nyere tid. DESSUTEN, så får man bredere rem og det er jo helt klart mer holdbart. Bare svada... Jeg kjører jo m 19mm org firkantreim på 16v'n min... Bare tull å ha det på en 8v... Siter Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986 Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjørn Skrevet Desember 13, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 13, 2006 Bare svada...Jeg kjører jo m 19mm org firkantreim på 16v'n min... Bare tull å ha det på en 8v... Ja du har et poeng i at det kanskje er tull på 8v. På 16v derimot er det jo mer som skal dras rundt. Siter [ Volvo 242 -82 ] [ Fiat Uno Turbo -86 ] [ Ford Sierra Cosworth -91 ] [ Volvo 240 -83 ] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AC^ Skrevet Desember 13, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 13, 2006 Ja du har et poeng i at det kanskje er tull på 8v. På 16v derimot er det jo mer som skal dras rundt. Det har ikkeno for seg der heller mener jeg men... Se på Bakken da (KRB) sitter jo to værstingkammer me en meter i løft og der er det jo bare ett kamdrev og to kammer pluss at du skal dra kjedeoverføringa til den andre kammen... På volvon er det jo over 90 grader inngrep på reima og en og en kam som blir dratt rundt... Siter Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986 Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjørn Skrevet Desember 13, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 13, 2006 Det har ikkeno for seg der heller mener jeg men...Se på Bakken da (KRB)... Ja du sier noe. Mulig mine bekymringer er grunnløse :D Siter [ Volvo 242 -82 ] [ Fiat Uno Turbo -86 ] [ Ford Sierra Cosworth -91 ] [ Volvo 240 -83 ] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet Desember 13, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 13, 2006 B23E'n min hadde kamreim fra biltema som har vært med 170 000 km... Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GMV Skrevet Desember 13, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 13, 2006 Ja du sier noe. Mulig mine bekymringer er grunnløse :D Jeg kjørte med std. firkanta på min B23 med knallharde Bugpack ventilfjærer, funka fint som bare det. Jeg kjørte kun med orginal Volvo reim da. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AC^ Skrevet Desember 13, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 13, 2006 Bakken har kjørt m samma reima tia på de motorane han har hatt ihvertfall... Om reima ikke ryker etter et par dag på ruudskogen så ryker den ikke etterpå heller... Snakka m Steen Parner her, ang den breie reima til 16v'n min... Han sa at det var et absolutt must og at det ville rase ellers, så sa han at en kamerat av han hadde kjørt gøteborg stockholm m en sånn motor og org topp og der hadde reima ryki to ganger på den turen... Det er bare svada, om reima ryker to ganger så ere faen ikke om du har ei 3mm breiere reim eller ikke som avgjør det... Siter Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986 Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg