Gå til innhold

Rund kamrem på b23 veiv

Ranger emnet


bjørn

Anbefalte innlegg

Jeg har det for meg at runde tenner er bedre. Mer holdbart. Er vel ikke uten grunn at de gikk over til det i nyere tid. DESSUTEN, så får man bredere rem og det er jo helt klart mer holdbart.

 

Edit: Men når det er sagt, så har jeg forsåvidt ingen peil på (eller hørt om) når en smal firkant rem ryker.

[ Volvo 242 -82 ]

[ Fiat Uno Turbo -86 ]

[ Ford Sierra Cosworth -91 ]

[ Volvo 240 -83 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har det for meg at runde tenner er bedre. Mer holdbart. Er vel ikke uten grunn at de gikk over til det i nyere tid. DESSUTEN, så får man bredere rem og det er jo helt klart mer holdbart.

 

Bare svada...

Jeg kjører jo m 19mm org firkantreim på 16v'n min...

Bare tull å ha det på en 8v...

Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986

Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr

 

Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja du har et poeng i at det kanskje er tull på 8v. På 16v derimot er det jo mer som skal dras rundt.

 

Det har ikkeno for seg der heller mener jeg men...

Se på Bakken da (KRB) sitter jo to værstingkammer me en meter i løft og der er det jo bare ett kamdrev og to kammer pluss at du skal dra kjedeoverføringa til den andre kammen... På volvon er det jo over 90 grader inngrep på reima og en og en kam som blir dratt rundt...

Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986

Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr

 

Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bakken har kjørt m samma reima tia på de motorane han har hatt ihvertfall... Om reima ikke ryker etter et par dag på ruudskogen så ryker den ikke etterpå heller...

 

Snakka m Steen Parner her, ang den breie reima til 16v'n min...

Han sa at det var et absolutt must og at det ville rase ellers, så sa han at en kamerat av han hadde kjørt gøteborg stockholm m en sånn motor og org topp og der hadde reima ryki to ganger på den turen... Det er bare svada, om reima ryker to ganger så ere faen ikke om du har ei 3mm breiere reim eller ikke som avgjør det...

Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986

Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr

 

Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår