Gå til innhold

bygge motor !!

Ranger emnet


Follostyling

Anbefalte innlegg

  • Svar 33
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Halvor: Joa, men en 230ET motor er ganske spinkel inni, i forhold til en 23ET/230FT..

 

Japp, skrev jo at jeg ikke ville pressa den no særlig. Greit å ha litt å gå på.

 

Var bare ment for å peke på at det er flere problemer på denne typen motorer enn bare rådene:)

 

Men hva vet jeg...? Er jo bare en forumnisse, ingen motorbygger enda...hehe

http://www.300power.com

http://www.teamsideways.com

 

Oljerør til og fra turbo på 740/760 turbo kjøpes. send PM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slapp av, F blokk med ET stempler tåler langt over det.

 

 

 

Ja det gjør det sikkert, men skal du ha en motor lenge er det lurt og legge seg på et nivå som man vet holder, ang dette tallet har jeg det ifra en seriøs motor bygger som har holdt på med volvo i minst 25 år.... Han har bygd maaaaaange turbo motorer....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den f motoren min er 90 mod. så setter jeg inn smidde stempler i den. da blir det bra.

men noen sov vet om noe ok sprut som mater til ca 300hk da??

volvo 240 tic T-red styling, super dtm osv. prosjekt

volvo 245 b21et 77 mod.

volvo 240 86 + volvo 245tic 87

245 78/90 me b23ET 60/60

polo 6n me rieger styling-seat toledo 94 2,0i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"skal vist ha 240 i ET motoren".. Jaja, en ET-motor holder ikke lenge med de effektene der..

 

Og uansett.. Gjette-hester er tull..

 

 

og hvorfor skulle den ikke klare det når det er besvist med gått og vell 400 hk ?? kommer vel litt ann på hvordan du behandler den og det da :) alle vet at høye turtall knekker det meste uansett. Tror neppe ET motoren er så dårlig som folk skal ha det til bare det blir behandlet deretter.

Mitt Prosjekt :

Overhaling av b230ET

Lenke til kommentar
Del på andre sider

rart at det ikke er fler som bruker F-blokker med veiv/råder og turbo-stempler, hvis det blir like bra som FT/FK..

 

Og F-motor etter 89/90, da seff..

 

Det blir jo like bra da men, ender jo så og si opp med en "FT/FK" blokk, altså mangler bare utak til olje, turbo retur og piss, men ellers er det HELT samme blokka... Også koster det litt mer ;)

 

Såå "rart" det der?...

 

Har du ikke peiling, er det like greit å bare holde kjeft...

( )Volvo 940 turbo

- Når det gjelder hester i eldre biler, er det noe som heter "det var engang..." -

- La drømmer være drømmer og ikke forumtråder... -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg mener OG tror at detta kan bli en helt oki motor som tåler hvertfall 300 hk.

å håper at det stemmer. hehe.

men hvor får jeg tak i dyser og 3"lmm. ???

lh 2,4 det er det som er på 90+F ???

volvo 240 tic T-red styling, super dtm osv. prosjekt

volvo 245 b21et 77 mod.

volvo 240 86 + volvo 245tic 87

245 78/90 me b23ET 60/60

polo 6n me rieger styling-seat toledo 94 2,0i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår