Gå til innhold

bygge motor !!

Ranger emnet


Follostyling

Anbefalte innlegg

Tenkte på å kansje sette sammen en motor av div shitt jeg har liggende

 

noen som har noen formening om ossen det vil bli??

 

blokk: enten en b230et fra 85/86 eller noe. eller en b230f fra 90

topp: 531

stempler: fra b230et 85/86

råder: fra 230f 90 mod

veiv: enten fra et eller f ?????

et sprut. (motronic)

garret t3 turbo.

 

har altså

en komplett 230et fra 85/86

en komplett 230f fra 90

+ masse andre deler fra andre f,a,e,(n),et motorer

volvo 240 tic T-red styling, super dtm osv. prosjekt

volvo 245 b21et 77 mod.

volvo 240 86 + volvo 245tic 87

245 78/90 me b23ET 60/60

polo 6n me rieger styling-seat toledo 94 2,0i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 33
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

oki.

så altså.

F. råder,veiv,blokk

et, stempler

 

men lurer på om jeg kansje skal bruke et blokka siden den har olje retur hull

 

seff 531 topp og turbo. hehe

 

noen som vet hvor mange hk denne motoren vil tåle? hvor mye lade trykk vil den tåle? har forsterka topp pakning

volvo 240 tic T-red styling, super dtm osv. prosjekt

volvo 245 b21et 77 mod.

volvo 240 86 + volvo 245tic 87

245 78/90 me b23ET 60/60

polo 6n me rieger styling-seat toledo 94 2,0i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oljereturen kan du bare borre opp.. Hvis du bruker F blokka fra 90 så får du jo trøsten bak, da tåler den mere.. Bruk også rådene fra F motoren og evt stemplene fra ET.

Hvor mye du kan lade kommer ann på om du får tenningsbank e.l.

Hvis alt fungerer bra sammen og den får nok suppe så kan du vel kanskje lade 1bar eller no?

92' 945 Turbo brukis

92' 240 Turbo prosjekt

82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt

75' 242 (gjemt men ikke glemt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det var det jeg mente også. hehe.

men noen som vet ca hvor mye eller??

og lurte på, hvor bør jeg kjøpe nye råde/veiv lagere? og stempel ringer osv.

skal overhale motoren når jeg skal sette sammen alt sammen.

så da blir det F blokk, F råder, F veiv, ET stempler, 531 topp, ET sprut, og org turbo inntillvidere.

 

men noen som vet om en annen sprut som kan være passende til denna motoren?? pris? eventuelt hvor jeg kan kjøpe det

volvo 240 tic T-red styling, super dtm osv. prosjekt

volvo 245 b21et 77 mod.

volvo 240 86 + volvo 245tic 87

245 78/90 me b23ET 60/60

polo 6n me rieger styling-seat toledo 94 2,0i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=11843

sjekk den linken..her står mykje brukbar info:)

"man blir aldri ferdig utlært, man lærer så lenge man lever, jo meir du veit, jo meir veit du at du ikkje veit..veien blir til mens du går." -min livsfilosofi-

Volvo 164 1969mod. B30TURBO. Volvo 164E 1973mod. B6304F, M90H. Volvo 240 1991mod. B230F.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"skal vist ha 240 i ET motoren".. Jaja, en ET-motor holder ikke lenge med de effektene der..

 

Det kommer helt ann på hvordan den er bygd. Motorbank er jo fiende nr 1.... Dessuten gir en motor med orginal grenrør og den lille orginalturboen mye mottrykk ved de effektene der... Og det gjør jo sitt angående holdbarheten på bunndelen.

 

Men jeg ville heller ikke satsa på å presse enn b230et motor langt;)

http://www.300power.com

http://www.teamsideways.com

 

Oljerør til og fra turbo på 740/760 turbo kjøpes. send PM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår