Kristian S. Skrevet Desember 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2006 (endret) Lager ny tråd om bilen min. Den gamle på prosjektforumet var full av dritt. Kjøpte bilen for snart et år siden av 240ft her på forumet. Han hadde bygd den sammen med en nyoverhalt 98mod b230ft motor som såvidt hadde runda 100000km, bygd om fra automat til manuell, og lakkert den sølv. Den har vært rød og har gått som taxi i Bergen. Har nå snart rulla 520000km Et par dager etter at jeg hadde kjøpt den, fått på snowcaps: Lakkert rillene på utluftinga i bilens farge: Montert vinkellister fra en original turbobil som var på skroten: Nytt baksete satt inn, det originale var helt ødelagt og slærkete, er fortsatt på jakt etter skinnbaksete: Helsvarte dørtrekk på plass, fra en 78 mod 245: Fått på solfilm fra Solfilmspesialisten: Var å børna litt etthjulbørning: Og da endte det opp sånn: Pappa kom å taua oss hjem: Også ble den stående sånn en måneds tid mens jeg prøvde å få tak i sperreaksel. Fikk kjøpt en sperreaksel av Poffs, som etter mye knoting ble montert og funker dritbra. Diffen med 48tenners speedoring: 3 dager før Åltreffet la jeg inn en liten slædd i en rundkjøring og snurra og endte opp i en lyktestolpe: Dro på skroten og kjøpte en skjerm. Frontplate og lykt kjøpte jeg av "fast2førti. Bilen jeg tok skjerm i fra: Alt demontert: 2fast som pusser og sandblåser: Ferdig: Alt ble bare gjort fort og gæli før treffet, så skjermen og frontplata ble lakka med sprayboks. Ble skikkelig stygt og matt + at frontplta jeg kjøpte av 2fast var bøyd og jævlig. Men den ble avstandspen. Skjermene og frontplata skal byttes ut lakkeres på nytt i løpet av vintern. På Åltreffet solgte jeg R-felga og hadde tenkt å kjøpe 18" Super DTM. Men alle penga jeg hadde spart opp gikk med på å fikse opp etter kræsjen. Så da kjøpte jeg vinterbil for felgpenga i stedet. Kjørte rundt med Fondmetal felger i høst. Så egentlig ganske fett ut med 25mm spacer på den ene sida og 30mm på den andre. Da gikk det kant til kant med skjermbua som er kappa til. Lakkert spylevæsketank og Kjølevæsketank: De her ble også lakkert i bilens farge: Det eneste som er chromt nå er dørlåsene. ks242 her på forumet satt på en tur og syntes bilen gikk så dårlig, så han lånte meg en chip også justerte vi opp trykket 0.8 Gikk sinnsykt mye bedre nå. Han lagde en hjemmemekka pysventil av en kobber-rør stump med hull i og to slanger. Trykket holdt seg ikke helt stabilt så da kjøpte jeg denna: Nå har den holdt seg på 0.8 helt siden jeg monterte den. Den originale girkula datt av hele tida, og jeg ble lei av å skjøte sammen ledningene til overdriven, så jeg borra opp et hull i en Biltema girkule og fikk tak i en knapp som passa med litt modding. Ble knallbra: Har fått montert inn rekke med målere. Oljetempgiver og Oljetrykksgiver er ikke montert enda, men jeg har det liggende på lur: Monterte Sam fjærbeinstag i dag: Var så stygg og dårlig finish på den så jeg lakkerte den svart. Torpedostag er på vei til meg i posten. kjøpt av VCE her på forumet. Intercooler som skal inn: Høyreskjerm som skal på: Den som sitter på nå er full av småbulker. Frontplate og fanger som skal på: Blir nok lakkerte fangere tror jeg. Planen var egentlig å ikke kjøre med den i vinter, men det har jo ikke vært noe snø i Oslo enda. Er heller ikke kuldegrader om dagen, så jeg rægger rundt med stålfelger med slitte sommerdekk. Ting som skal kjøpes inn er: -polyforinger -Bilstein dempere -Justerbart panhardstag og justerbare momentstag -bensintrykk regulator -forsterka clutch -Super DTM felger Kommer ikke på noe mer i farta. Her er noen div bilder av bilen: Sånn ser den ut nå: På eu kontroll: sammen med Gröna lynet: I soloppgang på Toten med Mjøsa i bakgrunnen: Sammen med bilen til kameraten min KS: Sammen med gamlebilen min: Endret Mars 9, 2009 av Kristian S. Siter 92 Volvo 245tic. 88 Volvo 245gl. X75 Volvo 245 Gröna lynet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rabagast1 Skrevet Desember 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2006 Herlig herlig :D Siter Volvo 850 stv 94 mod 2.5 10v Volvo 850 stv 97 mod 2.5 10v (påkjørt - spiker:( ) Volvo 240 stv 87 B230FK (solgt) Audi 80 -81 mod. - Mamma sin gamle(spiker) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
toyofan Skrevet Desember 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2006 jævlig pen den 245 der ass Siter -1983 Volvo 240, 2,3l 8V Turbo:http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=61998 X-1996 Opel Corsa B 1,2l 8V X-1986 Daihatsu Charade G11 1,0l 6V Turbo (Hugd) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VolvoSkrue Skrevet Desember 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2006 kanskje kjøre litt penere heretter nå da he he , synd å ødelegge en sådan kjempe pen bil bare på tull liksom, men det er min mening da :) Siter Mitt Prosjekt : Overhaling av b230ET Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristian S. Skrevet Desember 4, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2006 Må jo brukes da. Til sommeren kan ingen se at den har vært kræsja i det hele tatt. Siter 92 Volvo 245tic. 88 Volvo 245gl. X75 Volvo 245 Gröna lynet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thjoms Skrevet Desember 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2006 bra fin 245 ja:) Siter - Volvo 745Tic 87mod -=B230FK, M90, 16T=- x Volvo 240gl 87mod x Volvo 245gl 85mod x Volvo 240gl 83mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet Desember 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2006 Du må nok fram med lakksprøyta en tur til... stagene fra meg er matt-svarte og ikke helt fri for lakkriper... Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristian S. Skrevet Desember 4, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2006 Sprayboksen mener du vel? hehe. Ikke noe lakksprøyte her gården nei. Siter 92 Volvo 245tic. 88 Volvo 245gl. X75 Volvo 245 Gröna lynet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet Desember 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2006 hehehe...FY! Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristian S. Skrevet Desember 4, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2006 Alle småting er lakkert med sprayboks på kjerra mi.... Så lenge man pusser ordentlig og gjør godt grunnarbeid holder det kjempebra. Tenkte å lakkere speila i kveld. Siter 92 Volvo 245tic. 88 Volvo 245gl. X75 Volvo 245 Gröna lynet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvoRsport Skrevet Desember 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2006 Pen bil ja :) Blir fett med super dtm felger. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ZaZo-volvo245 Skrevet Desember 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2006 Respekt.... fin volvo det... er fint når det er cleen look Siter Vovlo 240GLE Stasjonsvogn http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=165652 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fiat råner Skrevet Desember 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2006 bilen er konge:) mangler bare sota ruter Siter volvo 850 10v bruksbil volvo 340 dl crusebil volvo 245 jordebil Kjørecomputer ønskes kjøpt! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
totte88 Skrevet Desember 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2006 pen bil og riktig bruk.. hva F skal man med turbomotor + stæsj om man ikke skal bruke det? synes det er bra slik du bruker den,.. du reparere jo det du ødelegger så da godkjennes det.. slik jeg skal bruke godvogna mi:D Siter mvh tor anders aune (240 turbo 90 mod) http://www.bilforumet.no/200-serien/220654-informasjonstr-d-240-turbo-bygges-bildetung-tr-d.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slire_sladd Skrevet Desember 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2006 flott bil kristian! æ like han godt! Siter ...prrrrrtt... 2001 Audi A3 1.8T Quattro - A3TQ 180HK... (X)1990 240 Turbo - SS 240 Turbo Prosjekt... (X)2000 ZX6-R Ninja - 2000 ZX6-R Ninja... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg