Gå til innhold

92 mod 245tic

Ranger emnet


Kristian S.

Anbefalte innlegg

  • Svar 495
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

  • 3 weeks later...

Nå har det begynt å skje ting i garasjen min.

Har pelt av hele fronten igjen for å bytte frontplate, høyreskjermen og tilpasse nye intercoolern.

Alt skal monteres og tilpasses, så skal jeg pelle av skjermene og frontplata igjen og sende det til lakk.

 

Har også bytta vannpumpepakninger, lakkert noen småting og prøvd å legge ledningene i motorrommet litt lurere.

 

Hver gang før jeg mekker, må jeg feie bort alt drittvannet fra de andre bilene som samler seg på plassen min. Det er opptil 4cm dypt av og til.

tiiss1.jpg?t=1169685383

 

Fronten av igjen:

tiss2.jpg?t=1169685573

 

Her skal tuta plasseres:

tiss7.jpg?t=1169685640

 

Mekka sammen nytt luftfilterrør:

tiss9.jpg?t=1169685690

Kontakten til lmmen skal stå nedover så ledninga ikke synes så godt.

Må dra å kjøpe samco 2,5" overganger så jeg får festa den til den lille søte turboen.

Den svarte overgangen bak lmmen skal også byttes til samco.

Blå Samco overganger og rustfrie rør ser så fint ut :)

tiss10.jpg?t=1169686105

K&N filteret trenger også en vask.

 

Stygg hjemmemekka 2 til 2,5" overgang til intercooler røra:

tiss6.jpg?t=1169686284

 

Lakkert reimhjul:

tiss5.jpg?t=1169686399

 

Nylakka radiatorfester. Kan ikke bruke de jeg hadde for det var sånne med fester til originalcooler og radiator. Nye coolern skal sitte så langt fram som mulig.

Det ene hadde et ekstra hull, sikkert etter en tusenmeter eller noe, så jeg borra et hull i den andre også, så det ble likt. Runda dem også av litt i tuppen.

tiss4.jpg?t=1169686473

 

Lakka lyktene svarte inni. Ser kult ut nå, men får se hvordan det blir når de blir montert.

Ser det stygt lakker jeg de bare sølv igjen:

tiss3.jpg?t=1169686696

 

Catchtanken som skal inn. Kjøpt av Kentsor. Vet ikke helt hvor jeg skal plassere den enda:

tiss11.jpg?t=1169686792

Tror det blir nede ved servoen et sted.

 

Skruer og skiver jeg skal feste skjermene og panserlåsen med, blir fint med svarte umbrako skruer. De originale blir så stygge når de blir skrudd på. Lakken flasser av også blir de røde igjen:

tiss8.jpg?t=1169686885

Skivene skal lakkes i bilens farge.

 

Etter jobb i dag, skal den nye frontplata monteres, også skal jeg lage fester til coolern, montere den og kappe røra i riktig lengde.

 

Går ikke så fort framover, blir mye grubling over hvordan ting skal gjøres.

 

Må få tak i en el-vifte når jeg er i gang.

Har også justerbar btr som skal på.

 

Noen som har noe å påpeke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt verktøy og deler blir tatt med opp eller lagt inn i bilen når jeg ikke mekker. Ingen som gidder å stjæle volvo skjermer, dørtrekk og sånne ting som står på plassen min.

 

Har en speedfreak nabo som er skikkelig idiot-tyv, men har lar meg og mine ting være i fred siden jeg jobber i sykkelbutikk og alle nærkiser digger jo sykler, men han ble henta av politiet nå i forrige uke, så er han på ferie....

 

Glemte igjen skrallesettet mitt foran bilen en gang og det ble borte i løpet av et kvarter, men eller så har jeg ikke blitt frastjælt noe der nede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet. Men på nyere biler er ikke sølv så kult. Alle ser jo like ut. runde og jævlige.

 

Har alltid digga svarte biler jeg.

Har lyst på en helt svart 70-talls 245 med bredda stålfelger og V8. Det hadde vært stas. Men det blir nok ikke enda.

Er dyrt nok med denna her.

 

Nå er det ett år siden jeg kjøpte dan av 240ft.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg mekka ferdig festene til coolern.

 

Sånn blir det:

cooler1.jpg?t=1170203857

cooler2.jpg?t=1170204288

 

Festene skal sveises fast, så skal de lakkes.

Skal også lage fester til oljekjøler ut i fra dem, så oljekjølern blir festa rett under intercoolern, bare litt lenger fram.

 

Valgte å ikke feste coolern helt fremme pga det blir så trangt å koble til trykkrøra siden utgangene er på sid. Da slipper jeg også å kappe så mye i frontplata.

 

Fikk knekt til en plate i rustfritt stål som skal skal skjule gapet som blir mellom frontplata og radiatoren.

Faren til dama er blikkenslager så han gjorde det for meg gratis :)

 

Har ikke dratt av beskyttelsesplasten enda:

plate.jpg?t=1170204379

 

Lurer på å få lagd et flammeklistremerke å klistre det på plata og sandblåse, så det blir matte flammer på blank bakgrunn. Det hadde blitt jævla kult.

Så de gjorde det på American chopper.

 

Har også lagt opp slangen fra kjølvæsketanken til radiatoren på en lur måte så det ikke ser så rotete utt:

kukmann.jpg?t=1170204668

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår