Cheron Skrevet Desember 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2006 Ramla over enda en Golf 1 i dag som jeg bare måtte kjøpe. Kjørt 156000 km, èn eiers bil siden 1979. Stått i garasje i hele sitt liv. Gammelt ektepar som eide denne... Denne blir vel mitt nye prosjekt når 81 modellen er ferdig :) Litt fakta: 1.1 motor med 50 hester Et lite hull helt øverst i inneskjermen Bulk på begge forskjemer etter den harde vinteren i fjor/år. ( derfor den selges da de begynte å bli for gamle til å kjøre bil) Hel og pen ellers Null rust på kanaler Hjulbuene ser fine ut, men er nok rust bak disse skjerm"beskyttere" som gamlefar kalte dem. Satt på på 80 tallet en gang. Så er nok rust bak der desverre. Men ingen bobler etc rundt. Så er lov å håpe. Strøkent interiør! Vært setetrekk på forseter og bakseter siden den var ny. Farge: Canyon metallic Extra morsomt er at det er original radio som funker! Bilder tatt med mobilen, skal byttes ut med bilder fra kamra når jeg får tatt. Enjoy! Planer for denne blir nok å fikse rust, evt ny lakk på 2 skjermer. Om jeg slipper å sveise nye hjulbuer på bakskjermene. Ellers skal stålfelgene sandblåses og lakkeres opp i sølv. Standard dekk og denne blir usenket. :) Denne gangen vil jeg prøve å bygge en originalbil. Har mistanke om at fangerne på denne ikke er originale, siden det er så mye krom på denne, skal det også være fangere med kromlist? I såfall må det spores opp og monteres. I tillegg må enkel grill med kromlist monteres.. Siden det er 79 modell lurer jeg på å sette den bort og hente den frem i 2009?? Det finner jeg nok ut av etterhvert.... :) Det høre med til historien at jeg har sikla etter denne siden sommeren 2004. Da nekta de å selge til meg pga den var så god! Ga dem en lapp med mitt navn og tlfnr, og ba dem innstendig å ringe meg den dagen de måtte selge. Dagen er kommet! :D :respect Siter Deler til BMW 525 TDS - E34 og VW Transporter T4 er av interesse... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VwDude Skrevet Desember 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2006 grattis med nyinnkjøpt.. sikker på at du klarer ha den helt orginal da? :P Siter 1,8T Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Laaars Skrevet Desember 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2006 Nei!! Det var jo denne jeg skulle kjøpe :( Hehe, grattis! Siter '86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt) '90 VW Golf mk2 '82 VW Golf mk1 '83 VW Golf mk1 '86 VW Golf GTI 16V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cheron Skrevet Desember 3, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2006 Nei!!Det var jo denne jeg skulle kjøpe :( Hehe, grattis! Du kan få kjøpe den når den er ferdig :) Siter Deler til BMW 525 TDS - E34 og VW Transporter T4 er av interesse... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polardego Skrevet Desember 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2006 Veri nais, husk å blogge nå... ;) Siter Parts and Retards - Størst på senk i Norge. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rally Koffen Skrevet Desember 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2006 Grattis med pen ener :) Siter 89 Mazda 323 4x4 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Oshim Skrevet Desember 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2006 blir morro å se en ORIGINAL restaurert ener også:-) Siter Rust er passe dust. lzm. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TurboPolo Skrevet Desember 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2006 eller hva med en 1,4 16v, och 100hk?? hehe You go, Leif!!! Siter `04 Skoda Fabia RS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nitewlkr Skrevet Desember 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2006 Ramla over enda en Golf 1 i dag som jeg bare måtte kjøpe. Kjørt 156000 km, èn eiers bil siden 1979. Stått i garasje i hele sitt liv. Gammelt ektepar som eide denne... Denne blir vel mitt nye prosjekt når 81 modellen er ferdig :) Litt fakta: 1.1 motor med 50 hester Et lite hull helt øverst i inneskjermen Bulk på begge forskjemer etter den harde vinteren i fjor/år. ( derfor den selges da de begynte å bli for gamle til å kjøre bil) Hel og pen ellers Null rust på kanaler Hjulbuene ser fine ut, men er nok rust bak disse skjerm"beskyttere" som gamlefar kalte dem. Satt på på 80 tallet en gang. Så er nok rust bak der desverre. Men ingen bobler etc rundt. Så er lov å håpe. Strøkent interiør! Vært setetrekk på forseter og bakseter siden den var ny. Farge: Canyon metallic Extra morsomt er at det er original radio som funker! Bilder tatt med mobilen, skal byttes ut med bilder fra kamra når jeg får tatt. Enjoy! Planer for denne blir nok å fikse rust, evt ny lakk på 2 skjermer. Om jeg slipper å sveise nye hjulbuer på bakskjermene. Ellers skal stålfelgene sandblåses og lakkeres opp i sølv. Standard dekk og denne blir usenket. :) Denne gangen vil jeg prøve å bygge en originalbil. Har mistanke om at fangerne på denne ikke er originale, siden det er så mye krom på denne, skal det også være fangere med kromlist? I såfall må det spores opp og monteres. I tillegg må enkel grill med kromlist monteres.. Siden det er 79 modell lurer jeg på å sette den bort og hente den frem i 2009?? Det finner jeg nok ut av etterhvert.... :) Det høre med til historien at jeg har sikla etter denne siden sommeren 2004. Da nekta de å selge til meg pga den var så god! Ga dem en lapp med mitt navn og tlfnr, og ba dem innstendig å ringe meg den dagen de måtte selge. Dagen er kommet! :D :respect Den skulle nok hatt fangere med chromelist ja.... Nice kjerre,kult at du holder den orginal :) Siter Har for mange biler.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr Bean Skrevet Desember 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2006 Såg enormt bra ud denne her. :) Siter - 83 VW Jetta c - 91 VW Scirocco GT2 turbo - 08 VW Fox 1,4 tdi - 75 Audi 50 - 76 Mini Morris Cab - 78 VW Polo LS - 82 VW Golf CL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VwDude Skrevet Desember 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2006 den får fangere med kromlist om mine er bra.. fåkke kikka før bilen min kommer hjem.. hehe Siter 1,8T Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cheron Skrevet Desember 4, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2006 den får fangere med kromlist om mine er bra.. fåkke kikka før bilen min kommer hjem.. hehe Gull å grønne skoger :D Mangler bare enkel grill med kromlist og lister rundt lyktene nå. Så er de bitene på plass. Gjenstår bare å få fikse rusta.. Siter Deler til BMW 525 TDS - E34 og VW Transporter T4 er av interesse... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cheron Skrevet Desember 7, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 7, 2006 Da er bilen kommet hjem :) Et bilde av motoren. Kjørt 156000 og starter som et skudd! Denne bilen blir nå "bruksbil" frem til mandag, da 81'modellen er på oppretting på siste bulk på frontplata.. Så blir 79'eren parkert "for en stund" denne sliteren. Et lite stemningsbilde på vei hjem fra verksted i dag. Har sjekket bilen for rust, tatt av skjermbredderne og konstanterte at vi må bytte begge ytre del av hjulbuen. Dvs den lille "kanten" helt nederst på skjermen. Skal ta bedre bilder med skikkelig kamra i morgen. For da blir det ny dag på verksted. :) Siter Deler til BMW 525 TDS - E34 og VW Transporter T4 er av interesse... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Brandtenborg Skrevet Desember 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 8, 2006 Blir så misunnelig når jeg ser dette!!! Det riktige dashbordet og de små baklyktene! Liker å høre at den skal beholdes orginal! SUPERT! Siter 97' Transporter T4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cheron Skrevet Desember 21, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 21, 2006 Ble en liten time på verksted i dag... Tok av høyre skjerm for å sjekke rusten i innerskjermen. Fant litt mer, men har nye sveisedeler liggende som jeg hentet i går.... Skal slipe rent alt med stålbørste på drill. Så kapper jeg ut gammelt stål og tilpasser nytt. Må bare få lært meg å sveise :) Eller hente inn litt hjelp her og der :P Tror det skal gå seg til jeg :) Rust Litt mer rust Siter Deler til BMW 525 TDS - E34 og VW Transporter T4 er av interesse... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg